Volkswagen potřetí vyhrál Rallye Dakar
Po 9600 kilometrech a 13 etapách zvítězil Volkswagen potřetí za sebou v nejnáročnější motoristické soutěži na světě. Vedle vítězné posádky Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk se postavily na stupně vítězů ještě dvojice Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz a Carlos Sainz/Lucas Cruz.
Volkswagen získal pro své barvy 12 ze 13 možných etapových vítězství. Carlos Sainz vytvořil etapovým vítězstvím na cestě do Buenos Aires svůj osobní rekord – nikdo z aktivních jezdců v kategorii osobních vozů nemá na kontě víc než 24 etapových úspěchů. V čele rallye s extrémně náročnými etapami se od začátku držely posádky Volkswagenu, s nimiž zpočátku držel krok devítinásobný dakarský vítěz Stephane Peterhansel s BMW X3 CC týmu X-Raid. Z boje o stupně vítězů jej vyřadilo několik defektů a technické problémy. Do cíle nedojel ani jeho týmový kolega Chicherit, který však startoval s vozem Mini.
Od první zkoušky se ujal vedení Carlos Sainz na kterého v polovině soutěže začal útočit Al_Attiiyah a podle televizních záběrů bylo vidět, že si nic nedarují a nejednou neměli daleko ke kolizi. Těžko předvídat, jak by se jejich souboj vyvíjel dál, nebýt technických problémů Sainze a několika, po nichž se v osmé etapě propadl na druhé místo a v jedenácté dokonce na čtvrté a tím bylo rozhodnuto. Sainzových problémů pak využil i de Villiers a dostal se na druhé místo.
Spolehlivá technika, perfektní týmová práce, silný tým jezdců – to jsou tři pilíře úspěchu, s nimiž VW kraloval na Rallye Dakar 2011. Technologie TDI přinesla revoluci do soutěžních maratonů. Čtveřice vozů Race Touareg 3 o výkonu 310 k ujela 9600 km s precizností hodinového strojku. S vynikajícím technickým základem, který nebyl od konce roku 2008 poražen, získaly posádky Sainz/Cruz sedm, Al-Attiyah/Gottschalk čtyři a de Villiers/von Zitzewitz jedno etapové vítězství.
Třetí generace vozů Race Touareg 2.5 TDI zvládla rallye hned od začátku úspěšně. Technická koncepce s řadovým pětiválcovým agregátem přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který se v porovnání s přímou konkurencí vyznačuje kompaktními rozměry a nižší celkovou hmotností, se potřetí za sebou ukázala být nejlepší zbraní pro zdolávání cest typických pro mistrovství světa v rallye i pro úspěšné zvládnutí extrémních přejezdů písečných dun.
A.Soukupová 19.1.2011
Od první zkoušky se ujal vedení Carlos Sainz na kterého v polovině soutěže začal útočit Al_Attiiyah a podle televizních záběrů bylo vidět, že si nic nedarují a nejednou neměli daleko ke kolizi. Těžko předvídat, jak by se jejich souboj vyvíjel dál, nebýt technických problémů Sainze a několika, po nichž se v osmé etapě propadl na druhé místo a v jedenácté dokonce na čtvrté a tím bylo rozhodnuto. Sainzových problémů pak využil i de Villiers a dostal se na druhé místo.
Spolehlivá technika, perfektní týmová práce, silný tým jezdců – to jsou tři pilíře úspěchu, s nimiž VW kraloval na Rallye Dakar 2011. Technologie TDI přinesla revoluci do soutěžních maratonů. Čtveřice vozů Race Touareg 3 o výkonu 310 k ujela 9600 km s precizností hodinového strojku. S vynikajícím technickým základem, který nebyl od konce roku 2008 poražen, získaly posádky Sainz/Cruz sedm, Al-Attiyah/Gottschalk čtyři a de Villiers/von Zitzewitz jedno etapové vítězství.
Třetí generace vozů Race Touareg 2.5 TDI zvládla rallye hned od začátku úspěšně. Technická koncepce s řadovým pětiválcovým agregátem přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který se v porovnání s přímou konkurencí vyznačuje kompaktními rozměry a nižší celkovou hmotností, se potřetí za sebou ukázala být nejlepší zbraní pro zdolávání cest typických pro mistrovství světa v rallye i pro úspěšné zvládnutí extrémních přejezdů písečných dun.
| 1.Al-Attiyah – Gottschalk | VW Race Touareg | 21:16.16 |
| 2.de Villiers – von Zitzewitz | VW Race Touareg | +0é.49.41 |
| 3.Sainz – Cruz | VW Race Touareg | +01:20.38 |
| 4.Peterhansel – Cottret | BMW X3 CC | +01:43.48 |
| 5.Holowczyc – Fortin | BMW X3 CC | +04:11.21 |
| 6.Miller – Pitchford | VW Race Touareg | +04:54.42 |
| 7.dos Santos – Fiuza | BMW X3 CC | +06:50.07 |
| 8.Lavieille – Polato | Nissan | +07:57.18 |
| 9.Spinelli – Haddad | Mitsubishi Lancer | +08:23.37 |
| 10.Kahle – Schuenemann | SMG Buggy | +15:11.56 |
A.Soukupová 19.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














