Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Valašská rallye - Kopecký neměl soupeře

Systémem start-cíl zvítězili Jan Kopecký a Pavel Dresler v druhém podniku Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally. Stejně jako na úvodním podniku českého mistrovství – Jänner rally a soutěže IRC na Kanárských ostrovech, nenašla posádka týmu ŠKODA Motorsport přemožitele.

Kopecký s Dreslerem potvrdili skvělou formu a očekávání hlavních favoritů českého šampionátu. Od začátku soutěže udávali tempo a zbytku pole se krok za krokem vzdalovali. Nikdo jiný neměl proti Kopeckému šanci Druhý dojel na Valašce úřadující český šampion Roman Kresta s privátní Fabiíí Super 2000 a třetí Václav Pech s Mini Cooper. Takové bylo také pořadí už od prvních zkoušek. Určitým překvapením je čtvrté místo Jaromíra Tarabuse, který se Škodou Fabia S2000 nechal za sebou i Pavla Valouška s Peueotem.
V „Poháru Mitsubishi“, respektive ve skupině sériových vozů vyhrál domácí Jarek Orsák, zatímco třetího Martina Semeráda trápily problémy s převodovkou.
Jan Kopecký: „Na všech letošních soutěžích jsme zvítězili a tak můžeme být maximálně spokojení. Máme rovněž radost, že jsme se mohli v tom nejlepším světle ukázat českým fanouškům. Velký dík patří celému týmu za špičkový výkon v našem nabitém soutěžním programu.“


Kresta je spokojen

Druhý díl Mediasport MMČR 2012 přilákal do Valašského Meziříčí nejen kvalitní startovní pole, ale kulise závodu nechyběla ani kvantita účastníků a také fanoušků. „Valaška je vždy prvním závodem, navíc v kraji, kde je obrovské množství závodníků a fanoušků. I díky nádhernému počasí lidé do Valašského Meziříčí přijeli a podcenění této situace pořadatelem vyvolalo kolem servisní zóny řadu konfliktních situací a problémů,“ uvedl navigátor Petr Gross. „Ale při pohledu na příjezdovou komunikaci se to dalo očekávat.“
Ve stínu těchto komplikací se odjela páteční etapa, která původně obsahovala čtyři úseky. Druhý průjezd testu Špičky však byl vzhledem k problémům v komunikaci mezi ředitelstvím a vedoucím RZ zrušen. Během čtyřiceti ostrých kilometrů domácí špičce mírně odskočil Kopecký, a Kresta si třemi druhými časy kontroloval stříbro.
„Kopecký nasadil rychlé tempo, které jsme nechytili. Pátek nebyl z naší strany úplně ideální, dlouhá pauza byla znát a neměl jsem úplnou jistotu. Co byl v první etapě risk, to pak ale v závěru závodu už bylo normální. Ale takové tempo jsem si nemohl v úvodu dovolit a hlavně připustit,“ přiznal Roman Kresta. Z naší strany nešlo o snahu útočit na Honzu Kopeckého, spíše jsme se bránili Vaškovi Pechovi, jehož časy mě překvapily. Celkově panuje v týmu s výsledkem maximální spokojenost.


Pech s Mini třetí

Kompletní špička zaplnila Valašskou Rallye a ve velké konkurenci bylo největší neznámou, kam se zařadí Václav Pech a Uhel s novým vozem Mini. Tajenka byla rozluštěna po první etapě, kdy figurovala na 3.místě se ztrátou 10 s na druhého Krestu. ,,S výsledkem jsem zatím naprosto spokojený, netrpělivě jsme čekali na srovnání Mini v tak velké konkurenci. Oproti atmosférickým vozům S 2000 má trochu slabší motor, z čehož jsem měl obavy, ale to dohání jízdními vlastnostmi,“ popisuje spokojený Pech.
V druhé etapě šlo o udržení celkové 3. pozice, což se povedlo a Pech s Uhlem figuruje na průběžné druhé pozici šampionátu ČR za Kopeckým. ,, Ale nebylo to vůbec jednoduché. Od rána se jelo ve vysokém tempu a to co jsme ztráceli na Krestu před námi, to samé jsme hájili na Tarabuse za námi. Důležité bylo, že Miník byl po celou soutěž bez problému a mechanici na něm nemuseli řešit žádný zásadní problém. Třetí místo je pěkný výsledek a těšíme se na domácí Rallye Šumavu, která se jede 20. - 21.04. v okolí Klatov,“ říká Václav Pech..
Druhého podniku českého šampionátu v rallye se účastnil i generální ředitel Inveltu Ing. Jiří Jirovec: „Prvně jsme se změřili s kompletní českou špičkou závodního pole na suché a velmi rychlé trati. Motor má zhruba o 45 - 50 koní menší výkon než poslední evoluce Fabie, takže pro nás bylo velkou neznámou, jaký bude odstup. Nakonec se ukázalo, že přirozeně existuje, ale není až tak propastný. Výsledek nám dává naději, že s postupným zlepšováním výkonu vozu se budeme více přibližovat k absolutní špičce. Nová homologace vozu přinesla především podstatné zvýšení výkonu motoru a další je připravována na podzim. Jsem tedy optimista. Další dobrý bod je to, že jsme s Mini absolvovali už celkem šest podniků a mimo drobnosti jsme neměli s vozem větší problémy, " uvedl k závodu Jirovec.


Valoušek zkoušel nového spolujezdce

Cílem účasti na Valašské rally bylo prověření souhry nově vytvořené dvojice Pavel Valoušek – Lukáš Kostka. Cíl byl splněn, přesto je umístěním tým zklamán. S vozem Peugeot 207 S2000 dojeli pátí. Z Peugeot Delimax Total Teamu letí zpráva – v osobě Lukáše Kostky se podařilo nalézt ideálního spolujezdce, se kterým se Pavel Valoušek rychle sžívá. Pavel Valoušek: „Auto fungovalo, pneumatiky fungovaly, Lukáš jako spolujezdec fungoval…, ale já jsem přesto nejel tak, jak bych si představoval. Bez vytáček přiznávám, že se svým výkonem nejsem spokojený. Nedařilo se mi trefovat brzdné body. V závěru už byl můj výkon malinko lepší, takže nepodléhám úplné skepsi. Nebyl jsem spokojený, ale jsem rád, že se to nakonec trošku uklidnilo.“


Semerádovi Valašská premiéra vyšla

Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou mají za sebou premiérový start na Valašské Rally, který ověnčili ziskem třetího místa. Do první etapy startoval s velkým respektem. Se specifickým, uskákaným asfaltem má malé zkušenosti a po seznamovacích jízdách věděl, že závodit se bude hlavně ve vysokých rychlostech, které mu nevyhovují. „Měl jsem zpočátku trochu problém s rozpisem, kterému jsem úplně nevěřil. Nebyl jsem si jistý, že jsem si jej napsal dobře pro takhle vysoké rychlosti, kterých se v Čechách dosahuje. Nastavení auta pro první etapu jsem navíc zvolil tvrdší než by bylo třeba, a museli jsme jej na druhý den změnit. To se výrazně projevilo a já měl z auta už daleko lepší pocit,“ vysvětluje Martin Semerád změnu nastavení podvozku svého Mitsubishi Lancer EVO IX.
V druhé etapě se mu dařilo už lépe, dvakrát zajel šestý čas absolutně a celkově si držel osmou příčku a bronz ve skupině 3. „Celkově jsem s výsledkem spokojený. Věděl jsem, že místní tuhle soutěž dokonale znají, a ostřílení mazáci dobře ví, jak je náročná, a kde se dá jet rychle. Druhý den už jsem se v autě cítil o mnoho lépe a snažil jsem se bojovat co to šlo s rozumnou mírou rizika. O druhé místo v kategorii produkčních vozů mě připravila vlastní chyba u přehrady Bystřička, kde jsem probrzdil jedno z odbočení. Shodou okolností se jednalo o stejné místo, kde havaroval v roce 2007 můj táta. Já jsem raději na jistotu poslal auto ven, když jsem viděl, že jsme do zatáčky příliš rychlí,.“ dodává Martin Semerád.


Černý vyhrál dvoukolky

Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají za sebou další vítězství mezi dvoukolkami, tentokrát na Valašské Rally, ale opět s Citroënem DS3 R3T.
Úvod sezony na Jänner Rally dokonale vyšel posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Citroënem DS3 R3T, kteří si odvezli vítězství mezi dvoukolkami. Intenzivní testování bylo znát už při rychlostních zkouškách první etapy, kdy zajel jednou čtrnáctý čas a posléze i desátý čas absolutního pořadí. Celkově desátá příčka po dvou zkouškách byla skvělým vstupem do soutěže. Pak přišel první technický problém. „Krátce po startu čtvrté zkoušky jsme zažili jeden krizový moment, kdy se mi v první zatáčce auto dost nepochopitelně svezlo smykem. Naštěstí jsme situaci ustáli, a já za chvíli zjistil, že nám vytekl jeden z předních tlumičů. Musel jsem svůj styl tomuto problému trochu přizpůsobit a ubrat,“ popisuje problém Honza Černý, který klesl na 12. příčku.
Mechanici týmu uvedli Citroën DS3 R3T opět do bezvadného stavu a Černý se vydal do dalších osmi zkoušek. Série rychlých časů a chyby soupeřů znamenaly, že před závěrečnými čtyřmi RZ byl na skvělém 9.místě.
Pak ale přišlo Déjà vu z prvního dne, protože vypověděl službu druhý z předních tlumičů. „Tentokrát nás závada nepřekvapila. Musel jsem opět zvolnit, ale už jsem, věděl, co od auta mohu čekat, a jak se k němu mám chovat. Problém s tlumičem nás stál propad na čtrnáctou příčku, ale vedení mezi dvoukolkami jsme udrželi. Tohle auto totiž má na to, aby v desítce absolutní klasifikace dojíždělo,“ říká Honza Černý.


Štajf se trápil

Subaru Czech Rally Team vyrazil na Valašskou rally s atraktivním designem připomínajícím čtyřicáté výročí pohonu Symmetrical AWD značky Subaru, ale zároveň také upozorňující na nový model Subaru XV. Do kokpitu se vrátila Marcela Ehlová, aby navigovala Vojtěcha Štajfa. „V úvodu jsme začali s vědomím, že se musíme dobře sehrát. Bohužel jsem v první sekci i podcenil rychlost stmívání a nenasadil světelnou rampu, čímž jsme ztratili dost času, navíc jsme tam udělali i jedny hodiny. Poté se začala projevovat nepovedená organizace soutěže, měli jsme velký problém se vůbec prokousat úzkým hrdlem do servisní zóny, no a zkrátka závodnická pohoda se nějak neměla šanci stihnout dostavit.
Přenocovali jsme šestnáctí a devátí v naší třídě, o to víc jsme se těšili na druhou etapu. Valašská rally mi sice nikdy moc nešla, přesto jsme se chtěli posunout o pár příček výše. Ale pak se k nám dostaly zprávy o havárii týmového kolegy Petra Kačírka a těžkém zranění Michala Ernsta. To mne zasáhlo o to víc i proto, že jsem jejich spolupráci inicioval – a poté, co jsem před pár měsíci Michala spojil i s posádkou Aleše Lopraise a i jejich start na Dakaru skončil těžkou havárií, neměl jsem vůbec dobré pocity, „ říká Vojtěch Štajf, který nakonec dojel patnáctřý.


1.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia S200001:12:50.1
2.Kresta – GrossŠkoda Fabia S2000+00:43.9
3.Pech – UhelMini John Cooper Works S2000+:01:16.7
4.Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia S2000+01:52.6
5.Valoušek – KostkaPeugeot 207 S2000+02:10.0
6.Orsák – ŠmeidlerMitsubishi Lancer Evo IX+03:42.9
7.Běhálek – ČernohorskýSubaru Impreza STI+04:10.7
8.Semerád – CeplechaMitsubishi Lancer Evo IX+04:21.9
9.Bujáček – OmelkaMitsubishi Lancer Evo IX+04:39.7
10.Dunovský – MachůŠkoda Fabia S2000+04:50.8




PR 27.3.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar