Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vrchař Svodoba a 250 soupeřů

Letošním závodů do vrchu sice kraluje Ander Vilarino s monopostem Reynard F3000, který má na kontě již osm vítězství z deseti odjetých závodů. Výborně si také vede náš Milan Svoboda, který se pravidelně umísťuje v první desítce.

Minulý víkend se pelhřimovský Milan Svoboda poprvé zúčastnil evropského závodu do vrchu ve francouzském Le Monte Dore a skvěle reprezentoval úroveň českých vrchařů. Mírným šokem byla pro něho účast 250 jezdců minimálně evropské úrovně, přičemž 49 jezdců startovalo jen ve třídě monopostů do 2 litrů.
„Již po příjezdu za mnou přišli někteří soupeři, podívat se na auto. Od svých novinářů jsou dobře informovaní o mém účinkování v ME. Po prvních tréninkových jízdách jsem byl až na 32. místě a soupeři z dvoulitrové kategorie si mne začali prohlížet s drobnými úšklebky, protože mi ujížděli až o 15 sekund na 5 kilometrech. Jeden z nejrychlejších jezdců – Angličan Colin Le Maitre mi však říkal, ať si z toho nic nedělám, že až tu pojedu posedmé, jako on, budu teprve na koni. Večer za mnou přišel francouzský motoristický novinář, a když jsem si mu postěžoval, že to nějak moc rychleji nejde, odvětil – ty něco vymyslíš – což mne asi zdravě nabudilo.“
Svoboda se každou jízdou zlepšoval, přesněji řečeno rozdíl mezi první a druhou tréninkovou jízdou činil 11 sekund. Pak přišla neděle a před všemi aktéry tři závodní jízdy, z nichž součet dvou nejlepších časů stanovil pořadí na stupních vítězů.
„Francouzští kolegové předvedli vynikající souboje a ukázali všem Evropanům, že jejich mistrovství je vlastně druhé mistrovství Evropy. O to víc si vážím svého výsledku.“
V první závodní jízdě zajel druhý nejlepší čas mezi dvoulitry, čímž způsobil mezi kolegy ve třídě drobnou paniku. Ve druhé jízdě o pár desetin ještě zrychlil. I po této jízdě byl ještě druhý za Le Maitrem. Ve třetí jízdě však obrátil vítězství mezi dvoulitry pro sebe.
„Do téhle jízdy jsem dal všechno, protože jsem věděl, že dobrý výsledek si už z Francie povezu tak jako tak. Věděl jsem, že soupeři přitlačí na pilu, jak jen to bude možné. V polovině trati jsem se však na chvilku ztratil a jednu zatáčku jsem totálně zvoral, protože jsem do ní zbytečně moc zabrzdil. Myslím, že jsem v ní přišel tak o 1- 2 sekundy….“
I přes toto zaváhání zajel nejrychlejší čas závodu mezi dvoulitry, který jej vynesl na vítězný stupínek ve své třídě. „Podařilo se mi dokonce porazit několik třítisícovek, dokonce i Maďara Szasze a to je pan jezdec, kterého si vážím, nejen pro to, co umí na trati….V cíli mi přišel pogratulovat i zmíněný francouzský novinář se slovy – já věděl, že mne nezklameš.“
Milan Svoboda byl ve Francii opět nejrychlejším Čechem, když v absolutním pořadí skončil s monopostem Dallara STV na 17. místě. Zvítězil opět Ander Vilarino, ale jen s těsným rozdílem před Lionelem Regalem a Fabienem Frantzem. Španělův letošní rival Fausto Bormolini, který skončil již šestkrát druhý, dojel až pátý před nejrychlejším spiderem skupiny CN.

PL, 17.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar