Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vrchařský maraton na Korábu

České mistrovství v závodech automobilů do vrchu pokračovalo za účasti 95 jezdců na známém kopci Koráb u Kdyně. Proměnlivé počasí spolu s nově zkoušeným systémem hodnocení přinesly opravdu napínavé a zajímavé závody.

V sobotu ráno ještě před tréninkem přišla třída E1 1600 o jednoho z horkých favoritů. Radkovi Chamolovi se nepodařilo přivést k životu motor Hondy. Rozčarování ze zkažených závodů je pochopitelné, ale nesmí vyústit v nekolegiální a nesportovní chování v depu. Při jediné tréninkové jízdě čekala na jezdce studená trať, přesto se s ní vyrovnali bez větších problémů, jen Pažout lehce napodobil loňské extempore. Nezvykle brzy, hned po skončení tréninku se seřadili jezdci k první závodní jízdě. Pak již následovala jedna skupina za druhou, jedna závodní jízda za druhou. Odpoledne nastala zajímavá situace. Před závody někteří jezdci vyjadřovali obavy z velkého počtu závodních jízd a teď najednou začali chodit s tím, jestli se bude přidávat ještě jedna jízda proti původně plánovanému počtu. Hladký průběh závodního programu to umožnil, a tak jezdci nakonec absolvovali za sobotu čtyři závodní jízdy.
Druhý den nastoupili i jezdci, kteří v sobotu nedokončili a podle propozic dostali přidělený čas a mohli pokračovat v závodění. To se bohužel nepovedlo Jaroslavu Fikotovi ml., kterému se nepodařilo vůz opravit. Na jezdce čekala tedy vlhká trať, která střídavě osychala a střídavě byla skrápěna přeháňkami. Proměnlivost počasí ukázala kouzlo nového systému, kdy po čtyřech sobotních jízdách zdánlivě dané ustavené pořadí se najednou začalo měnit a ukázalo se, že skoro nikdo nemá nic jisté.
Například A. Široký, kterému nevyšla první sobotní jízda, si přál, aby pršelo, na vodě si věřil, že se zlepší, a když nakonec tedy sprchlo, ve chvíli kdy potřeboval plný výkon na vytažení ze zatáčky, proklouznutí spojky ho přivedlo do prekérní situace, která znamenala další časovou ztrátu. Naopak vlhká trať vyhovovala zkušenému soutěžákovi Vlastimilu Sukovi, který se ze sobotní zdánlivě stupňům vítězů vzdálené pozice dokázal vyhoupnout na bronzovou příčku. V depu vůbec bylo možné rozpoznat vzrušenější atmosféru, kdy bezprostřední sousedé v klasifikaci se navzájem zkoumali, co kdo obuje, jak jim asi vyhovuje momentální stav tratě. Prostě najednou začaly úplně jiné závody.
Proměnlivě vlhká trať způsobila některým jezdcům problémy, ovšem při rychlostech na kdyňské trati dosahovaných, šlo vesměs jen o drobné kolize, které nijak zvlášť nenarušovaly časový harmonogram. V neděli už proběhly jen tři závodní jízdy.


Absolutní pořadí po 7 jízdách

Soudobé automobily

1.Patera EdaSubaru Impreza11:31,9
2.Kvasnička JanMitsubishi EVO IX11:52,0
3.Hák JiříMitsubishi EVO IX12:00,3
4.Lev MartinSubaru Impreza 12:04,3
5.Moravec MartinMitsubishi EVO IX12:06,4



Historické automobily
1.Patera David Citroën Visa12.44,3
2.Lorenz OldřichAudi Quattro12.47,4
3.Drásta TomášLada VFTS12.56,0
4.Mannl Christian BMW 200212.59,2
5.Srnský Josef jr.Škoda 130 LR/H13.15,6



Výsledky, fotografie a další informace na www.edda.cz J.Malík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar