Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vojtěch Štajf představil VW Polo R5

Před rokem budil pozornost na Pražském Rallysprintu nejnovější Ford Fiesta WRC, kterou pro jednorázový start přivezl Jan Dohnal, tak letos je to hlavně Volkswagen Polo GTi R5. Ten si pro Prahu zapůjčil Vojtěch Štajf od Raimunda Baumschlagera.

„Celá akce se připravovala skoro rok. Už na lednovém večírku společnosti Porsche ČR jsem oslovil pana Vratislava Strašila, ředitele zmíněné společnosti, kterému se náš projekt líbil. Nakonec se nám to ve spolupráci s importérem vozů Volkswagen do ČR a vedením společnosti Volkswagen Motorsport GmbH v Hannoveru podařilo. Všichni jsme o Polu R5 jen slyšeli, nikdo ho neviděl, ale všichni ho chtěli. Je jasné, že když Volkswagen vstoupí do jakékoliv disciplíny, tak je úspěšný. Ať to byl Dakar, mistrovství světa WRC nebo závod do vrchu Pikes Peak. Podařilo se nám domluvit s Raimundem Baumschlagerem, který získal vůbec první zákaznické auto od VW. Má výrobní číslo tři, a když jej přivezl do Prahy, tak mělo najeto asi tři sta metrů. Baumchlager mě upozornil, že se mi asi některé věci nebudou líbit. Je to trochu jiné auto, než Fabia R5, už jen proto, že je modernější.,“ řekl na úvod tiskové konferenci Vojtěch Štajf.


Polo je nastavené pro španělský asfalt, tak si to přál Emile Camill, který byl společně s Petterem Solbergem, kdo řídil Polol v Katalánsku. Při včerejším krátkém testu provedl Štajf s rakouskými mechaniky určité úpravy, především pokud jde o nastavení diferenciálů.
V letošním roce měl Volkswagen Motorsport v plánu vyrobit patnáct automobilů, ale kvůli potížím s dodavateli, zatím nestíhá. V příštím roce má být vyrobeno třicet automobilů. Každý pal další rok dalších třicet. My bychom měli auto dostat v březnu a chtěli bychom tak stihnout Valašskou rally, kde pojedu, stejně jako celou sezonu s Veronikou Havelkovou.


Vzhledem k tomu, že na vůz nejsou náhradní díly a hned příští týden jede s autem Maďar Norbert Herzig šotolinovou rally, tak musí Vojtěch Štajf na šesti zkouškách Pražského rallysprintu zvolit určitý kompromis.

„Mám radost za všechny fanoušky rally, že jsme si předčasně nadělili takový dárek k Vánocům v podobě startu s tímhle unikátem. Při své nedávné návštěvě v sídle Volkswagen Motorsport v Hannoveru jsem o novém Polu GTI R5 získal mnoho důležitých technických informací, ale včerejší reálný test za jeho volantem předčil mé veškeré očekávání. Těžko se ten pocit popisuje, byl to pro celý náš tým zcela výjimečný okamžik, za který bych chtěl především poděkovat Raimundovi Baumschlagerovi. Je logické, že cítím určité odlišnosti od svého dosavadního vozu R5, ale snažím se na ně rychle přivyknout.
Tým Racing 21 nasadí do soutěže XXIV. TipCars Pražský Rallysprint i své dva současné vozy specifikace R5, za jejichž volanty se posadí v barvách týmu Duck Racing Autoklub jezdci Petr Kačírek a Václav Kopáček.


Volkswagen Polo GTI R5 – technická data
Motor: řadový přeplňovaný čtyřválec
Objem:1600 cm3
Výkon: 200 kW (272 k) při 5500/min
Točivý moment: 400 Nm při 4000/min
Vrtání/zdvih: 82,5 mm/75,5 mm
Restriktor: 32 mm
Převodovka: sekvenční pětistupňová
Stálý pohon všech kol s rovnoměrným rozložením momentu na přední a zadní nápravu.
Přední a zadní diferenciál
Hydraulicky ovládaná dvoukotoučová spojka
Přední/zadní náprava typu McPherson, tlumiče ZF
Servořízení s ozubeným kolem a pastorkem
Brzdový systém s větranými kotouči (Ø 355 mm pro asfalt)
Hliníkové brzdové třmeny
Ráfky:8 x 18 palců pro asfalt
Pneumatiky: 20/65-18 (235/40-R18) pro asfalt
Rozměry: 4067/1942/1372 mm
Světlá výška 1837 mm
Rozvor 2540 mm
Minimální hmotnost 1230 kg (bez jezdce a spolujezdce)
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: ca 4,1 s


JL 30.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar