Vrchařský šampionát ÚAMK začal v Mostě
Druhý ročník mistrovství ČR ÚAMk zahájil dvojzávod na mosteckém autodromu. Technickými přejímkami prošlo na 150 jezdců, což je číslo o kterém si mohou pořadatelé mezinárodního mistrovství ČR nechat jen zdát. Je vidět, že hlavní pořadatel Eda Patera měl šťastnou ruku.
Po zimní přestávce byl hlad po závodění značný, a tak se startovní listina s limitovaným (jak se v neděli ukázalo, celkem přesně stanoveným) počtem startujících naplnila velice brzy před vlastním závodem. Jak už to bývá, někdy má technika svou hlavu, a tak došlo i na několik náhradníků.
Ranní program začal seznamovacími třemi koly za pace carem ředitele autodromu, aby si závodníci do vrchu zvykli i na jízdu s kopce na části okruhu. Po tomto probuzení a zahřátí začala ve svižném tempu první tréninková jízda. Díky uspořádání autodromu jsme bez čekání na svozy mohli plynule pokračovat druhou jízdou a hned po skončení tréninků odstartovat první závodní jízdu.
Zpočátku tento kvapíkový rytmus dělal některým jezdcům problémy se správným odhadem doby najetí na start, ale postupně se vše doladilo. Závod probíhal bez vážnějších zádrhelů, jen charakter okruhu umožňující převážnou část závodní jízdy s maximálním zatížením prověřil kvalitu zimní přípravy a výsledkem byl značný počet technických závad.
Závody měly rychlý spád, který narušil bohužel kontakt se svodidly nádherného BMW. Jestli vás to zajímá, tak svodidla vydrží podstatně víc než okevlarované BMW, jehož řidič splakal nad výdělkem. Kromě škod na vozidle došlo i ke znečištění dráhy takovým způsobem, že nebylo možné v rozumné době uvést trať do odpovídajícího stavu a ředitel autodromu podnik ukončil.
Podtrženo a sečteno, jezdci si zazávodili, diváci se měli na co koukat, ve startovním poli bylo mnoho krásných a rychlých aut, od Trabanta po Corvetty, myslím že svou závodní premiéru v Čechách si odbyl Nissan GT-R. Ukázalo se, že volba autodromu, jako dějiště prvního závodu seriálu je šťastná.
DE – 2000
Tato třída měla u nás premiéru a nejlépe svůj vůz připravil Václav Valášek (Audi A3)a jasně po oba závody kraloval. Vždy druhý byl zkušený soutěžák Láďa Kopelent a třetí Filip Taubner (oba Škoda Fabia TDI).
SE-1400
Ač se zde plejáda vozů Suzuki Swift rozrostla, tak loňský šampión Tomáš Mach s přehledem zvítězil. Konkurovat japonským vozům dokázal Ladislav Rosička na Peugeotu 106 (3.,2. místo). V dobrém světle se představil nováček Azsoth junior (Suzuki Swift).
SE-1600
Po odchodu loňského šampióna je jasným favoritem Radek Chamola, který přezbrojil na Hondu CRX. Ovšem Petr Crhák (Citroën Saxo) s ním dokázal držet krok a věřme, že se objeví častěji než vloni. Třetí byl dvakrát Petr Černý na loňské Chamolově Hondě.
SE-2000
Zde svedli souboj o prvenství Jan Semlbauer (Honda Integra) a Martin Čábela (Honda Acura) a každému se povedlo jednou vyhrát. Třetí byl vždy Petr Černý, který střídal Renault Clio Sport a Škodu.
SE+2000
Předpokládalo se, že naše vrchařská špička s Mitsubishi Lancer Evo a Subaru Impreza STI bude mít na autodromu silné konkurenty v silných sportovních supersportech. Kraloval Petr Zúbik na Corvette, druhý byl v obou závodech matador Jiří Jírovec na Nissanu GT-R. Třetí pak Roman Široký na Porsche Carrera GT3 a v druhém závodě jediná klasická čtyřkolka –Mitsubishi Lancer Evo IX Teemu Tirronena.
E1-1400
Bohužel hned v prvním závodě odstoupil Radim Mach na přestavěném voze Suzuki, a tak se předpokládal souboj Míry Černého (2x první) se Škodou a Honzy Holečka (2x druhý). Třetí byl vždy junior Lukáš Kubíček s Favoritem pick-up.
E1-1600
Loňský šampión Vít Novotný (Felicia pick-up) vybojoval vítězství v obou závodech, a tak jezdec MM MČR Roman Štilec (Honda Civic) se musel spokojit s druhou příčkou, třetí byl jednou Radim Kudr (Felicia pick-up) a jednou Petr Krejza (Honda Civic).
E1-2000
S napětím se čekalo, zda skvělý Martin Nesvadba (Toyota Corolla STW) dokáže na svém novém speciálu atakovat Honzu Kočiše (Škoda Fabia KN). S vozem se však teprve sžíval, ale výsledek druhého závodu naznačil, že bychom se mohli dočkat napínavých soubojů. Třetí byl jednou zkušený Tomáš Bek (Renault Clio) a jednou navrátilec a Mistr ČR 2003 Oskar Beneš (Alfa 147)
E1+2000
Neskutečných 25 jezdců nastoupilo v nejsilnější třídě. Naprosto šokem skončil první závod, kdy vyhrál Petr Tomášek (pro rozvoj této discipliny je dobře, že již ukončil „vývoj“ svého Enterprise a startoval na starém dobrém Subaru GT), bohužel v druhém měl technickou poruchu a tak se z vítězství radoval Aleš Komárek na svém „karbonovém a 600koňovém“ Mitsubishi Lancer Evo IX. Třetí místa si odvezl z Mostu Ondřej Fencl na Corvettě a druhým místem v odpoledním závodě se blýskl Lukáš Chudomel na Lotusu.
H-1300
V nejslabších historikách se sešla hvězdná konkurence. Kraloval P. Kolář na krásné Škodě 130RS. Druhé místo patřilo slavnému jezdci, který tu snad najezdil nejvíce, a to Miroslavu Adámkovi na NSU TT. Loňský vítěz, Antonín Muzikant (Š 130 RS) se musel spokojit s třetím místem
H-1600
Zde dokončili pouze dva jezdci a legendární Jiljí Chmelař nedal s Mini Cooperem Ladislavu Rosičkovi šanci (Toyota Corolla).
H+1600
V konkurenci deseti vozů se radoval z vítězství Petr Mužík, který na krásném Datsunu 240Z přes zimu asi hodně zapracoval. Ondřej Lorenz s Audi dojel dvakrát druhý, vždy před Jiřím Šarochem na BMW 2002.
Pozn: SE – produkční, sériové a tuningové automobily, E1 – cestovní a závodní automobily, H – historické automobily do roku 1985
Dalším podnikem bude 25. dubna závod do vrchu na trati Zbraslav – Točná. Více info na www.edda.cz
PL, 7.4.2009
Ranní program začal seznamovacími třemi koly za pace carem ředitele autodromu, aby si závodníci do vrchu zvykli i na jízdu s kopce na části okruhu. Po tomto probuzení a zahřátí začala ve svižném tempu první tréninková jízda. Díky uspořádání autodromu jsme bez čekání na svozy mohli plynule pokračovat druhou jízdou a hned po skončení tréninků odstartovat první závodní jízdu.
Zpočátku tento kvapíkový rytmus dělal některým jezdcům problémy se správným odhadem doby najetí na start, ale postupně se vše doladilo. Závod probíhal bez vážnějších zádrhelů, jen charakter okruhu umožňující převážnou část závodní jízdy s maximálním zatížením prověřil kvalitu zimní přípravy a výsledkem byl značný počet technických závad.
Závody měly rychlý spád, který narušil bohužel kontakt se svodidly nádherného BMW. Jestli vás to zajímá, tak svodidla vydrží podstatně víc než okevlarované BMW, jehož řidič splakal nad výdělkem. Kromě škod na vozidle došlo i ke znečištění dráhy takovým způsobem, že nebylo možné v rozumné době uvést trať do odpovídajícího stavu a ředitel autodromu podnik ukončil.
Podtrženo a sečteno, jezdci si zazávodili, diváci se měli na co koukat, ve startovním poli bylo mnoho krásných a rychlých aut, od Trabanta po Corvetty, myslím že svou závodní premiéru v Čechách si odbyl Nissan GT-R. Ukázalo se, že volba autodromu, jako dějiště prvního závodu seriálu je šťastná.
DE – 2000
Tato třída měla u nás premiéru a nejlépe svůj vůz připravil Václav Valášek (Audi A3)a jasně po oba závody kraloval. Vždy druhý byl zkušený soutěžák Láďa Kopelent a třetí Filip Taubner (oba Škoda Fabia TDI).
SE-1400
Ač se zde plejáda vozů Suzuki Swift rozrostla, tak loňský šampión Tomáš Mach s přehledem zvítězil. Konkurovat japonským vozům dokázal Ladislav Rosička na Peugeotu 106 (3.,2. místo). V dobrém světle se představil nováček Azsoth junior (Suzuki Swift).
SE-1600
Po odchodu loňského šampióna je jasným favoritem Radek Chamola, který přezbrojil na Hondu CRX. Ovšem Petr Crhák (Citroën Saxo) s ním dokázal držet krok a věřme, že se objeví častěji než vloni. Třetí byl dvakrát Petr Černý na loňské Chamolově Hondě.
SE-2000
Zde svedli souboj o prvenství Jan Semlbauer (Honda Integra) a Martin Čábela (Honda Acura) a každému se povedlo jednou vyhrát. Třetí byl vždy Petr Černý, který střídal Renault Clio Sport a Škodu.
SE+2000
Předpokládalo se, že naše vrchařská špička s Mitsubishi Lancer Evo a Subaru Impreza STI bude mít na autodromu silné konkurenty v silných sportovních supersportech. Kraloval Petr Zúbik na Corvette, druhý byl v obou závodech matador Jiří Jírovec na Nissanu GT-R. Třetí pak Roman Široký na Porsche Carrera GT3 a v druhém závodě jediná klasická čtyřkolka –Mitsubishi Lancer Evo IX Teemu Tirronena.
E1-1400
Bohužel hned v prvním závodě odstoupil Radim Mach na přestavěném voze Suzuki, a tak se předpokládal souboj Míry Černého (2x první) se Škodou a Honzy Holečka (2x druhý). Třetí byl vždy junior Lukáš Kubíček s Favoritem pick-up.
E1-1600
Loňský šampión Vít Novotný (Felicia pick-up) vybojoval vítězství v obou závodech, a tak jezdec MM MČR Roman Štilec (Honda Civic) se musel spokojit s druhou příčkou, třetí byl jednou Radim Kudr (Felicia pick-up) a jednou Petr Krejza (Honda Civic).
E1-2000
S napětím se čekalo, zda skvělý Martin Nesvadba (Toyota Corolla STW) dokáže na svém novém speciálu atakovat Honzu Kočiše (Škoda Fabia KN). S vozem se však teprve sžíval, ale výsledek druhého závodu naznačil, že bychom se mohli dočkat napínavých soubojů. Třetí byl jednou zkušený Tomáš Bek (Renault Clio) a jednou navrátilec a Mistr ČR 2003 Oskar Beneš (Alfa 147)
E1+2000
Neskutečných 25 jezdců nastoupilo v nejsilnější třídě. Naprosto šokem skončil první závod, kdy vyhrál Petr Tomášek (pro rozvoj této discipliny je dobře, že již ukončil „vývoj“ svého Enterprise a startoval na starém dobrém Subaru GT), bohužel v druhém měl technickou poruchu a tak se z vítězství radoval Aleš Komárek na svém „karbonovém a 600koňovém“ Mitsubishi Lancer Evo IX. Třetí místa si odvezl z Mostu Ondřej Fencl na Corvettě a druhým místem v odpoledním závodě se blýskl Lukáš Chudomel na Lotusu.
H-1300
V nejslabších historikách se sešla hvězdná konkurence. Kraloval P. Kolář na krásné Škodě 130RS. Druhé místo patřilo slavnému jezdci, který tu snad najezdil nejvíce, a to Miroslavu Adámkovi na NSU TT. Loňský vítěz, Antonín Muzikant (Š 130 RS) se musel spokojit s třetím místem
H-1600
Zde dokončili pouze dva jezdci a legendární Jiljí Chmelař nedal s Mini Cooperem Ladislavu Rosičkovi šanci (Toyota Corolla).
H+1600
V konkurenci deseti vozů se radoval z vítězství Petr Mužík, který na krásném Datsunu 240Z přes zimu asi hodně zapracoval. Ondřej Lorenz s Audi dojel dvakrát druhý, vždy před Jiřím Šarochem na BMW 2002.
Pozn: SE – produkční, sériové a tuningové automobily, E1 – cestovní a závodní automobily, H – historické automobily do roku 1985
Dalším podnikem bude 25. dubna závod do vrchu na trati Zbraslav – Točná. Více info na www.edda.cz
PL, 7.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout