Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf GTI TCR pro soukromé závodní týmy

Čtyřicet let po představení prvního modelu Golf GTI přichází i verze pro soukromé závodní týmy se zkratkou, která je u výrobce automobilů z Wolfsburgu od roku 1976 symbolem sportovního charakteru, výkonných motorů a maximálního výkonu.

Závodní Golf se těší již od svého prvního představení v červenci 2015 velké oblibě, o čemž svědčí skutečnost, že již v polovině ledna byly všechny vozy, určené soukromým týmům pro sezonu 2016, rezervovány. Týmy se mohou s 20 vozy, vyvinutými oddělením Volkswagen Motorsport, účastnit až 16 národních a mezinárodních mistrovství cestovních vozů TCR.
Golf dává již svým vzhledem najevo závodní geny, ať se jedná o 18“ závodní kola, podvozek, který je v porovnání se sériovým Golfem o cca 40 cm širší, nebo markantní zadní spoiler. Všechny tyto prvky slouží navíc optimalizaci jízdních vlastností. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi opatření, která optimalizují výkony vozu na závodním okruhu. Bezpečnost jezdce je zajištěna mimo jiné závodním sedadlem s chrániči hlavy, závodním bezpečnostním rámem vnitřního prostoru a bezpečnostní nádrží podle předpisů FIA.


Nový Golf byl pečlivě připraven pro okruhové závody také výkonným řadovým čtyřválcem, sekvenční převodovkou s páčkami pro manuální řazení na volantu a závodním podvozkem, vyvinutým společně se sportovním oddělením značky SEAT, která přispěla svými značnými zkušenostmi se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer. Přeplňovaný dvoulitrový motor s přímým vstřikováním benzinu je známý ze sportovního modelu Golf R a je vyladěn na výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.


Závodní vůz, odvozený ze sedmé generace modelu Golf, již absolvoval úspěšné testy v závodních podmínkách. Tým Liqui Moly Team Engstler nasadil jako kooperační partner v roce 2015 dvě vozidla v mezinárodním mistrovství TCR. Sériové výrobě blízký koncepční vůz prokázal velký potenciál. Již během prvního nasazení na rakouském okruhu Red Bull Ring vyhrál Golf druhý víkendový závod.

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Golf GTI slaví své 40. narozeniny nejen na závodním okruhu. Volkswagen uvádí na trh jubilejní edici Golf GTI Clubsport, nejvýkonnějším sériově vyráběný model GTI všech dob. Volkswagen ji vystavil jako studii v květnu 2015 na Setkání GTI u jezera Wörthersee, v září byl představen sériový model na IAA ve Frankfurtu. Dvoulitrový motor TSI dosahuje nejvyššího výkonu 265 k – o 35 k více než dosud nejvýkonnější Golf GTI. Další zvláštností přeplňovaného motoru s přímým vstřikováním je funkce zvyšující plnicí tlak, která umožňuje desetiprocentní zvýšení výkonu až na 290 k.



Mezinárodní mistrovství TCR


01.04.–03.04.2016 Bahrajn*
22.04.–24.04.2016 Portugalsko (Estoril)
06.05.–08.05.2016 Belgie (Spa-Francorchamps)
20.05.–22.05.2016 Itálie (Monza)
03.06.–05.06.2016 Rakousko (Salzburg)
17.06.–19.06.2016 Německo (Oschersleben)
01.07.–03.07.2016 Rusko (Soči)
26.08.–28.08.2016 Thajsko (Buriram)
16.09.–18.09.2016 Singapur*
30.09.–02.10.2016 Malajsie (Sepang)*
18.11.–20.11.2016 Macao


* V doprovodném programu mistrovství světa FIA Formule 1.


Volkswagen Golf GTI TCR – technické údaje

Motor: řadový čtyřválec s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a intercoolerem, uložený napříč před přední nápravou

Zdvihový objem: 1984 cm3

Výkon: 243 kW (330 k) při 6200/min

Točivý moment:410 N.m při 2500/min

Vrtání/zdvih: 82,5 mm/92,8 mm

Řídicí jednotka motoru: Continental SIMOS

Převodovka: šestistupňová sekvenční závodní převodovka, řazení páčkami na volantu
Pohon: pohon předních kol se samosvorným diferenciálem s lamelovou spojkou
Spojka: vícekotoučová spojka ze slinutého kovu

Podvozek
Přední náprava: vzpěry McPherson, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor
Zadní náprava: víceprvkové zavěšení, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor
Brzdová soustava: kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu i vzadu (průměr 378 mm vpředu, 310 mm vzadu), hliníkové brzdové třmeny (šest pístků vpředu, dva pístky vzadu)
Kola/pneumatiky: 10 x 18“; Michelin 27/65x18


Rozměry
Délka/šířka/výška: 4365/1960/1195 mm
Rozvor: 2665 mm
Min.hmotnost: 1280 kg (včetně řidiče)

Provozní vlastnosti
Zrychlení: 0-100 km/h za cca 5,2 s
Nejvyšší rychlost: cca 230 km/h


VW 11.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar