Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Věroslav Cvrček hodnotí barumku a Paddona

Barum Rally jsme původně neměli v plánu, ale protože sezona zatím probíhala skvěle, rozhodli jsme se startovat i zde. Velkou zásluhu na tom má i pan Victor Barreto, který je velký srdcař a již podruhé podpořil náš start na Barumce.

Největší komplikací bylo zranění palce ruky Tomáše Prokoráta dva týdny před závodem. Proto ho nahradil Petr Těšínský, se kterým jsme před 15 lety začínali. Bylo skvělé zažít v jakého profíka se vypracoval.

Protože šlo o můj druhý start s R5 na barumce, netušili jsme, jak se bude dařit a kde se budeme pohybovat ve výsledcích. Neměli jsme velká očekávání a přistupovali jsme k celému závodu s velkým respektem a pokorou.

Sobotní RZ Slušovice a Troják byly opravdu skvělé, nasadili jsme slušné tempo. Neměli jsme žádné krize a jízda nás bavila. Samozřejmě trať byla plná různých nástrah, hlavně úseky přes horizonty a všelijaké nerovnosti jsme jeli opatrněji. Výsledkově to bylo fajn, udělali jsme si slušný náskok na Martina Vlčka a Aleše Jiráska.

Nedělní Semetín byla velká výzva. Nikdy jsem tuto RZ v tomto směru neje, a proto byl první průjezd opatrnější, ale i tak velký zážitek. Pindula se mi líbila již od tréninku, tam se nám již v prvním průjezdu podařilo zajet slušný čas. Naopak RZ Halenkovice se mi moc nelíbila, tam jsme ztratili velkou část náskoku na Martina Vlčka.

Do druhé sekce jsme vstoupili s podobným nasazením, čas na Semetíně byl o 16 s lepší. S velkou chutí jsme vyrazili na Pindulu, která nám opět skvěle sedla, zlepšili jsme se o 19 s. Ale hlavně jsme si potvrdili, že umíme jet celkem rychle na rozpis psaný na dva průjezdy v místech které vůbec neznáme. To byl opravdu nejhezčí zážitek celé Barumky, proto jsme hned večer zveřejnili onboard z této RZ.

Před poslední RZ jsme tak měli náskok 23 s a to nám dalo jistotu, že nemusíme tolik tlačit a zkazit si to můžeme jen sami. Nám i poslední RZ celkem sedla a udrželi jsme 6.místo v MČR za druhou etapu. Martin Vlček bohužel havaroval.


Velké poděkování patří celému týmu. Každý dělal svoji práci naprosto skvěle a s velkým nadšením i přes nepříjemné horko. Díky tomu obě Fabie R5 dojely do cíle bez jakéhokoliv problému, což potvrzuje perfektní práci hlavně v přípravě na závody. Byla opravdu neskutečná radost to auto řídit, povedlo se nám přesně nastavit diferenciály a tlumiče pro tyto podmínky.

Poprvé jsme vyzkoušeli nejtvrdší směs pneu Michelin a byl jsem z ní opravdu nadšený. O to víc mě zpětně mrzí, že jsme je neměli k dispozici už na bohemce narozdíl od všech soupeřů.
Barumka má opravdu velkou tradici a atmosféru, množství fanoušků na tratích i v servisní zoně bylo neskutečné. Všem moc děkuji za to jak nás hnali dopředu.




Haydon Paddon

Zajímalo by mě, kolik posádek by tohle dokázalo opravit. A skoro jistě nevěřím, že by někdo jiný vůbec pro to kolo došel, natož se tam takhle vyválel, jen proto aby mohl dojet mimo závod do servisu. Mám z minulosti dokonce zkušenost s jednou “polotovární” posádkou, která neuměla ani vyměnit svíčku, tak jsem jim to mezi RZ musel vyměnit já.



Ale Hayden si tímto jen potvrdil můj obdiv. Málokdo ví, že aby kdysi ušetřil na závody WRC, tak jezdil pomáhat chystat Fabii S2000, spal za dílnou ve stanu a jedl párky z konzervy.




V.Cvrček
foto fb

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar