Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vrchaři bojovali do body ve Vrchlabí

K devátému závodu Českého mistrovství ZAV se jeho účastníci sjeli do Vrchlabí. Zdejší trať dlouhá 3800 metrů je rychlá a pořadatelům dá vždy hodně práce zabezpečit ji tak, aby havárie, které zde nejsou ojedinělou událostí, neskončily špatně pro jezdce a ani pro diváky.

Díky svědomité přípravě a profesionálnímu zabezpečení neskončila žádná kolize zraněním jezdce nebo ohrožením diváků. Asi nejtěžší chvilku prožil Jiří Šarocha, který po předčasném opuštění trati dostal své BMW 2002 třemi kotouly hluboko pod úroveň silnice. Díky kvalitnímu bezpečnostnímu rámu a pevně utaženým pásům vylezl z notně obouchaného bavoráka bez škrábnutí.
Oba dny závodům přálo počasí, svítilo sluníčko, jen v sobotu odpoledne se nad kopci kolem honily mraky, z kterých by mohlo zapršet, ale jezdce to nechalo v klidu, neboť se šli podívat co obouvají místní matadoři otec a syn Srnští na své historické škodovky. Když viděli, že naprosto nevzrušeně zůstávají na slickách, uklidnili se a udělali dobře, neboť nespadla ani kapka.
Do konce seriálu již mnoho závodů nezbývá, a tak se očekávaly tvrdé a nesmlouvavé souboje o nejlepší umístění. I přes napětím sršící ovzduší depa panuje mezi jezdci přátelská atmosféra, kde si ani největší soupeři neodmítnou pomoc. Atmosféra depa přispívá k tomu, že si závody užívají i ti, kteří zrovna nebojují o špičkové umístění, nebo nováčci.
Víkend se Českému mistrovství ZAV ve Vrchlabí vydařil, nyní se můžeme těšit na další podnik, který se odehraje na trati na Živohošti o prvním říjnovém víkendu. Účastníci mezinárodního mistrovství ČR, pořádaného pod hlavičkou Autoklubu ČR, mohou jen tiše závidět, co Eda Patera se svými přáteli během několika let dokázal. Klobouk dolů.


SE 1400
Po oba dny bezpečně zvítězil Vlastimil Suk jr. před svým otcem. Zvlášť pozoruhodný byl výkon Suka jun v poslední nedělní jízdě. Třetí skončil Vladimír Novák z RTM motosport. V sobotu byl po první jízdě pátý, pak se rychle dostal na svůj standard a bronzovou příčku bezpečně hájil. Nejlepší nejaponský stroj tentokrát patřil Petru Žežulkovi startujícímu na ex-Rosi Peugeotu, ten získal šesté a páté místo.


SE 1600
Sobotní závod ve svůj prospěch rozhodl František Kouřimský již v první jízdě, kdy získal dostatečný náskok, který Antonín Široký v druhé jízdě ze všech sil stáhnout nedokázal a musel se spokojit se stříbrnou příčkou se ztrátou necelých devět desetin sekundy. Třetí s větším odstupem skončil za dvěma Peugeoty na Hondě startující Mojmír Pribula. V neděli zvítězil Petr Crhák na Citroënu Saxo, ani v neděli Tonda Široký nenašel na Františka Kouřimského recept a skončil třetí.


SE 2000
Veliká bitva vyrovnané špičky této třídy se odehrála v sobotu. Po první jízdě vedl rychlým časem Michal Slováček na Nissanu Sunny těsně před takřka domácím Tomášem Hankem na Hondě Acura. Další už měli větší odstup. Na třetím místě Martin Čábela s Hondou Integra se zřejmě jízdou kochal více než bylo zdrávo a výsledkem byla dvousekundová ztráta. V druhé jízdě zajel sobotní nejrychlejší čas ve třídě, na smazání náskoku Hanka to nestačilo. Naopak Michal Slováček po bezchybném výkonu v jízdě první ve druhé zaváhal a zapsal si až čtvrtý čas. Tomáš Hank prokázal svou kvalitu, když zajel dva rychlé časy v pěti setinách a zaslouženě zvítězil. Přibyl mu tak do jeho zřejmě ještě dlouho nekonečné sbírky zlatý pohár. Druhý skončil Čábela před Slováčkem. V neděli začal Čábela zostra a zvítězil před Slováčkem a Hankem.


SE +2000
Oba závody vyhrál Martin Moravec na Mitsubishi Lancer EVO IX, před druhým Jiřím Hákem na voze stejné značky. Třetí skončil dvakrát Martin Lev na Subaru Impreza.


E1 1400
Dvakrát s luxusním náskokem zvítězil Radim Mach na Suzuki Swift. Za ním vždy skončil Jan Holeček na Škodě Favorit. V sobotu vybojoval třetí místo Milan Lodr na Škodě 120 S. Pro něho v neděli znamenala penalizace za sražený retardér pád ve výsledkové listině a tak tedy třetí místo vybojoval Milan Andruchovič na populární siluetě embéčka.


E1 1600
Zdá se, že v této třídě jsou karty pevně rozdány. Po oba dny stejné pořadí s takřka stejnými časovými rozestupy. Zvítězil Petr Krejza na Hondě Civic před Davidem Mertlíkem na Hondě DCM 06 a Lubošem Čadkem se Škodu Pick-up.

E1 2000
Opět dvě vítězství pro Petra Mužíka na špičkově připraveném Renaultu Clio. Za ním se ovšem děly věci. V sobotu po první jízdě byli Jan Souček na Focusu, Tomáš Zelenka a Miroslav Mašek na naftových Fabiích v pěti desetinách. Druhá jízda rozhodla o stříbru pro Součka a bronzu pro Zelenku. V neděli Zelenka lehce kolidoval, závod nedokončil, zato se dařilo Maškovi na Fabii TDI, který skončil druhý před Součkem.


E1 +2000
Dvakrát jasně zvítězil Eda Patera na Subaru Impreza, když v sobotu v první jízdě překvapil druhým časem Dušan Bánský, ale technické problémy mu ve druhé jízdě nedovolily lepší než šestý čas. V neděli již nenastoupil vůbec. Druhý skončil v sobotu Stanislav Tvrdek, který startoval na BMW Pavla Ulmana. Bohužel penalizace za sražený retardér jej v neděli stála stejně hodnotné umístění. V sobotu skončil třetí Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, v neděli si mladý liberecký závodník polepšil a skončil druhý. Druhý v neděli dojel zrychlující Michal Dvořák s Mitsubishi Lancer EVO IX s nímž vloni startoval Aleš Komárek.


H 1300
Nejslabší historiky po oba dny opanoval domácí Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. Zrovna tak oba dny skončil za ním druhý Jaroslav Vosmek se stejným vozem. V sobotu vybojoval třetí místo Antonín Muzikant na Škodě 130 RS, který vinou technických problémů nedělní závod nedokončil. V neděli na krásném historicky cenném kvasinském kupátku třetí místo vybojoval zkušený Josef Srnský.


H 1600
Sobota patřila Miroslavu Šenkovi na Ladě VFTS před Pavlem Maierem na Fordu Escort Mk.I. Třetí příčku na Toyotě Corolla vybojoval Ladislav Rosička. Technické problémy Citroënu Visa Davida Patery se podařilo před nedělním závodem odstranit a zvítězil. Druhý dojel Pavel Maier a třetí Katarína Rozsívalová na Hondě CRX.


H 2000
Již v sobotu opustil třídu po havárii Jiří Šarocha. Dvakrát jasně zvítězil Ivo Král na Golfu před Martinem Slezákem na BMW 2002. V sobotu skončil třetí Jan Šipka na Fiatu 124 Spider. V neděli se na třetí místo dostal další Golf řízený Zdeňkem Lubomírem.


H +2000
Už dlouho hřmělo a ve Vrchlabí zablesklo a hned dvakrát. Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS v průběhu sezóny stále zrychloval a ve Vrchlabí se mu konečně podařilo dvakrát zvítězit. Druhá příčka patřila Ondřeji Lorenzovi na Audi Quattro.


Jarda Malík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar