Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen ID.R - první rekord v Bráně do nebes

Neobvyklá jízda na limitu, pozoruhodné fotografie a první rekord na úpatí hory Tianmen Mountain! Volkswagen vytyčil se závodním elektromobilem ID.R velký milník v Číně a elektromobilitu posunul doslova na vrchol.

Francouz Romain Dumas absolvoval 99 ostrých zatáček horské silnice, vinoucí se k hoře Tianmen, za 7:38,585 minuty. Zatím se nikdo o nic podobného nepokusil. Vůz ID.R je v současnosti držitelem traťových rekordů na Pikes Peaku (USA) a na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (GB). Kromě toho také zajel nejrychlejší kolo v kategorii elektromobilů na Severní smyčce Nürburgringu (D).


„Tianmen Shan Big Gate Road“ na úpatí hory Tianmen je opravdu nevšední výzvou. Romain Dumas přistupoval k „čínské výzvě“ o délce 10,906 kilometru až k „Bráně do nebes“ – 131,5 metru vysokému skalnímu útvaru – s respektem i odvahou. Celkem 99 zatáček, z nichž některé mají poloměr pouhých šest metrů, je propojeno krátkými rovinkami, ale také rychlými úseky s táhlými zatáčkami, na nichž bylo možné dosáhnout rychlosti jízdy až 230 km/h.


Jízda zahrnovala rovněž intenzivní brzdění v extrémně úzkých tunelech. Dumas zvládl tyto extrémní jezdecké výzvy bravurně, a to v novém oficiálním rekordním čase. ID.R je poháněn dvěma elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) a jezdí na speciálně vyvinutých pneumatikách Bridgestone Potenza. Speciálně pro pokus o rekord se závodním vozem ID.R byla na hoře Tianmen vytyčena notářsky ověřená startovní a cílová čára.



Romain Dumas (F), Volkswagen ID.R „Na tuto rekordní jízdu na hoře Tianmen budu jistě navždy vzpomínat jako na můj nejúžasnější úkol. Jsem hrdý, že jsem s elektromobilem Volkswagen ID.R stanovil rekord v Číně. Vzhledem k nemnoha dostupným informacím a zkušebním jízdám, které jsme předtím absolvovali, to byla enormní výzva. Trať je neuvěřitelně úzká a plná zatáček. Ale díky výkonu elektromobilu ID.R mi jízda přinášela neuvěřitelné potěšení. Na krátkých rovinkách byl velkou výhodou obrovský točivý moment, na rychlých úsecích zvýšila adhezi aerodynamika.“



VW 4.9.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar