Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo - v roce 2009 do WTCC?

Zatím sice Volvo oficiálně žádné stanovisko k účasti ve světovém šampionátu cestovních automobilů WTCC nevydalo, ale vzhledem k vývoji nového ekologického speciálu C30 Green Racing to není vyloučené.

Společnost Volvo Car Corporation rozhodla o vývoji nového soutěžního automobilu pro švédský šampionát cestovních vozů na okruhu po dobu nadcházejících tří let. Rozhodnutí vyšlo z pozitivního přijetí a dobrých výsledků značky Volvo v právě končící sezóně STCC.
Na závodních tratích by se měl objevit moderní ekologický závodní automobil vycházejícího z Volva C30, které je příkladem ekologických technologií společnosti Volvo, přičemž nabídka tohoto modelu zahrnuje verze jako Flexifuel nebo připravovanou 1.6D Efficiency. Volvo 1.6D Efficiency se vyznačuje průměrnou spotřebou paliva 4,5 l/100 km a množstvím emisí CO2 pod úrovní 120 gr/km.
Rozhodnutí opustit letošní závodní model Volvo S60 bylo poměrně jednoduché. Volvo C30 E85 Fia Super 2000 je o něco menší a agilnější vůz, který se i ve standardní verzi vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi. Vývoj nového závodního vozu bude probíhat v rámci spolupráce společnosti Volvo Cars s firmou Polestar Racing, která zajišťuje již několik let účast v STCC.
Není vyloučené, že se Volvo připravuje na světový šampionát cestovních automobilů, do něhož budou od roku 2009 připuštěna pouze vozidla využívající například bio-etanol.


Základní technické údaje

Karosérie
Standardní karosérie modelu C30 vyztužená bezpečnostní klecí a vybavená ochranou proti bočnímu nárazu na straně řidiče, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Caran.

Motor
Celohliníkový, napříč uložený řadový pětiválec se čtyřventilovou technologií a se zdvihovým objemem 1999 cm3.

Výkon
ca 280 k při 8750/min


Točivý moment
230 Nm při 7300/min.

Hnací ústrojí
Šestistupňová sekvenční převodovka Hewland s přímým řazením, pohon předních kol, mechanický svorný diferenciál s třecími lamelami,dvoukotoučová spojka z uhlíkových vláken SACHS 184 mm.

Hmotnost
Minimální 1134 kg včetně řidiče (58 - 60 kg)

Podvozek
Vpředu vzpěry Öhlin''s McPherson vyvinuté ve spolupráci s firmou Polestar. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Vzadu víceprvková náprava Multilink s vinutými pružinami a s tlumiči Öhlin''s. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Brzdy - Performance Friction, vpředu čtyřpístkové třmeny s radiálně a axiálně odvětrávanými kotouči 332x32 mm,
vzadu Alcon dvoupístkové třmeny s axiálně odvětrávanými kotouči 290x10 mm.

Kola
17x10,0" kola BBS


Miroslav Lochman, 17.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar