Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen slaví 12. titul mistra světa v rallye

Volkswagen dopsal v Rallye Velká Británie pomyslnou tečku nad „i“ve slově mistři a ziskem dvanáctého titulu během čtyř let (po čtyřech titulech v hodnoceních jezdců, spolujezdců a konstruktérů) završil vynikající výsledky letošní sezony v mistrovství světa v rallye (FIA WRC).

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvítězili s vozem Polo R WRC ve dvanáctém z třinácti podniků. Tým Volkswagen již tak nemůže nikdo připravit o vedení v mistrovství světa mezi konstruktéry.

K zisku čtvrtého titulu v hodnocení konstruktérů od roku 2013 přispěla posádka Ogier/Ingrassia již šestým vítězstvím v letošní sezoně a čtvrtým triumfem v řadě, zatímco posádky Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) slavily dosud po jednom vítězství. Volkswagen je po Citroënu teprve druhou značkou v historii mistrovství světa v rallye, která získala čtyřikrát v řadě veškeré tituly.


Osmi vítězstvími ve dvanácti soutěžích korunoval Volkswagen nejen úspěšnou letošní sezonu, ale také sérii čtyř mimořádných let. Polo R WRC je s 42 vítězstvími v 51 soutěžích od své premiéry na Rallye Monte Carlo 2013 nejúspěšnějším modelem v historii mistrovství světa v rallye. Celkem má World Rally Car z Wolfsburgu na svém kontě 85 umístění na stupních vítězů. Za tím stojí mimořádné výkony celého týmu, ať už v místech konání jednotlivých soutěží, v centrále Motorsport GmbH v Hannoveru, nebo ve spolupráci s technickým vývojem ve Wolfsburgu.


Ve znamení čtyřky


Sébastien Ogier a Julien Ingrassia slavili vítězství v Rallye Velká Británie po letech 2013, 2014 a 2015 také v roce 2016. Poprvé ve své úspěšné kariéře tak zvítězili čtyřikrát v řadě ve stejném podniku mistrovství světa. Staronoví mistři světa* tím zajistili značce Volkswagen čtvrtý titul v hodnocení konstruktérů. Rovněž Volkswagen slavil počtvrté titul jako vítěz na stupních vítězů – a počtvrté s posádkou Ogier/Ingrassia. V roce 2013 bylo o titulu Volkswagenu v hodnocení konstruktérů rozhodnuto i díky vítězství posádky Ogier/Ingrassia v Rallye Španělsko, v letech 2014 a 2015 pojistilo titul vždy vítězství posádky Ogier/Ingrassia v Austrálii. Vítězství v Rallye Velká Británie bylo navíc po triumfech v Německu, Francii a Španělsku čtvrtým v řadě pro Ogiera, Ingrassiu a Volkswagen.



Mlha, déšť, břečka a bláto


Rallye Velká Británie ve Walesu se letos konala o dva týdny dřív, než je obvyklé, a nabídla známé i nečekané podmínky. Do první kategorie spadá ranní mlha a břečkovité až blátivé šotolinové cesty. Neobvyklým jevem bylo málo deště, částečně slunečno a teploty nad hranicí 10 °C. Podmínky na 22 rychlostních zkouškách byly extrémně kluzké a náročné, jak je pro Wales typické. Ogier/Ingrassia se ujali od první rychlostní zkoušky vedení a využili přitom drobné výhody na startu, protože vedoucí posádka průběžného pořadí mistrovství světa vyjížděla na trať jako první. Největším konkurentem se stala posádka Ott Tänak/Raigo Mōlder (EST/EST, M-Sport-Ford).



Mikkelsen i Latvala doháněli časové ztráty


Naproti tomu posádky Andreas Mikkelsen/Anders Jæger a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila nabraly v pátek výrazné časové ztráty kvůli poškozeným hnacím hřídelům. Příčinou bylo nové těsnění, které bylo při testovacích jízdách před rallye úspěšně vyzkoušeno, avšak ve speciálních podmínkách ve Walesu nefungovalo. Ve zbývajících 16 zkouškách prokázalo Polo R WRC svou obvyklou spolehlivost a posádky předvedly své obvyklé silné výkony. Latvala/Anttila stáhli více než minutovou ztrátu na své bezprostřední konkurenty a následně je předstihli, přičemž šestým místem v hodnocení konstruktérů zajistili značce Volkswagen mistrovský titul.



Bilance 50. Powerstage s Polo R WRC


V Rallye Velká Británie absolvoval Volkswagen s vozem Polo R WRC celkem 50. Powerstage. Andreas Mikkelsen a Anders Jæger si druhým místem v závěrečné rychlostní zkoušce soutěže zajistili dva bonusové body. Byl to 91. případ, kdy posádka týmu Volkswagen získala bonusové body do hodnocení jezdců a spolujezdců. Z toho 38krát zajel tým z Wolfsburgu dokonce nejrychlejší čas. Volkswagen si tak od roku 2013 připsal na své konto 194 bodů, což je ekvivalentem téměř osmi vítězství.


Sébastien Ogier: „Toto vítězství je fantastické. Byla to tvrdá práce udržet až do cíle náskok v extrémně kluzkých podmínkách, které panovaly ve Walesu. Ott Tänak vyvíjel velký tlak, takže jsme museli jet na limitu. Ale dokázali jsme to. Při ohledu zpátky jsme v uplynulých čtyřech letech ušli všichni společně neuvěřitelný kus cesty. Taková úspěšná série je bezpochyby něčím výjimečným – především v motoristickém sportu, kde hraje roli tolik různých faktorů.“


1.Ogier – IngrassiaVW Polo3:14.30,2 h
2.Tänak – MōlderFord Fiesta + 10,2 s
3.Neuville – GilsoulHyundai i20+ 1.35,4
4.Paddon – KennardHyundai i20+ 1.54,9
5.Meeke – NagleCitroen DS3+ 2.35,2
6.Sordo – MartíHyundai i20+ 4.02,6
7.Latvala – AnttilaVW Polo+ 4.28,3
8.Østberg – FløeneFord Fiesta+ 4.38,3
9.Lefebvre – de TurckheimCitroen DS3+7.12,2
10.Camilli – VeillasFord Fiesta + 8.19,3




Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC

1.Sébastien Ogier247
2.Thierry Neuville143
3.Andreas Mikkelsen129
4.Hayden Paddon126
5.Dani Sordo119
6.Jari-Matti Latvala110
7.Mads Østberg 94
8.Ott Tänak82
9.Kris Meeke64
10.Craig Breen36




VW 1.11.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar