Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen potřetí vyhrál Rallye Dakar

Po 9600 kilometrech a 13 etapách zvítězil Volkswagen potřetí za sebou v nejnáročnější motoristické soutěži na světě. Vedle vítězné posádky Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk se postavily na stupně vítězů ještě dvojice Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz a Carlos Sainz/Lucas Cruz.

Volkswagen získal pro své barvy 12 ze 13 možných etapových vítězství. Carlos Sainz vytvořil etapovým vítězstvím na cestě do Buenos Aires svůj osobní rekord – nikdo z aktivních jezdců v kategorii osobních vozů nemá na kontě víc než 24 etapových úspěchů. V čele rallye s extrémně náročnými etapami se od začátku držely posádky Volkswagenu, s nimiž zpočátku držel krok devítinásobný dakarský vítěz Stephane Peterhansel s BMW X3 CC týmu X-Raid. Z boje o stupně vítězů jej vyřadilo několik defektů a technické problémy. Do cíle nedojel ani jeho týmový kolega Chicherit, který však startoval s vozem Mini.
Od první zkoušky se ujal vedení Carlos Sainz na kterého v polovině soutěže začal útočit Al_Attiiyah a podle televizních záběrů bylo vidět, že si nic nedarují a nejednou neměli daleko ke kolizi. Těžko předvídat, jak by se jejich souboj vyvíjel dál, nebýt technických problémů Sainze a několika, po nichž se v osmé etapě propadl na druhé místo a v jedenácté dokonce na čtvrté a tím bylo rozhodnuto. Sainzových problémů pak využil i de Villiers a dostal se na druhé místo.
Spolehlivá technika, perfektní týmová práce, silný tým jezdců – to jsou tři pilíře úspěchu, s nimiž VW kraloval na Rallye Dakar 2011. Technologie TDI přinesla revoluci do soutěžních maratonů. Čtveřice vozů Race Touareg 3 o výkonu 310 k ujela 9600 km s precizností hodinového strojku. S vynikajícím technickým základem, který nebyl od konce roku 2008 poražen, získaly posádky Sainz/Cruz sedm, Al-Attiyah/Gottschalk čtyři a de Villiers/von Zitzewitz jedno etapové vítězství.
Třetí generace vozů Race Touareg 2.5 TDI zvládla rallye hned od začátku úspěšně. Technická koncepce s řadovým pětiválcovým agregátem přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který se v porovnání s přímou konkurencí vyznačuje kompaktními rozměry a nižší celkovou hmotností, se potřetí za sebou ukázala být nejlepší zbraní pro zdolávání cest typických pro mistrovství světa v rallye i pro úspěšné zvládnutí extrémních přejezdů písečných dun.

1.Al-Attiyah – GottschalkVW Race Touareg21:16.16
2.de Villiers – von ZitzewitzVW Race Touareg+0é.49.41
3.Sainz – CruzVW Race Touareg+01:20.38
4.Peterhansel – CottretBMW X3 CC+01:43.48
5.Holowczyc – FortinBMW X3 CC+04:11.21
6.Miller – PitchfordVW Race Touareg+04:54.42
7.dos Santos – FiuzaBMW X3 CC+06:50.07
8.Lavieille – PolatoNissan+07:57.18
9.Spinelli – HaddadMitsubishi Lancer+08:23.37
10.Kahle – SchuenemannSMG Buggy+15:11.56



A.Soukupová 19.1.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar