Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vrchaři závodili na Benecku

Karavana závodních týmů dorazila do Vrchlabí k předposlednímu závodu Českého amatérského mistrovství závodů automobilů do vrchu B & B elektro cup. Vedle známých tváří a karoserií se ve startovním poli objevilo do sériových vozů přihlášené BMW M3 poslední generace a premiérově také Audi R 8.

Paleta nových současných vozů byla hodně široká, od Fiatu Cinquecento až po nezvyklá Mitsubishi a Subaru s volanty na spolujezdcově straně. Pestrá a bohatá byla i kategorie historických vozů, vedle stabilních a neokoukaných krasavců, mohli diváci vidět Triumph Spitfire, Fiat Abarth 124, Porsche 911 a Audi „Urquattro”.
Začátek tréninku v sobotním ránu byl jak ze špatného snu. První a jediný vyjel nahoru Láďa Rosička, za ním všichni tři startující poházeli svá Suzuki po škarpách a začalo to vypadat na velmi nestravitelné závody. Naštěstí se situace uklidnila, počet úspěšných pokořitelů cílové mety začal převyšovat počet kolidujících a zápasících s technickými problémy.
Přesto byl závod uchozen třeba o Roberta Kacálka, jehož výlet do malebné krkonošské přírody stál uražené kolo na BMW. Diferenciál, resp. jeho porucha nedovolila pokračovat Danče Komárkové a ještě pro pár dalších se tréninky staly konečnou v jejich snažení minimálně pro sobotu.
Přes všechny komplikace se podařilo dokončit tréninky podle harmonogramu tak, aby po krátké pauze mohl být sobotní závod odstartován. Jeho průběh nezpomalilo ani několik opravných jízd, zaviněných kolizemi nebo technickými problémy.
V neděli brzy ráno vypadalo, že se snad ani do závodění nikomu nechce, ale stačilo, aby zavrčelo první auto a depo rázem ožilo předstartovními přípravami. Několik jezdců muselo vytrpět narážky na předešlou noc, někdo oslavoval, někdo opravoval, ale tak už to chodí. Nedělní tréninky proběhly bez komplikací, a také závod ubíhal v obvyklém rytmu, až do poslední jízdy.
Havárie Mirka Havrdy, jehož Favorit dostal direkt rovnou mezi světla a Vojty Hakla, který několika salty odhlásil z provozu Saxo způsobily zdržení, během kterého v horní polovině trati napršelo, což nepřidalo ke klidu jezdcům na přípravné čáře, kteří čekali na svůj finálový start.
Nakonec všechno dobře dopadlo a startér odmávl posledního startujícího, místního matadora Libora Mejznara, který i přes menší zdravotní indispozici nevydržel a závodní kombinézu oblékl a prohnal svého offroada . Závody tak skončily ke spokojenosti jezdců i velkého množství diváků, mezi kterými jsme mohli vidět třeba Ladislava Křečka, Jindřicha Štolfu nebo současné špičkové piloty Filipa Salaquardu a Josefa Krále.
Na přípravě organizace i na průběhu závodu se podíleli i Tomáš Hank, Petr Janoušek a Libor Mejznar, kterým patří poděkování, jakož i všem pořadatelům na trati.
Výsledky, fotografie a další informace naleznete na www.edda.cz

Jaroslav Malík, 18.9.2009

Foto Jiří Rohlena

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar