Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vršecký doplní Kolomého na Rally Dakar 2017

Oficiální tisková konference francouzské organizace Amaury Sport Association – pořadatele Tour de France a především závodu Rally Dakar, přinesla v pražském Parkhotelu mnoho zajímavostí.

Sportovní ředitel Marc Coma a pravá ruka ředitele Etiena Xaviera Gavoryho poodhalili detaily tratě pro nadcházející ročník slavné rallye, ale zároveň potvrdili dlouhé dohady o složení druhé posádky týmu TATRA BUGGYRA RACING.

Pozornému fanouškovi neuniklo, že se David Vršecký na tento krok již nějakou dobu připravoval. Po ukončení aktivní kariéry v evropském okruhovém šampionátu se vydal směrem cross-country soutěží, přičemž premiérový start na Baja Drawsko dopadl uspokojivě, když dojel druhý. Přestože dvojnásobný mistr Evropy dlouho účast na rallye odmítal, nakonec je to on, kdo nahrazuje v týmu Jaroslava Valtra, a to i přes fakt, že David po havárii v roce 2011 (spolujezdec Marka Spáčila) uvedl, že Dakar nikdy nepojede.
Posádka dále zůstává bez dalších změn. V kokpitu Tatry Phoenix tak budou vedle Davida Vršeckého legendární Josef Kalina s Jiřím Strossem. Trojnásobný vítěz z let 1994, 1999 a 2001 tak porušil své slovo a přeci jen znovu usedne do závodního vozu.



Co tak najednou?


Tak už to u mě chodí. V prosinci 2001 mi tak jednou doma zazvonil telefon a Martin Koloc mi sdělil, že mám přijet do hodiny podepsat smlouvu a další sezonu pojedu s Gerdem Koerberem mistrovství Evropy tahačů. Nějak podobně to probíhalo na konci minulého týdne. Musím říct, že jsem se rozhodnutí managementu nebránil (smích).



Tehdy ti taky Martin Koloc řekl, že z tebe bude mistr Evropy, což se stalo?


No Dakar asi hned příští rok nevyhraji, na druhé straně malý je jen ten, kdo má malý cíl. I když na Dakaru člověk nikdy neví, jestli nejede naposled. Možnost reparátu přichází nejdříve za rok. Je to zrádné, ale zároveň strašně motivující. Proto se chystám na Dakar s patřičnou pokorou, zároveň si ale věřím na slušný výsledek.



Z čeho pramení tvá víra?


V první řadě jsem členem špičkového týmu, který se nenechá ničím a hlavně nikým rozhodit. Pepík Kalina a Jirka Stross představují ve svých branžích světovou kvalitu, což se ostatně ukázalo i letos. Troufám si říct, že toho vím docela dost o autě. K tomu budu mít k ruce Martina Kolomého (smích).



Co na to Martin Kolomý?


Určitě se těší (smích). Už teď slíbil, že mi vysvětlí, jak se v Phoenixu „spouští“ čtyřkolka. A pokud někde auto položím na bok, raději oželí vítězství v etapě a pomůže mi. Jsme rádi, že ho máme.



Jak se těšíš na spolupráci s Pepou Kalinou, který řekl, že už Dakar nepojede?


Těším se moc! Už v Polsku jsem poznal jeho profesionální přístup a klid, se kterým vše řeší. Nesmírně si vážím toho, že i když řekl, že do závodního kamiony neusedne, tak svá slova zvážil a příští rok se opět postaví na start Dakaru.



Jak bude probíhat příprava?


Pokud je mi známo, zatím se nic nemění. Pojedu čínský truckový šampionát, závody světového šampionátu cross-country a dělat na vývoji auta. Do toho, doufejme, spousta testování.



Druhou polovinu loňské sezóny jsi vzhledem k problémům s kolenem spíše protrpěl. Dva týdny se s obstřiky a pod prášky proti bolesti ale zvládnout nedají?


Díky skvělé péči koleno drží, hodně cvičím, zatím je všechno v pohodě. Na druhou stranu, na rozdíl od tahače na okruhu kamión často skáče, takže, pokud mi vypadne koleno, mám jistotu, že ho mám za pár minut zpátky.



PR 6.5.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar