Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Václav Pech končí s Porsche a pojede s Fordem

Václav Pech jun. a EuroOil-invelt team si nemohou na nudu stěžovat. Po úspěšné éře s MINI RRC korunované ziskem titulu mistra České republiky v rally, následovala roční etapa s Porsche 911 GT3, které Václav Pech jun.celý rok učil jezdit a to ne zcela bez úspěchu. Teď se ale zdá, že v týmu nezůstane kámen na kameni.

Porsche se stěhuje na příští roky do rukou šéfa týmu, Jiřího Jirovce, který tímto po letech opouští historiky a Václav Pech jun. s Petrem Uhlem v příští sezoně usednou do nového vozu Ford Fiesta R5.

„Myšlenku o jiném vozu jsme načali dřív, než naše Porsche vyjelo z garáže. Už na začátku sezony totiž proběhl velký lobbing ze strany některých konkurentů proti našim startům s poršákem na domácích tratích a my nevěděli, zda to nepovede k podobné situaci, jaká se stala vozům RRC, které byly předpisy výkonově utlumeny. Když se v letošní sezoně nerozběhl pohár R-GT v MS a ME, na který jsme se těšili a chtěli se jej zúčastnit, začali jsme s Jiřím Jirovcem vymýšlet co dál. Většinou naše rozhovory o budoucnosti probíhají mnohem dříve než vůbec rallyové publikum tuší,“ říká k této horké novince Václav Pech jun.

EuroOil-invelt team si aktuálně jako dodavatele nového vozu vybral M-Sport Malcolma Wilsona, protože tým s dlouholetou zkušeností v mistrovství světa v rally je pověstný svým dobrým zákaznickým přístupem. Vůz Ford Fiesta R5 EVO se zdá být vysoce konkurenceschopný a M-Sport se snaží co nejvíce vyjít vstříc, co se týká dodacího termínu. Věříme, že rodí nové silné partnerství v boji o český titul v příštích letech.

„O tom, že pojedeme s Porsche, se rozhodlo někdy v půlce roku 2015, kdy byla situace trochu jiná, co se týká R-GT skupiny. Ta se bohužel nechytla a postupně ji téměř všichni jezdci na mezinárodní úrovni opustili. O důvodech nešťastného postupu ze strany FIA ohledně homologace a udušení výkonu vozů, tak, že se s nimi nedá bojovat vpředu, se hodně napsalo. Nicméně tím se úplně rozpadl náš program s vozem na mezinárodním kolbišti v R-GT cupu, který měl být prioritní a domácí šampionát pouze doplňkový. Jeli jsme tedy pouze domácí šampionát a asi v polovině roku nám bylo jasné, kde jsou limity vozu. Ty se dost liší podle trakčních podmínek a druhu tratě. Došlo tedy k internímu rozhodnutí pořídit vůz R5 a s ním se vrátit do bojů na špičce domácího šampionátu, protože to je stále náš cíl. Porsche tady ale stále pořád bude a jeho druhá úloha je zajistit v týmu úlohu „záložního vozu“, pokud by se s Fordem něco nenadálého stalo,“ vysvětluje dále Jiří Jirovec

Tým má zatím s Fiestou naplánovaný tříletý program a o jeho cílech není třeba pochybovat. Je to zcela jednoznačně boj o domácí titul. „S Petrem jsme se shodli, že svezení s Porsche bylo jedno z nejhezčích, co jsme zažili. I podle ohlasů diváků se náš styl a projev auta hodně líbil. Zároveň jsme ale cítili, kde jsou limity a schopnosti auta, a že bychom chtěli zkusit ještě bojovat o nejvyšší příčky a domácí titul. To s Porsche na českých tratích v součtu všech závodů nejde, proto padla volba na Fiestu R5,“ dodává Václav Pech jun.

Nový Ford Fiesta R5 EVO ale není poslední změna v týmu. Do sedadla spolujezdce Jiřího Jirovce se posadí Kateřina Janovská, která byla dříve vidět většinou v roli spolujezdce některých jezdců na Renaultech Clio, a která střídá Jiří Horáka. „Musím tady poděkovat Jirkovi Horákovi za krásné čtyři roky. Užili jsme si vše, co si „retrosoutěžák“ dokáže představit – BMW M3, Ford RS 200 sk. B, Toyotu Corolla WRC a nakonec i ten boj o titul v historicích. Získal jsem výborného kamaráda a rád se s ním opět svezu, když bude příležitost.
Nicméně život jde dál, a jakmile se rozhodlo o Porsche, tak jsem se rozhodl pro nový impuls i na spolujezdeckém sedadle. Katka je celkem zkušený spolujezdec, a pro nás oba bude Porsche obrovská výzva, na kterou se oba dost těšíme,“ představuje další změnu v týmu Jiří Jirovec. Poslední novinkou v EuroOil-invelt teamu je příchod Jindřicha Kalivody do pozice šéfa oddělení motorsport a classic u firmy invelt. Jindřich pracoval v podobné pozici u soutěžního jezdce Jana Černého a bude mít na starosti veškerý backoffice týkající se výše zmíněných oddělení.

Všechny změny tým představil na víkendovém Setkání mistrů v Sosnové, kterého se zúčastnil v nebývale silné sestavě Václav Pech jun. – Porsche 911 GT3 a Markku Alén – Toyota Corolla WRC. Václav Pech jun. srdnatě bojoval na kluzkém povrchu s týmovým Porsche 911 GT3 proti přesile čtyřkolek R5 a zcela jasně se projevily výhody i nevýhody koncepce zadního náhonu. Porsche ztrácelo na výjezdech z pomalých zatáček, ale získávalo si na svou stranu publikum, které nadšeně čekalo na každou jízdu tohoto speciálu s neskutečným zvukem. „Setkání mistrů jsem si jako každý rok užil, i když letos nebylo možné se s Porsche probojovat až do finále. Myslím ale, že divákům se tohle rozloučení s poršákem líbilo. Celý tým jsme si také užili profesionalitu a přátelství Markku Aléna, který závodil s týmovou Toyotou Corolla WRC. Markku byl z auta nadšený a my sledovali, s jakou precizností k této show přistupuje. Závodili jsme s Alénem proti sobě, a i když jsem do jízdy s Porsche dal všechno, tak se mi tohoto 65letého soutěžáka s WRC nepodařilo zdolat. Klobouk dolů, před touto legendou,“ uzavírá Václav Pech jun.



Petr Eliáš - PR

Foto J.lasík


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar