Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V Saint Ursanne dojel Trnka druhý za Merlim

Velmi úspěšný závod má za sebou čtveřice českých jezdců, která startovala na dalším podniku Mistrovství Evropy v závodech do vrchu ve Švýcarsku. Trojici reprezentantů ve složení Petr Trnka, Jiří Ošmera a Vojtěch Bejda doplnil ještě mladý Adam Králík a všem zmiňovaným se podařilo vybojovat pódiové umístění. Na nejrychlejší trati seriálu je to skvělý výsledek.

Během sobotních jízd panovalo podobně jako u nás proměnlivé počasí, a především první tréninkovou jízdu ovlivnil déšť. Nedělní jízdy se ale odjely na suchu. Vítězem se stal italský fenomén Christian Merli, který 5180 metrů dlouhou trať prolétl průměrnou rychlostí 188 km/h. O pouhých 8 vteřin pomaleji v součtu obou jízd dokončil Petr Trnka, který zároveň zvítězil ve skupině CN/E2-SC. „V sobotu ráno pršelo, a nakonec jsme se rozhodli první tréninkovou jízdu vynechat, abych zbytečně neničil pneumatiky. Nebylo to ani na suché, ani na mokré. Nastoupili jsme až do druhé jízdy, vyzkoušeli vše potřebné a udělali ještě pár změn v nastavení podvozku a přítlačných křídel. V závodě jsem pak musel tahat, ale vyšlo to skvěle. Švýcarsko je extrémně rychlá trať, především ve spodní pasáži se dostáváme na maximálku. Trochu z toho sice mrazí, ale to je přesně to, na co je naše Norma postavená. A já jsem si to opravdu užil a z výsledku mám velkou radost.“

Vojtěch Bejda startuje se silným Porsche 911 GT3 Cup ve druhé nejsilnější skupině 2 a ze Švýcarska si odváží pohár za 3. místo. V kategorii jedna dojel jako devátý a 20. příčku obsadil v absolutním pořadí. „Tahle trať je brutálně rychlá a vzhledem k tomu, že jsem ve Švýcarsku startoval poprvé, se mi nechtělo zbytečně riskovat. V sobotu jsme navíc jeli na mokru a trochu jsem s tím bojoval. V neděli už panovaly ideální podmínky, tak jsem se snažil zajet co nejlépe. Ve druhé jízdě to už celkem šlo a také dosažený čas byl mnohem lepší. Jsem spokojený, ale bylo to fakt brutálně rychlé, hodně úseků se jelo na plnou pětku.“


Na 26. příčce absolutně dokončil závod Jiří Ošmera s VW Scirocco. Ve skupině 4 vybojoval stříbro a upevnil si tak prozatímní druhé místo v tomto hodnocení a sedmou pozici v kategorii uzavřených vozů. „Ze Švýcarského podniku mám velmi dobrý pocit. Startoval jsem tady úplně poprvé, je to krásná, ale velmi rychlá trať. Organizátoři navíc připravili skvělý doprovodný program v podobě demonstračních jízd různých značek soudobých i historických vozidel. Možná i proto bylo diváků opravdu hodně, podle informací až desítky tisíc. Já jsem si závody užil a děkuji celému týmu za skvělou práci.“


Nejmladším z našich účastníků je devatenáctiletý Adam Králík, který startuje s vozem Seat Leon. I když se v evropském šampionátu teprve rozhlíží, v náročném a rychlém St. Ursanne obsadil 3. místo ve skupině 5. „Prostředí švýcarského Saint Ursanne je krásné nejen pro jezdce, ale i pro početné množství fanoušků. Pro mě bylo opět všechno úplně nové, musel jsem se seznámit s novou tratí, což mi trochu zkomplikoval sobotní déšť. V neděli už bylo sucho a tím se zvýšily mé šance na slušný výsledek. Podařilo se mi zajet dobře v obou jízdách a ze třetího místa v cíli mám pochopitelně velkou radost. Je to první moje pódium v Evropě a moc děkuji rodině, celému týmu a partnerům.“


Mistrovství Evropy pokračuje předposledním podnikem letošní sezóny první říjnový víkend ve slovinské Ilirské Bistrici.


1.MerliOsella FA 303:19,739188 km/h
2.TrnkaNorma M20+0.08
3.HinOsella FA 30+0.1
4.LanzagortaNova 01+01.13.059
5.BormoliniReynard+017.8




JK 25.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar