Vrchaři bojovali na legendárním Korábu
V pořadí již třetí závod automobilů do vrchu B+B Elektro Cup se uskutečnil ve Kdyni na známém kopci Koráb, kde se kdysi jezdila i slavná Rallye Vltava. Závody proběhly bez zádrhelů a komplikací, jen v sobotu nepřálo počasí a připravilo náročnější podmínky.
Zřejmě špatné počasí bylo důvodem, že někteří odvolali svou účast, někomu, jako např. Tomáši Cmíralovi, zabránila ve startu haprující technika, ale nakonec bylo k závodu převzato 78 jezdců.
Sobotní tréninky probíhaly byly jen přerušeny vynucenými pausami, nutnými k uvolnění trati od havarovaných vozů. Naštěstí všechny kolize odnesly jen plechy. Vzhledem k hladkému průběhu a počtu závodníků bylo rozhodnuto uskutečnit tři závodní jízdy s tím, že pro hodnocení se bude škrtat nejhorší čas. Možnost napravit drobnou chybku v jedné závodní jízdě několik jezdců dokonale využilo.
V neděli už sluníčko naznačovalo, že zkusí přemoci mraky a po celý den vydrželo hezké počasí a závody přinesly opět napětí, zajímavé souboje, poutavou podívanou na rychlé a krásné automobily.
SE 1400
V nejslabší třídě se ukázalo, že v malých vozech sedí závodníci s velkým srdcem. Ve startovním poli převažují japonské stroje Suzuki Swift, proti nim tradičně nastupují Rosička s Peugeotem 106 a Havlíček s Felicii. V sobotu neasijskou koalici posílil ještě Češka s Fiestou. Při pohledu na sedm samurajů Láďa Rosička prohlásil, že pokud se dostane na stupně vítězů vykoupe se na místní plovárně. To neměl říkat, neboť vybojoval třetí místo a po vyhlášení výsledků, sledován všemi zúčastněnými se v závodní kombinéze vrhl do vln. Okamžitě zjistil, že nomex není neoprén a po několika tempech za bouřlivého potlesku vodu opustil. Kupodivu celé extempore nezanechalo na jeho tělesné schránce žádné zdravotní následky. Třídu opustil neporažený Mach, a tak první vítězství v sobotu vybojoval Josef Cvejn, kterému zřejmě přinesl štěstí nový nápaditý design vozu, druhý skončil Tomáš Mezsáros. Tito dva si umístění v neděli vyměnili, třetí příčku si uchoval L. Rosička.
SE 1600
Tady drží žezlo v ruce Radek Chamola s Hondou CRX, za jehož zády probíhají tuhé boje. V sobotu vybojoval stříbro Mojmír Pribula před Petrem Crhákem. Ten si v neděli polepšil na druhou příčku a prokletí bramborových medailí zlomil Antonín Široký. Za ním v neděli skončila ing. Eva Kleintová. V rámci této třídy Saxo cup v sobotu vyhrál Eda Patera v neděli Aleš Polanecký.
SE 2000
Sériové dvoulitry ovládl po oba dny Tomáš Čábela s Hondou Integra Type-R, jeho velký rival Honza Semlbauer startující se stejným typem se musel spokojit s druhým místem. Velkým překvapením bylo třetí místo Ladislava Klokočky na Alfě Romeo. Vzhledem k tomu, že s vítězstvím nepočítal, tak se místo vyhlášení výsledků, věnoval hře se dětmi. V neděli, v poslední jízdě srdnatě zabojoval a o 3 setiny v součtu časů Klokočku porazil Petr Černý s Renaultem Clio a dostal se tak na třetí příčku.
SE +2000
V sobotu nejvyšší příčku vybojoval „létající Fin” Teemu Tirronen s EVO IX, před Jiřím Hákem se Subaru Impreza STI, třetí skončila Daniela Komárková s Mitsubishi Lancer EVO IX. V neděli Teemu nestartoval, a Háka zradila technika, tak prvenství vybojovala Komárková, druhý skončil Martin Moravec s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí místo obsadil Viktor Kunst na EVO VI.
E1 1400
Po oba dny s velkým časovým rozdílem potvrdil svou třídu Radim Mach se Suzuki Swift, v sobotu jen na stupně následoval Milan Andruchovič s „embéčkem”, třetí byl Jan Holeček s Favoritem. Tito dva si v neděli svá umístění vyměnili.
E1 1600
Na rychlé Felici Kit car zvítězil Petr Joselevič před Vítkem Novotným s Pick-upem, které doprovodil třetí Petr Krejza na Hondě Civic. V neděli vyhrál V. Novotný, díky třetímu místu Radima Kudra byl Pick-upy obklíčen druhý P. Krejza.
E1 2000
Jan Kočiš disponuje špičkovou technikou, kterou dokáže dokonale využít a z toho vyplývá jeho neporazitelnost. S uctivým odstupem za jeho zády probíhají napínavé souboje. Po oba dny prokázal své kvality Pavel Milan Černý s rychlou Hondou Integra. V sobotu vybojoval třetí místo soutěžák Tomáš Zelenka s dieselovou Fabií. V neděli měli všichni upřímnou radost, když si třetí místo vybojoval Tomáš Hank.
E1 +2000
Souboje tří mušketýrů nejsilnější třídy přinášejí napětí a báječnou podívanou až do posledního metru trati. Po oba dny tvrdě vybojoval vítězství Aleš Komárek. V neděli tak zkompletoval rodinné kralování v obou nejsilnějších třídách. Edovi Paterovi konečně přestala stávkovat technika a Subaru fungovalo, a tak jeho mechanici prožili klidný víkend. Po oba dny uhájil stříbrné umístění před Janem Kotrbou s EVO IX. Čtvrtý vždy dokormidloval do cíle svou Corvettu Petr Janoušek. Porucha brzd, bohužel, neumožnila předvést více ze svého umění Pavlu Šofrovi, který do Kdyně přivezl svého soutěžního Coswortha.
H 1300
Nejslabší historiky ovládl po oba dny Petr Hadáček se Škodou 110 LS, stříbro bral vždy Luboš Krameš na Škodě 130. V neděli zkompletoval škodovácké stupně vítězů na třetím místě Petr Roman se 130 LR.
H 1600
V sobotu povinné vítězství připadlo Františku Fadrnému na soutěžní „béčkové” Ladě , za ním skončil Pavel Maier s pohledným Fordem Escort MK I, který si z neděle odvezl zlatý pohár.
H +1600
Dvě vítězství Ivo Krále na VW Golf vypadá zdánlivě snadně, ale v sobotu rychlé časy jeho střídače Václava Rolla donutily Ivoše rychle se přezout z pantoflí a ještě rychle ve třetí jízdě zlato vybojovat. I v neděli byl po první jízdě mezi oběma minimální rozdíl, a tak na finálovou jízdu musel Král sáhnout hluboko do arzenálu svých bohatých zkušeností a ukázat, že se Roll ještě bude muset hodně snažit. Na bronzovou příčku dovedl svého bavoráka Pavel Baumgartner, který tím přidal další pódiové umístění pro Scuderii Strašnice.
Závody ve Kdyni skončily, velké díky patří všem, kteří přiložili ruku k organizaci. Sezóna je však v plném proudu a tak se za dva týdny sejdou všichni aktéři v Prachaticích, kde závodníci najdou trať naprosto rozdílnou od té kdyňské, ale napínavé souboje a strhující výkony nás budou určitě čekat i tam.
JL, 4.6.2009
Sobotní tréninky probíhaly byly jen přerušeny vynucenými pausami, nutnými k uvolnění trati od havarovaných vozů. Naštěstí všechny kolize odnesly jen plechy. Vzhledem k hladkému průběhu a počtu závodníků bylo rozhodnuto uskutečnit tři závodní jízdy s tím, že pro hodnocení se bude škrtat nejhorší čas. Možnost napravit drobnou chybku v jedné závodní jízdě několik jezdců dokonale využilo.
V neděli už sluníčko naznačovalo, že zkusí přemoci mraky a po celý den vydrželo hezké počasí a závody přinesly opět napětí, zajímavé souboje, poutavou podívanou na rychlé a krásné automobily.
SE 1400
V nejslabší třídě se ukázalo, že v malých vozech sedí závodníci s velkým srdcem. Ve startovním poli převažují japonské stroje Suzuki Swift, proti nim tradičně nastupují Rosička s Peugeotem 106 a Havlíček s Felicii. V sobotu neasijskou koalici posílil ještě Češka s Fiestou. Při pohledu na sedm samurajů Láďa Rosička prohlásil, že pokud se dostane na stupně vítězů vykoupe se na místní plovárně. To neměl říkat, neboť vybojoval třetí místo a po vyhlášení výsledků, sledován všemi zúčastněnými se v závodní kombinéze vrhl do vln. Okamžitě zjistil, že nomex není neoprén a po několika tempech za bouřlivého potlesku vodu opustil. Kupodivu celé extempore nezanechalo na jeho tělesné schránce žádné zdravotní následky. Třídu opustil neporažený Mach, a tak první vítězství v sobotu vybojoval Josef Cvejn, kterému zřejmě přinesl štěstí nový nápaditý design vozu, druhý skončil Tomáš Mezsáros. Tito dva si umístění v neděli vyměnili, třetí příčku si uchoval L. Rosička.
SE 1600
Tady drží žezlo v ruce Radek Chamola s Hondou CRX, za jehož zády probíhají tuhé boje. V sobotu vybojoval stříbro Mojmír Pribula před Petrem Crhákem. Ten si v neděli polepšil na druhou příčku a prokletí bramborových medailí zlomil Antonín Široký. Za ním v neděli skončila ing. Eva Kleintová. V rámci této třídy Saxo cup v sobotu vyhrál Eda Patera v neděli Aleš Polanecký.
SE 2000
Sériové dvoulitry ovládl po oba dny Tomáš Čábela s Hondou Integra Type-R, jeho velký rival Honza Semlbauer startující se stejným typem se musel spokojit s druhým místem. Velkým překvapením bylo třetí místo Ladislava Klokočky na Alfě Romeo. Vzhledem k tomu, že s vítězstvím nepočítal, tak se místo vyhlášení výsledků, věnoval hře se dětmi. V neděli, v poslední jízdě srdnatě zabojoval a o 3 setiny v součtu časů Klokočku porazil Petr Černý s Renaultem Clio a dostal se tak na třetí příčku.
SE +2000
V sobotu nejvyšší příčku vybojoval „létající Fin” Teemu Tirronen s EVO IX, před Jiřím Hákem se Subaru Impreza STI, třetí skončila Daniela Komárková s Mitsubishi Lancer EVO IX. V neděli Teemu nestartoval, a Háka zradila technika, tak prvenství vybojovala Komárková, druhý skončil Martin Moravec s Mitsubishi Lancer EVO IX a třetí místo obsadil Viktor Kunst na EVO VI.
E1 1400
Po oba dny s velkým časovým rozdílem potvrdil svou třídu Radim Mach se Suzuki Swift, v sobotu jen na stupně následoval Milan Andruchovič s „embéčkem”, třetí byl Jan Holeček s Favoritem. Tito dva si v neděli svá umístění vyměnili.
E1 1600
Na rychlé Felici Kit car zvítězil Petr Joselevič před Vítkem Novotným s Pick-upem, které doprovodil třetí Petr Krejza na Hondě Civic. V neděli vyhrál V. Novotný, díky třetímu místu Radima Kudra byl Pick-upy obklíčen druhý P. Krejza.
E1 2000
Jan Kočiš disponuje špičkovou technikou, kterou dokáže dokonale využít a z toho vyplývá jeho neporazitelnost. S uctivým odstupem za jeho zády probíhají napínavé souboje. Po oba dny prokázal své kvality Pavel Milan Černý s rychlou Hondou Integra. V sobotu vybojoval třetí místo soutěžák Tomáš Zelenka s dieselovou Fabií. V neděli měli všichni upřímnou radost, když si třetí místo vybojoval Tomáš Hank.
E1 +2000
Souboje tří mušketýrů nejsilnější třídy přinášejí napětí a báječnou podívanou až do posledního metru trati. Po oba dny tvrdě vybojoval vítězství Aleš Komárek. V neděli tak zkompletoval rodinné kralování v obou nejsilnějších třídách. Edovi Paterovi konečně přestala stávkovat technika a Subaru fungovalo, a tak jeho mechanici prožili klidný víkend. Po oba dny uhájil stříbrné umístění před Janem Kotrbou s EVO IX. Čtvrtý vždy dokormidloval do cíle svou Corvettu Petr Janoušek. Porucha brzd, bohužel, neumožnila předvést více ze svého umění Pavlu Šofrovi, který do Kdyně přivezl svého soutěžního Coswortha.
H 1300
Nejslabší historiky ovládl po oba dny Petr Hadáček se Škodou 110 LS, stříbro bral vždy Luboš Krameš na Škodě 130. V neděli zkompletoval škodovácké stupně vítězů na třetím místě Petr Roman se 130 LR.
H 1600
V sobotu povinné vítězství připadlo Františku Fadrnému na soutěžní „béčkové” Ladě , za ním skončil Pavel Maier s pohledným Fordem Escort MK I, který si z neděle odvezl zlatý pohár.
H +1600
Dvě vítězství Ivo Krále na VW Golf vypadá zdánlivě snadně, ale v sobotu rychlé časy jeho střídače Václava Rolla donutily Ivoše rychle se přezout z pantoflí a ještě rychle ve třetí jízdě zlato vybojovat. I v neděli byl po první jízdě mezi oběma minimální rozdíl, a tak na finálovou jízdu musel Král sáhnout hluboko do arzenálu svých bohatých zkušeností a ukázat, že se Roll ještě bude muset hodně snažit. Na bronzovou příčku dovedl svého bavoráka Pavel Baumgartner, který tím přidal další pódiové umístění pro Scuderii Strašnice.
Závody ve Kdyni skončily, velké díky patří všem, kteří přiložili ruku k organizaci. Sezóna je však v plném proudu a tak se za dva týdny sejdou všichni aktéři v Prachaticích, kde závodníci najdou trať naprosto rozdílnou od té kdyňské, ale napínavé souboje a strhující výkony nás budou určitě čekat i tam.
JL, 4.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








