Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Scirocco GT24 obstál v Zeleném pekle

Nový VW Scirocco GT24 obsadil při své premiéře na závodní trati první dvě místa ve třídě dvoulitrových vozů v legendárním závodě 24 hodin Nürburgringu. V celkové klasifikaci dojely na vynikajícím 11. a 15. místě, čímž splnily a překročily cíl, který si tým VW Motorsport dal před startem.

V silně obsazené kategorii dvoulitrových přeplňovaných motorů zvítězilo kvarteto Jimmy Johansson, Florian Gruber, Thomas Mutsch a Hans Joachim Stuck, který se zároveň střídal také v druhém voze, jenž dovezli do cíle na stříbrné příčce Carlos Sainz, Giniel de Villiers a Dieter Depping. Třetí tovární vůz s kvartetem Ulrich Hackenberg, Bernd Ostmann, Matthias Malmedie a bývalý úspěšný jezdec Altfrid Heger (na poslední chvíli nahradil nemocného Verbiesta) dovršil úspěch pátým místem.
Dosažené výsledky tak podtrhují sportovní schopnost a spolehlivost nového kupé VW, který se teprve objeví u prodejců. Závodní Scirocco se zážehovým čtyřválcem 2.0 TFSI výkonu 235 k a s dvouspojkovou převodovkou DSG bylo vyvinuté, postavené a odzkoušené za neuvěřitelných 75 dní.
„Senzační, jak rychlé a nezničitelné může být nové auto, jako Scirocco. Nejraději bych odkroužil ještě pár kol. Vlastně jsem, jako reprezentant VW nechtěl už jet žádné závody. A teď jsme dosáhli takového úspěchu. Překvapilo mě, že Scirocco bylo na začátku i na konci pořád stejně rychlé, což jsem zažil pouze u několika automobilů. Nové Scirocco bylo highlight tohoto závodu, neboť lépe závod dopadnout nemohl. Každý, kdo si teď objedná Scirocco se může těšit na špičkový vůz,“ řekl v cíli nadšený Hans Joachim Stuck, legenda tohoto závodu. Svoji první čtyřiadvacetihodinovku absolvoval dvojnásobný mistr světa Carlos Sainz: „Závod na Nürburgringu je opravdovou výzvou. Se Sciroccem se jelo lehce, bezpečně a rychle, a to jak na suchu, tak na mokru. Ale provoz na trati mi připadal horší než v Madridu. Získal jsem nové zkušenosti, které z rallye neznám. Při předjíždění mě pomalejší jezdec přehlédl a naše vozy se o sobě otřely. Pomalejší jízdou jsem musel zajet do boxu, kde se oprava protáhla na čtvrt hodiny. Další čas jsme ztratili při potrestání Stop-and-Go, který jsem dostal za předjíždění pod žlutou vlajkou. Tento závodní víkend překonal všechna moje očekávání. Když se naskytne příležitost, pojedu rád i za rok“.
A jeho kolega z pouštních rallye Giniel de Villiers dodává: „Nádherný pocit. První a druhé místo si tým zaslouží. Debut nového Scirocca byl opravdu brilantní. Rád bych brzy zase na Severní smyčce někdy startoval. Miluji Zelené peklo, kolo od kola více a více.
Už v tréninku dokazovaly tři nová Scirocca výborné jízdní vlastnosti a výdrž. Během závodu musely kromě plánovaných zastávek jen třikrát zajet do boxů, jednou pro výměnu čerpadla posilovače řízení, jednou kvůli defektu pneumatiky a jednou kvůli drobné opravě podvozku.

Jindřich Lasík, 27.5.2008


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar