VW opouští Evropu na prvních 3 místech
V sobotu ráno konečně odstartovala z Lisabonu Rallye Dakar a hned první měřený úsek přinesl tolik písku, jako by jen málokdo očekával. Naopak druhý úsek se odehrával v horách. Po dvou evropských etapách se celý konvoj z neděle na pondělí přepraví do Afriky, kde teprve začne ten pravý Dakar.
V první zkoušce obsadil Volkswagen prvních pět míst, přičemž nejrychlejší byl domácí matador Carlos Souza s Touaregem Race2 z týmu Lagos. Druhé místo zajel de Villiers. Na písečné trati byli diváci svědky napínavého souboje o třetí místo. Do cíle přijeli totiž Sainz a Vatanen na sekundu přesně. První pětku Touaregů, které dělily od sebe 3.56 minuty, uzavíral Američan Miller. Teprve za nimi dojel z minutovou ztrátou Chicherit s BMW X3, a dvě Mitsubishi řízené Romou a Peterhanselem, první desítku uzavírali Al Attiyah (BMW X5) a Masuoka (Mitsubishi), okruhový specialista Muller skončil s Nissanem jedenáctý, což zopakoval i v neděli.
Také druhý den pokračoval VW v dobře rozjetém závodě. Náročnou horskou zkoušku s úzkými zatáčkami nad propastmi projel nejlépe Sainz před čtyřmi továrními Mitsubishi, které se za sebou srovnaly v pořadí Roma, Alphand, Peterhansel a Masuoka. Šesté a deváté místo patřilo VW řízeným de Villiersem a Sousou. Krok s nimi držel opět Chicherit s BMW. Největším smolařem byl Ari Vatanen, který ztratil půldruhé hodiny a klesl až na 113.místo: „Udělal jsem chybu. Do hluboké vody jsem vjel příliš rychle, a voda pronikla do motorového prostoru. Museli jsme vyměnit vzduchový filtr, přezkoušet řadu technických detailů, ale nakonec jsme dorazili vlastní silou do cíle etapy“.
Pořadí po 2.etapě: 1. Sousa, 2. Sainz (+43 s), 3. de Villiers (+2.12 min), 4. Roma (+3.29), 5. Peterhansel (+3.55), 6. Chicherit (+4.49), 7. Miller (+6.27), 8. Masuoka (+6.47), 9. Al-Attiyah (+8.33). 10. Lavielle (+9.24)
Kris Nissen: „Jsem spokojen s dobrým výsledkem celého týmu. Stejně jako v minulých dvou letech na začátku vedeme, ale nikdo nesmí zapomenout, že soutěž měří 8000 km. První etapa nebyla jednoduchá, neboť informace o trati nebyly korektní. Protože cesty byly podstatně měkčí, než se očekávalo, spotřeba paliva enormně rostla. Ale do servisu všichni dorazili, i když někteří jen na rezervu. Také druhé etapové vítězství je perfektní“.
Při své premiéře si na obou úvodních zkouškách vedla výborně i česká dvojice Miroslav Zapletal a Míla Janáček s Mitsubishi. Po úvodním 76. místě zajeli druhý den 28. nejrychlejší čas a v celkové klasifikaci se posunuli na 61. místo ze 170 posádek, které zatím pokračují v závodě.Výsledky na www.dakar.com
Pozn.Kamióny nebyly do druhé zkoušky připuštěny, takže budou pokračovat až na africké půdě.
Tři otázky pro Carlose Sainze
Jak se cítíte při svém druhém Dakaru?
Vloni jsem hodně testoval a absolvoval tři soutěže Světového poháru. Především od našeho startu v Dubaji, kde jsme vyhráli tři etapy, jsem nasbíral nějaké zkušenosti s jízdou v písku a na poušti. Ale Dakar je těžký a ve srovnání s jezdci jako Vatanen jsem v tomto sportu nováčkem.
Vloni jste vyhrál první zkoušku. Byl jste nyní pod větším tlakem?
Nový rok, nové štěstí. Zkoušky jsou letos úplně jiné. Proto jsme nemohli využít zkušeností z loňska. Ale všeobecně platí. Obě zkoušky mi připadají proti srsti, protože připomínají spíš klasickou rallye. Podle mého názoru byl podklad měkčí než písková trať v Dubaji
Jedete na těchto zkouškách na limitu?
Ne, člověk může na těchto krátkých zkouškách více ztratit než získat, pro mě je důležité, zvládnout relativně krátké portugalské zkoušky bez problémů. Na konci se počítá jen výsledek, po dvou týdnech závodění.
Tři otázky pro Carlose Souzu
Splnil jste, jako domácí matador, úkol pro vaše publikum?
Je moc pěkné startovat před takovou diváckou kulisou a ještě k tomu Rallye Dakar vést. Pro Portugalsko je tato rallye hodně důležitá. Startuji za tým Lagos poprvé v tomto závodě s Touaregem, který je prostě fantastický.
S jakou strategií jste šel do zkoušek?
Na první jsme se spolujezdcem Schulzem dosáhli nejlepšího výsledku. Když jsme s takovým náskokem byli vpředu, vypukla v autě ohromná euforie. Museli jsme se dokonce sami trochu brzdit, abychom snahu v druhé etapě nepřehnali.
Co jste si předsevzali pro příští etapy v Africe?
Máme ideální výchozí pozici. V celkové klasifikaci jsme vpředu, ale nemusíme do úvodní marocké zkoušky startovat jako první tým. S ohledem na navigaci jde o velkou přednost. Pojedeme teprve jako devátí, a proto nemusíme jet první a čistit cestu.
Jindřich Lasík, 8.1.2007
Také druhý den pokračoval VW v dobře rozjetém závodě. Náročnou horskou zkoušku s úzkými zatáčkami nad propastmi projel nejlépe Sainz před čtyřmi továrními Mitsubishi, které se za sebou srovnaly v pořadí Roma, Alphand, Peterhansel a Masuoka. Šesté a deváté místo patřilo VW řízeným de Villiersem a Sousou. Krok s nimi držel opět Chicherit s BMW. Největším smolařem byl Ari Vatanen, který ztratil půldruhé hodiny a klesl až na 113.místo: „Udělal jsem chybu. Do hluboké vody jsem vjel příliš rychle, a voda pronikla do motorového prostoru. Museli jsme vyměnit vzduchový filtr, přezkoušet řadu technických detailů, ale nakonec jsme dorazili vlastní silou do cíle etapy“.
Pořadí po 2.etapě: 1. Sousa, 2. Sainz (+43 s), 3. de Villiers (+2.12 min), 4. Roma (+3.29), 5. Peterhansel (+3.55), 6. Chicherit (+4.49), 7. Miller (+6.27), 8. Masuoka (+6.47), 9. Al-Attiyah (+8.33). 10. Lavielle (+9.24)
Kris Nissen: „Jsem spokojen s dobrým výsledkem celého týmu. Stejně jako v minulých dvou letech na začátku vedeme, ale nikdo nesmí zapomenout, že soutěž měří 8000 km. První etapa nebyla jednoduchá, neboť informace o trati nebyly korektní. Protože cesty byly podstatně měkčí, než se očekávalo, spotřeba paliva enormně rostla. Ale do servisu všichni dorazili, i když někteří jen na rezervu. Také druhé etapové vítězství je perfektní“.
Při své premiéře si na obou úvodních zkouškách vedla výborně i česká dvojice Miroslav Zapletal a Míla Janáček s Mitsubishi. Po úvodním 76. místě zajeli druhý den 28. nejrychlejší čas a v celkové klasifikaci se posunuli na 61. místo ze 170 posádek, které zatím pokračují v závodě.Výsledky na www.dakar.com
Pozn.Kamióny nebyly do druhé zkoušky připuštěny, takže budou pokračovat až na africké půdě.
Tři otázky pro Carlose Sainze
Jak se cítíte při svém druhém Dakaru?
Vloni jsem hodně testoval a absolvoval tři soutěže Světového poháru. Především od našeho startu v Dubaji, kde jsme vyhráli tři etapy, jsem nasbíral nějaké zkušenosti s jízdou v písku a na poušti. Ale Dakar je těžký a ve srovnání s jezdci jako Vatanen jsem v tomto sportu nováčkem.
Vloni jste vyhrál první zkoušku. Byl jste nyní pod větším tlakem?
Nový rok, nové štěstí. Zkoušky jsou letos úplně jiné. Proto jsme nemohli využít zkušeností z loňska. Ale všeobecně platí. Obě zkoušky mi připadají proti srsti, protože připomínají spíš klasickou rallye. Podle mého názoru byl podklad měkčí než písková trať v Dubaji
Jedete na těchto zkouškách na limitu?
Ne, člověk může na těchto krátkých zkouškách více ztratit než získat, pro mě je důležité, zvládnout relativně krátké portugalské zkoušky bez problémů. Na konci se počítá jen výsledek, po dvou týdnech závodění.
Tři otázky pro Carlose Souzu
Splnil jste, jako domácí matador, úkol pro vaše publikum?
Je moc pěkné startovat před takovou diváckou kulisou a ještě k tomu Rallye Dakar vést. Pro Portugalsko je tato rallye hodně důležitá. Startuji za tým Lagos poprvé v tomto závodě s Touaregem, který je prostě fantastický.
S jakou strategií jste šel do zkoušek?
Na první jsme se spolujezdcem Schulzem dosáhli nejlepšího výsledku. Když jsme s takovým náskokem byli vpředu, vypukla v autě ohromná euforie. Museli jsme se dokonce sami trochu brzdit, abychom snahu v druhé etapě nepřehnali.
Co jste si předsevzali pro příští etapy v Africe?
Máme ideální výchozí pozici. V celkové klasifikaci jsme vpředu, ale nemusíme do úvodní marocké zkoušky startovat jako první tým. S ohledem na navigaci jde o velkou přednost. Pojedeme teprve jako devátí, a proto nemusíme jet první a čistit cestu.
Jindřich Lasík, 8.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout