Volvo - v roce 2009 do WTCC?
Zatím sice Volvo oficiálně žádné stanovisko k účasti ve světovém šampionátu cestovních automobilů WTCC nevydalo, ale vzhledem k vývoji nového ekologického speciálu C30 Green Racing to není vyloučené.
Společnost Volvo Car Corporation rozhodla o vývoji nového soutěžního automobilu pro švédský šampionát cestovních vozů na okruhu po dobu nadcházejících tří let. Rozhodnutí vyšlo z pozitivního přijetí a dobrých výsledků značky Volvo v právě končící sezóně STCC.
Na závodních tratích by se měl objevit moderní ekologický závodní automobil vycházejícího z Volva C30, které je příkladem ekologických technologií společnosti Volvo, přičemž nabídka tohoto modelu zahrnuje verze jako Flexifuel nebo připravovanou 1.6D Efficiency. Volvo 1.6D Efficiency se vyznačuje průměrnou spotřebou paliva 4,5 l/100 km a množstvím emisí CO2 pod úrovní 120 gr/km.
Rozhodnutí opustit letošní závodní model Volvo S60 bylo poměrně jednoduché. Volvo C30 E85 Fia Super 2000 je o něco menší a agilnější vůz, který se i ve standardní verzi vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi. Vývoj nového závodního vozu bude probíhat v rámci spolupráce společnosti Volvo Cars s firmou Polestar Racing, která zajišťuje již několik let účast v STCC.
Není vyloučené, že se Volvo připravuje na světový šampionát cestovních automobilů, do něhož budou od roku 2009 připuštěna pouze vozidla využívající například bio-etanol.
Základní technické údaje
Karosérie
Standardní karosérie modelu C30 vyztužená bezpečnostní klecí a vybavená ochranou proti bočnímu nárazu na straně řidiče, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Caran.
Motor
Celohliníkový, napříč uložený řadový pětiválec se čtyřventilovou technologií a se zdvihovým objemem 1999 cm3.
Výkon
ca 280 k při 8750/min
Točivý moment
230 Nm při 7300/min.
Hnací ústrojí
Šestistupňová sekvenční převodovka Hewland s přímým řazením, pohon předních kol, mechanický svorný diferenciál s třecími lamelami,dvoukotoučová spojka z uhlíkových vláken SACHS 184 mm.
Hmotnost
Minimální 1134 kg včetně řidiče (58 - 60 kg)
Podvozek
Vpředu vzpěry Öhlin''s McPherson vyvinuté ve spolupráci s firmou Polestar. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Vzadu víceprvková náprava Multilink s vinutými pružinami a s tlumiči Öhlin''s. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Brzdy - Performance Friction, vpředu čtyřpístkové třmeny s radiálně a axiálně odvětrávanými kotouči 332x32 mm,
vzadu Alcon dvoupístkové třmeny s axiálně odvětrávanými kotouči 290x10 mm.
Kola
17x10,0" kola BBS
Miroslav Lochman, 17.10.2007
Na závodních tratích by se měl objevit moderní ekologický závodní automobil vycházejícího z Volva C30, které je příkladem ekologických technologií společnosti Volvo, přičemž nabídka tohoto modelu zahrnuje verze jako Flexifuel nebo připravovanou 1.6D Efficiency. Volvo 1.6D Efficiency se vyznačuje průměrnou spotřebou paliva 4,5 l/100 km a množstvím emisí CO2 pod úrovní 120 gr/km.
Rozhodnutí opustit letošní závodní model Volvo S60 bylo poměrně jednoduché. Volvo C30 E85 Fia Super 2000 je o něco menší a agilnější vůz, který se i ve standardní verzi vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi. Vývoj nového závodního vozu bude probíhat v rámci spolupráce společnosti Volvo Cars s firmou Polestar Racing, která zajišťuje již několik let účast v STCC.
Není vyloučené, že se Volvo připravuje na světový šampionát cestovních automobilů, do něhož budou od roku 2009 připuštěna pouze vozidla využívající například bio-etanol.
Základní technické údaje
Karosérie
Standardní karosérie modelu C30 vyztužená bezpečnostní klecí a vybavená ochranou proti bočnímu nárazu na straně řidiče, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Caran.
Motor
Celohliníkový, napříč uložený řadový pětiválec se čtyřventilovou technologií a se zdvihovým objemem 1999 cm3.
Výkon
ca 280 k při 8750/min
Točivý moment
230 Nm při 7300/min.
Hnací ústrojí
Šestistupňová sekvenční převodovka Hewland s přímým řazením, pohon předních kol, mechanický svorný diferenciál s třecími lamelami,dvoukotoučová spojka z uhlíkových vláken SACHS 184 mm.
Hmotnost
Minimální 1134 kg včetně řidiče (58 - 60 kg)
Podvozek
Vpředu vzpěry Öhlin''s McPherson vyvinuté ve spolupráci s firmou Polestar. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Vzadu víceprvková náprava Multilink s vinutými pružinami a s tlumiči Öhlin''s. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Brzdy - Performance Friction, vpředu čtyřpístkové třmeny s radiálně a axiálně odvětrávanými kotouči 332x32 mm,
vzadu Alcon dvoupístkové třmeny s axiálně odvětrávanými kotouči 290x10 mm.
Kola
17x10,0" kola BBS
Miroslav Lochman, 17.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout