Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Vojta Štajf s Fabií R5 v Plzni na čtvrtém místě

O uplynulém víkendu startovala posádka týmu Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha s vozem ŠKODA FABIA R5 v rámci 15. Lak Racing Rallye Plzeň. Úspěšný souboj o čtvrté místo v celkovém pořadí byl zároveň výrazným sportovním oživením celé soutěže.

Jednodenní soutěž započítávaná do Autoklub Rallysprint série byla z organizačních důvodů neplánovaně zkrácena z osmi rychlostních zkoušek na sedm. Stejně jako v předešlé soutěži byl průběh poznamenán proměnlivým počasím s dešťovými přeháňkami.

Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou usedli po dvou letech opět za volant soutěžního vozu Fabia R5, který mu zapůjčil tým Duck Racing Petra Kačírka. V dopoledních rychlostních zkouškách soutěže si tak pražský jezdec postupně zvykal na částečně odlišné ovládání vozu od tradičního VW Polo GTI R5. Dosahované časy v úvodních měřených úsecích na hranici pětice nejrychlejších tak byly maximem, a to i vzhledem k použití střední směsi pneumatik na sucho, které bohužel nebyly ideální volbou.

V odpolední části soutěže, která měla na programu čtyři rychlostní zkoušky, zvolil Vojtěch Štajf naopak zřejmě tu nejvhodnější kombinaci pneumatik, přesně odpovídající proměnlivému počasí na vybraných rychlostních zkouškách. Z této výhody dokázal Štajf profitovat ve velmi těsném souboji s Romanem Odložilíkem o čtvrté místo v absolutním pořadí, který trval až do samotného konce soutěže. Závěrečný útok se třetím nejrychlejším časem v poslední rychlostní zkoušce přinesl nakonec posádce Štajf – Rajnoha v cíli vytouženou bramborovou pozici s náskokem 1,6 sekundy na soupeře a také zisk dalších cenných bodů do letošního hodnocení Poháru 2+.

„Tuhle soutěž jsme si s Františkem hodně užili a máme radost z dosaženého výsledku. Já jsem začal trochu zvolna, protože jsem neznal povahu zdejších tratí, a navíc zapůjčená Fabia R5 se ovládá trochu jinak než Polo. Na první část soutěže jsem vybral pneumatiky s měkčí směsí, které se zejména v závěru erzet dost přehřívaly, a to nás stálo v první polovině závodu několik sekund,“ hodnotil úvod soutěže Vojtěch Štajf a dodal: „Naopak odpoledne jsem se výběrem přesně trefil, s Františkem jsme pak dvakrát během sekce přezouvali a vhodně kombinovali na jednotlivé zkoušky čtyři přechodné pneumatiky Pirelli RA7+A se dvěma koly do mokra typu RWB, které jsme vezli v rezervě. A protože Roman Odložilík zvolil odlišnou strategii, hodně jsem z této volby profitoval. Poslední rychlostní zkoušku jsme museli opravdu zabrat, protože jsme za naším soupeřem zaostávali průběžně o pouhou jednu desetinu sekundy. Konečný úspěch mě těší o to víc, že Roman tady startoval s Fabii Rally2 evo, tedy nejnovější specifikací mladoboleslavského soutěžního speciálu a na některých místech měřených úseků byl výkonnostní rozdíl mezi oběma verzemi vozu Fabia R5 poměrně znatelný. Takže z Plzně odjíždíme opravdu spokojeni.“


PR 7.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar