Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Václav Kopáček - pojedeme na pohodu

Po deváté příčce z Valašské rally přichází druhé pokračování příběhu, který společně píší Václav Kopáček, Barbora Rendlová, tým Duck Racing a vůz Ford Fiesta R5. Kolbištěm budou rychlostní zkoušky 53. Rallye Šumava Klatovy a vše se již od zítra.

Jsou to skoro čtyři týdny od Valašské rally, při které měla dvojice Václav Kopáček - Barbora Rendlová svou premiéru ve Fordu Fiesta R5. Tehdy po opatrnějším začátku dokázali postupně zrychlovat a výsledkem bylo několik velmi dobrých časů zejména ve druhé etapě soutěže.

Už v pátek na jihozápadě Čech startuje druhý podnik Mistrovství ČR, kterým je Rallye Šumava Klatovy, mladá posádka se proto již naplno věnuje seznamovacím jízdám. „V autě tedy jezdíme, ale v civilním. Do speciálu R5 se ale po oněch čtyřech týdnech vrátíme až při shakedownu,“ vysvětluje Kopáček a pokračuje: „Důvod je jasný, jde o finance. Svezení je drahé a my ještě pořád nemáme pohromadě tak velkou sumu peněz, abychom zvládli i testování.

Naštěstí klatovská soutěž začíná čínovským okruhem, který není složitý a pro nás tedy bude úvodní rychlostní zkouška náhražkou chybějícího testu. Vím samozřejmě, že i tato erzeta dokáže být v některých místech zrádná, sám jsem si to vyzkoušel třeba před šesti lety, kdy jsem v ´kose´ projel příkopem. Tehdy jsem byl až moc opatrný a pak naopak přidal plyn na nesprávném místě, což se mi vymstilo. Od té doby jsem tuhle zatáčku vždy proklouzal širokým smykem a nikdy jsem tam už neměl potíže. Teď ale vůbec nevím, jak na ni. Smykem s R-pětkou jezdit nejde, nebo já to aspoň neumím a v příkopě taky skončit nechci. Tak asi podřadím až na jedničku a zatáčku jen tak provrkám,“ usmívá se s šibalským výrazem ve tváři blovický jezdec a dále popisuje situaci:

„Ani tentokrát nemáme s ohledem na okolnosti žádné výsledkové ambice, zejména v úvodu budeme určitě trochu zkoušet nějaké změny v nastavení vozu. Od minulé soutěže jsem nad nimi dosti přemýšlel, ale pochopitelně je potřeba i v praxi vyzkoušet, zda bude všechno takové, jaké jsem si to teoreticky vymyslel. Pořád mám pocit, že autu správně nerozumím a že všechno, co jsem pochopil na Valašce, už jsem zapomněl. S ohledem na finanční náročnost projektu samozřejmě nesmíme na trati ani moc riskovat, a tak nejspíš pojedeme takříkajíc na pohodu…“

Spolujezdkyně Barbora Rendlová k tomu dodává: „Spousta lidí se nás vyptává, zdali se na klatovskou soutěž těšíme o to víc, že to máme do Klatov blízko. Ale my o tom v mezidobí vlastně ani neměli čas přemýšlet. Jeho velkou část nám totiž zabrala jednání s partnery či potenciálními sponzory o tom, zda vlastně tuto soutěž pojedeme. Naštěstí se to podařilo a my budeme mít pro fanoušky už aspoň připraveny podpisové karty, máme dokonce i týmovou vlajku. Za druhou možnost usednout do této drahé techniky ale musíme opět poděkovat zejména Petrovi Kačírkovi a jeho týmu Duck Racing, samozřejmě i všem dalším partnerům a také rodinám a fanouškům, kteří nám pořád ještě drží palce!“



Karel Špaček 19.4.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar