VW Beetle GRC oslavil závodní premiéru
Společnosti Volkswagen of America a Andretti Autosport oslavily závodní premiéru s vozem Volkswagen Beetle GRC s výkonem 400 kW (544 k) a pohonem všech kol. Tanner Foust (USA) se poprvé posadil za volant v sedmém a osmém závodu mistrovství Global Rallycross USA v Los Angeles.
Je to debut, na který se fanoušci motoristického sportu a příznivci značky Volkswagen velmi těšili. Beetle GRC okouzlil svým neobyčejným vzhledem, výrazným zvukem přeplňovaného motoru 1,6 litru a speciální technikou, vyvinutou pro rallycross.
„Jsme velmi napnutí a dokonce i trochu nervózní z toho, že Beetle nyní oslaví v Los Angeles svůj debut v rallycrossu,“ říkal před startem Jost Capito, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport před závodem. „V uplynulých měsících jsme společnými silami pracovali na tom, abychom tento jedinečný závodní vůz postavili na kola, a už se nemůžeme dočkat, až ho poprvé uvidíme v ostré akci. Zbývající podniky seriálu Global Rallycross USA jsou velmi cenné, protože v nich budeme moci s novým vozem nasbírat zkušenosti a optimálně ho připravit na sezonu 2015.“
Vývoj Volkswagenu Beetle GRC probíhal v rámci koncernu Volkswagen jako projekt společnosti Volkswagen of America s podporou oddělení Volkswagen Motorsport. Beetle GRC bude v mistrovství Global Rallycross USA nasazován legendární závodní stájí Andretti Autosport.
Beetle GRC vychází z třetí generace modelu Beetle. Je vybaven řadovým čtyřválcem o výkonu 400 kW (544 k), závodní šestistupňovou sekvenční převodovkou, samosvornými diferenciály s lamelovou spojkou na přední a zadní nápravě a vzpěrami McPherson s tlumiči ZF. Beetle GRC zvládne sprint z nuly na 100 km/h za cca 2,2 sekundy a ve velmi intenzivní akceleraci pokračuje až k nejvyšší rychlosti 200 km/h. Také jeho zevnějšek je pozoruhodný. Široké blatníky, velký zadní spoiler, nízká střešní hrana a přední partie se vyznačují agresivně sportovním vzhledem.
Tanner Foust (USA) v Los Angeles předvedl hned první den, jak rychlý je tento vůz, zajetím nejrychlejšího času v jedné z kvalifikačních jízd. „S Beetlem jsme na této trati nasbírali hodně zkušeností a dosáhli jsme několika nejrychlejších časů. Nyní už se těším na další podnik v Seattlu“, řekl Foust.
Volkswagen Beetle GRC
Motor: řadový přeplňovaný čtyřválec s výfukovým turbodmychadlem a mezichladičem stlačovaného vzduchu, uložený napříč před přední nápravou
Zdvihový objem:1600 cm3
Výkon:400 kW (544 k) při 7800/min
Točivý moment:525 N.m při 5000/min
Vrtání/zdvih:83,0 mm/73,8 mm
Restriktor sání:45 mm (pravidla FIA/GRC)
Zrychlení0-100 km/h: cca 2,2 s
Rychlost: cca 200 km/h
Převodovka: šestistupňová sekvenční
Pohon: trvalý všech kol, samosvorné diferenciály s lamel.spojkou na přední a zadní nápravě
Spojka: hydraulicky ovládaná tříkotoučová spojka ZF
Přední/zadní náprava: vzpěry McPherson, tlumiče ZF
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením na všech kolech (355 mm vpředu, 300 mm vzadu),
Pneumatiky: soutěžní Yokohama (240/640 R 17)
Délka/šířka/výška:4287/1820/1405 mm
Rozchod kol: 1620 mm
Rozvor: 2530 mm
Min. hmotnost: 1210 kg
„Jsme velmi napnutí a dokonce i trochu nervózní z toho, že Beetle nyní oslaví v Los Angeles svůj debut v rallycrossu,“ říkal před startem Jost Capito, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport před závodem. „V uplynulých měsících jsme společnými silami pracovali na tom, abychom tento jedinečný závodní vůz postavili na kola, a už se nemůžeme dočkat, až ho poprvé uvidíme v ostré akci. Zbývající podniky seriálu Global Rallycross USA jsou velmi cenné, protože v nich budeme moci s novým vozem nasbírat zkušenosti a optimálně ho připravit na sezonu 2015.“
Vývoj Volkswagenu Beetle GRC probíhal v rámci koncernu Volkswagen jako projekt společnosti Volkswagen of America s podporou oddělení Volkswagen Motorsport. Beetle GRC bude v mistrovství Global Rallycross USA nasazován legendární závodní stájí Andretti Autosport.
Beetle GRC vychází z třetí generace modelu Beetle. Je vybaven řadovým čtyřválcem o výkonu 400 kW (544 k), závodní šestistupňovou sekvenční převodovkou, samosvornými diferenciály s lamelovou spojkou na přední a zadní nápravě a vzpěrami McPherson s tlumiči ZF. Beetle GRC zvládne sprint z nuly na 100 km/h za cca 2,2 sekundy a ve velmi intenzivní akceleraci pokračuje až k nejvyšší rychlosti 200 km/h. Také jeho zevnějšek je pozoruhodný. Široké blatníky, velký zadní spoiler, nízká střešní hrana a přední partie se vyznačují agresivně sportovním vzhledem.
Tanner Foust (USA) v Los Angeles předvedl hned první den, jak rychlý je tento vůz, zajetím nejrychlejšího času v jedné z kvalifikačních jízd. „S Beetlem jsme na této trati nasbírali hodně zkušeností a dosáhli jsme několika nejrychlejších časů. Nyní už se těším na další podnik v Seattlu“, řekl Foust.
Volkswagen Beetle GRC
Motor: řadový přeplňovaný čtyřválec s výfukovým turbodmychadlem a mezichladičem stlačovaného vzduchu, uložený napříč před přední nápravou
Zdvihový objem:1600 cm3
Výkon:400 kW (544 k) při 7800/min
Točivý moment:525 N.m při 5000/min
Vrtání/zdvih:83,0 mm/73,8 mm
Restriktor sání:45 mm (pravidla FIA/GRC)
Zrychlení0-100 km/h: cca 2,2 s
Rychlost: cca 200 km/h
Převodovka: šestistupňová sekvenční
Pohon: trvalý všech kol, samosvorné diferenciály s lamel.spojkou na přední a zadní nápravě
Spojka: hydraulicky ovládaná tříkotoučová spojka ZF
Přední/zadní náprava: vzpěry McPherson, tlumiče ZF
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením na všech kolech (355 mm vpředu, 300 mm vzadu),
Pneumatiky: soutěžní Yokohama (240/640 R 17)
Délka/šířka/výška:4287/1820/1405 mm
Rozchod kol: 1620 mm
Rozvor: 2530 mm
Min. hmotnost: 1210 kg
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout