Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Race Touareg 2 - pět vozů, jeden cíl

Nejtěžší automobilová zkouška na světě a nový sportovní cíl pro Volkswagen: Po historickém vítězství v letošním roce se tým wolfsburské automobilky vydává do Argentiny a Chile s jasným úkolem – obhájit prvenství.

Až se 1. ledna postaví pět Touaregů na start Rally Dakar, budou poprvé v roli štvané zvěře. Při debutu Rally Dakar napříč krajinou Jižní Ameriky mezi Atlantickým a Tichým oceánem se Volkswagen stal prvním týmem v historii, který vyhrál tuto rallye s vozem poháněným vznětovým motorem. Rok po triumfu chce Volkswagen úspěch zopakovat a po 14 etapách mít jednu ze svých jezdeckých dvojic na nejvyšším stupínku stupňů vítězů.
Přitom spoléhá na pět silných posádek. Kromě loňských vítězů Giniela de Villierse s Dirkem voz Zitzewitzem a druhých Marka Millera s Ralphem Pitchfordem usednou do Race Touaregů další tři dvojice: Španělé Carlos Sainz a Lucas Cruz, Katařan Nasser Al-Attiyah s německým navigátorem Timo Gottschalkem a brazilské duo Mauricko Neves a Clécio Maestreli.
Účastníci Rally Dakar 2010 se mohou připravit na ještě těžší závod, než kdy dříve. V hlavní roli druhého Dakaru na jihoamerické půdě bude jedna z nejsušších oblastí světa: čtyři z celkových 14 etap povedou pouští Atacama. Kromě vysokých dun, hlubokého písku, či dvou přejezdů And ve výšce okolo 4700 metrů nad mořem čekají na závodníky také rychlé etapy po šotolině nebo obtížné traverzy skalnatým terénem.



Víte, že

….v nejrychlejší etapě Rally Dakar 2009 se jelo celých 81 % vzdálenosti na plný plyn. Nejdelší vzdálenost bez povolení plynového pedálu – 9,91 km – ujel Carlos Sainz mezi Buenos Aires a Santa Rosou.
…robustní karbonová karoserie váží necelých 50 kg
…maximální brzdný tlak vytvořený pilotem při sešlápnutí brzdového pedálu je přibližně 70 barů? To se rovná atmosférickému tlaku v hloubce 700 metrů pod vodní hladinou.
…každý den načtou inženýři z pěti Race Touaregů k analyzování celkem 250 MB jízdních dat z různých senzorů?
…piloti týmu Volkswagen během etapy mezi La Riovou a Fiambalou v průměru řadili 1450 x
…Volkswagen Race Touareg 2 byl během vývoje značen projektovým číslem „586“?
…dvojité turbodmychadlo, které VW využívá pro motor 2.5 TDI dosahuje během práce teploty až 800 ºC
…zdvih odpružení kategorie T1, kam spadá Race Touareg, je omezen na 250 mm. Zdvih pérování ostatních vozů, např. terénních speciálů, může být až 1000 mm.
…Race Touareg je se 1787,5 kg danými pravidly lehčí, než vozy bezprostředních soupeřů. Zároveň je limitován objem motoru na 2,5 litru.


Základní technické údaje

Motor: řadový vznětový pětiválec TDI, dvoustupňové přeplňovaný turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu, podélně vestavěný za přední nápravou
Objem: 2500 cm3
Výkon: 206 kW (280 k)
Točivý moment: přes 600 Nm
Restriktor sání: 38 mm (FIA/ASO omezení)
Zrychlení 0-100 km/h: 6,1 s
Rychlost: 190 km/h
Převodovka: sekvenční pětistupňová závodní převodovka, podélně uložená
Pohon: stálý pohon všech kol, tři mechanické diferenciál s volitelným
viskózním uzamykáním
Spojka: hydraulicky ovládaná spojka s keramickým obložením
Přední/z.náprava:dvojité závěsy, dva tlumiče a dvě pružiny na kolo
Zdvih odpružení:250 mm, dle omezení
Brzdový systém: kotoučové brzdy z vnitřním chlazením (Ø 320 mm), hliníkové brzdové třmeny (vpředu: šest pístků; vzadu: čtyři pístky)
Ráfky: 7 x 16“
Pneumatiky:BFGoodrich All Terrain 235-85/16
Karoserie: ocelový rám, dvoudveřový karbonový kokpit
Délka x šířka x výška: 4171 x 1996 x 1762 mm
Rozchod kol: 1750 mm vpředu/vzadu
Rozvor: 2820 mm
Min. hmotnost: 1787,5 kg


JL, 26.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar