Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Vojtěch Štajf - první zkušenosti s Golfem R5

Posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková dokončila 38. ročník KOWAX Valašské rally ValMez na desátém místě celkového pořadí. Do klasifikace domácího šampionátu si při premiéře nového vozu Polo GTI R5 připsala také body za osmé místo v cíli.

Ta odstartovala v pátek městskou rychlostní zkouškou ve Valašském Meziříčí a dosaženým časem se Štajf s Havelkovou zařadili na hranici prvních patnácti nejrychlejších posádek.

V průběhu první etapy soutěže získával Vojtěch Štajf vůbec první zkušenosti s chováním nového vozu na suchém asfaltovém povrchu a po úpravách v jeho nastavení se dosaženými časy na rychlostních zkouškách rychle přiblížil desítce nejlepších. Snahu o své zrychlení potvrdil sedmým časem na posledním sobotním měřeném úseku. Po dalších úpravách v nastavení vozu se Štajf v následující nedělní druhé etapě už často řadil svým výkonem do top 10 v celkové klasifikaci. Progresivní vývoj v získaných zkušenostech jezdce za volantem i úpravách vozu nakonec potvrdilo několik kvalitních výsledků na trati, včetně absolutně pátého místa v desáté rychlostní zkoušce Juřinka.

V cíli soutěže tak dosáhla posádka týmu Racing 21 na desáté místo celkově a osmé místo v klasifikaci MČR. Celkovou spokojenost s výsledkem premiéry nového vozu za daných podmínek potvrdil v cíli Vojtěch Štajf: „Já jsem realista, a proto odjíždím z valašky s dobrým pocitem. Jakákoliv premiéra je pokaždé velkou neznámou a my jsme těch neznámých tady měli s Veronikou i týmem poměrně hodně. Konkurence zde byla opravdu řízná – vždyť 26 vozů R5 na startu snad letos nebylo ani na Evropě nebo v Mistrovství světa. Samozřejmě jsme se snažili jet co nejrychleji, ale já jsem musel nejprve poznávat chování auta, které jsem řídil vůbec poprvé na daném povrchu. I proto jsem se více orientoval na sžívání se s vozem, a to bez ujetých ostrých kilometrů nejde. Po této soutěži mohu s jistotou říci, že limity nového Pola GTI R5 jsou v některých situacích výše než u našeho loňského vozu. Jen je třeba najít takové nastavení, které nám umožní naplno využít technických předností naší novinky. Stejně tak například malá změna v mém jízdním stylu na dnešní Juřince přinesla okamžitý posun do první pětky jezdců. Právě tohle je nyní cesta, kterou se chceme vydat. Nutná tak bude nejen analýza valašky, abych se s vozem naučil jet způsobem, který je i časově nejrychlejší, ale také teoretická příprava různých variant nastavení vozu a následné testování. Věřím, že díky tomu budeme v Klatovech s Veronikou a celým naším týmem silnější.“

Racing 21 bude nyní pokračovat v testování a vývoji nového vozu Volkswagen Polo GTI R5. Dalším závodem na programu je Rallye Šumava Klatovy, která se koná v termínu 26. - 27. dubna 2019.



PR 3.4.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar