Valašská rallye - Pech krůček od vítězství
Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem zahájila Mezinárodní mistrovství České republiky v rallye druhým místem v absolutní klasifikaci na Valašské Rallye. Nutno dodat, že na stříbrnou pozici je odsunuly až technické potíže v samém závěru.
Tým postavil nové Mitsubishi Lancer EVO IX a po změně technických pravidel všichni, včetně soupeřů, očekávali, kam se dokáže zkušená posádka zařadit v sevření speciálů S2000. „Na Valašce nás potěšilo vítězství hned v první rychlostní zkoušce. Sám jsem nečekal, že díky většímu restriktoru budeme mít tak rychlý vůz a můžeme se rovnat nejrychlejším S2000,“ líčil svoje pocity Václav Pech jun., který ovládl první etapu Valašské Rallye.
Velký boj o umístění na stupních vítězů probíhal i v sobotní etapě. Mezi Pechem, Pavlem Valouškem s tovární Škodou Fabia S2000 a Romanem Krestou s Peugeotem 207 S2000 byly jen sekundové rozdíly. Tak těsný souboj nebyl na české soutěži už dlouho k vidění a je příslibem do dalších rallye. Pech vedl až do poslední zkoušky.
„Do poslední rychlostky jsme šli s náskokem 2,2 sekundy na posádku Valoušek – Hrůza, jeli jsme úplně naplno, ale začal se nám přehřívat motor a trochu ztrácel výkon. Nakonec jsme byli rádi, že vůz vydržel až do cíle a i když jsme vedení neudrželi, máme z výsledku ohromnou radost,“ komentuje drama v závěru Václav Pech jun a dodává: „To, že jsme začali porážet nejrychlejší speciály S2000, se nezdálo technickým komisařům a po závodě podrobili naše Mitsubishi důkladné technické kontrole. Motor rozebrali do posledního šroubku, jestli vše odpovídá povoleným předpisům. Po čtyřhodinové práci neshledali žádný rozpor s technickými předpisy,“ říká Václav Pech jun. Dodejme, že Pech vyhrál pět zkoušek, Valoušek čtyři a Kresta tři.
Množství diváků tak v pátek a sobotu mohlo na Valašsku sledovat opravdu velmi pěknou soutěž, která se rozhodovala až v posledních kilometrech rychlostních zkoušek. „Myslím, že před sebou máme napínavou sezonu a už se těším na další soutěž, kterou bude naše domácí Rallye Šumava,“ uzavírá Václav Pech jun.
Po odstoupení Romana Kresty, v poslední zkoušce vzdal pro technické problémy z bronzové příčky. Tím se na třetí příčku vyhoupl Jaromír Tarabus, který si v okolí Valašského Meziříčí odbýval premiéru s Fordem Fiesta S2000. Poznávání nového vozu mu usnadnil fakt, že Fiesta S2000 fungovala bezvadně a bez problém.
Po první zkoušce se usadil na čtvrtém místě, které stabilními výkony uhájil až do konce páteční etapy. V podobném duchu se nesl i druhý den, kdy v každé ze šesti zkoušek zajel výsledek v top 4. Z průběžného čtvrtého místa také startoval do závěrečné zkoušky, která se nakonec ukázala být rozhodující pro celkové pořadí.
Za zmínky stojí výkon Emila Trinera s již obstarožním vozem Subaru Impreze, s nímž sehrál naprosto vyrovnanou partii s Vojtěchem Štajfem, jedoucím na mnohem modernější Impreze a s nesrovnatelně lepším zázemím i finančními podmínkami. V cíli dělily Emila Trinera od desátého místa jen necelých sedm sekun. Klobouk dolů.
JL, 30.3.2010
Velký boj o umístění na stupních vítězů probíhal i v sobotní etapě. Mezi Pechem, Pavlem Valouškem s tovární Škodou Fabia S2000 a Romanem Krestou s Peugeotem 207 S2000 byly jen sekundové rozdíly. Tak těsný souboj nebyl na české soutěži už dlouho k vidění a je příslibem do dalších rallye. Pech vedl až do poslední zkoušky.
„Do poslední rychlostky jsme šli s náskokem 2,2 sekundy na posádku Valoušek – Hrůza, jeli jsme úplně naplno, ale začal se nám přehřívat motor a trochu ztrácel výkon. Nakonec jsme byli rádi, že vůz vydržel až do cíle a i když jsme vedení neudrželi, máme z výsledku ohromnou radost,“ komentuje drama v závěru Václav Pech jun a dodává: „To, že jsme začali porážet nejrychlejší speciály S2000, se nezdálo technickým komisařům a po závodě podrobili naše Mitsubishi důkladné technické kontrole. Motor rozebrali do posledního šroubku, jestli vše odpovídá povoleným předpisům. Po čtyřhodinové práci neshledali žádný rozpor s technickými předpisy,“ říká Václav Pech jun. Dodejme, že Pech vyhrál pět zkoušek, Valoušek čtyři a Kresta tři.
Množství diváků tak v pátek a sobotu mohlo na Valašsku sledovat opravdu velmi pěknou soutěž, která se rozhodovala až v posledních kilometrech rychlostních zkoušek. „Myslím, že před sebou máme napínavou sezonu a už se těším na další soutěž, kterou bude naše domácí Rallye Šumava,“ uzavírá Václav Pech jun.
Po odstoupení Romana Kresty, v poslední zkoušce vzdal pro technické problémy z bronzové příčky. Tím se na třetí příčku vyhoupl Jaromír Tarabus, který si v okolí Valašského Meziříčí odbýval premiéru s Fordem Fiesta S2000. Poznávání nového vozu mu usnadnil fakt, že Fiesta S2000 fungovala bezvadně a bez problém.
Po první zkoušce se usadil na čtvrtém místě, které stabilními výkony uhájil až do konce páteční etapy. V podobném duchu se nesl i druhý den, kdy v každé ze šesti zkoušek zajel výsledek v top 4. Z průběžného čtvrtého místa také startoval do závěrečné zkoušky, která se nakonec ukázala být rozhodující pro celkové pořadí.
Za zmínky stojí výkon Emila Trinera s již obstarožním vozem Subaru Impreze, s nímž sehrál naprosto vyrovnanou partii s Vojtěchem Štajfem, jedoucím na mnohem modernější Impreze a s nesrovnatelně lepším zázemím i finančními podmínkami. V cíli dělily Emila Trinera od desátého místa jen necelých sedm sekun. Klobouk dolů.
| 1.Valoušek – Hrůza | Škoda Fabia S2000 | 01:31.32,9 |
| 2.Pech – Uhel | Mitsubishi Lancer | +07,6 |
| 3.Tarabus – Trunkát | Ford Fiesta S2000 | +1.35,4 |
| 4.Odložilík – Tureček | Škoda Fabia S2000 | +3.41,8 |
| 5.Solowow – Baran | Peugeot 207 S2000 | +3.45,8 |
| 6.Tlusťák – Škaloud | Škoda Fabia S2000 | +4.26,9 |
| 7.Peták – Benešová | Peugeot 207 S2000 | +4.53,1 |
| 8.Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer Evo | +5.37,3 |
| 9.Habaj – Spentany | Mitsubishi Lancer | +5.49,3 |
| 10.Štajf – Dolečková | Subaru Impreza | +6.17.5 |
JL, 30.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













