Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V Přerově vyhráli Stubbe, Nikodém, Fejfar a Prokop A.

V pořadí šestý závod autokrosového evropského šampionátu se odehrál o víkendu v Přerově a přinesl hned tři vítězství českým jezdcům v divizi Junior Buggy, Buggy 1600 a Touring Autocross.

V sobotu odpoledne, kdy byly na programu první jízdy a v neděli až do semifinálových jízd vládlo nad přerovskou tratí slunečné počasí. Pak se zatáhlo a než vjely na start nejsilnější buggy, tak už úřadoval déšť. A místo pěkných soubojů viděli diváci spíš boj o přežití, protože hlinitá trať hodně klouzala. Svým způsobem zaúřadoval také časový harmonogram s několika velkými, byť plánovanými přestávkami. Jen pro srovnání. Před týdnem startovalo na českém mistráku v Rakousku 64 jezdců, v Přerov 69, a ve tři hodiny závod skončil. V Přerově byly pausy zbytečně velké, a diváci nakonec zmokli.

V nejsilnější divizi Super buggy vládl opět Němec Stubbe, a po vítězství udělal další důležitý krok k získání už sedmého titulu. Vyhrál všechny rozjížďky i semifinále. Jako druhý se doklouzal do cíle Litevec Grencis, překvapení sezony. S větším odstupem dojel třetí Jakub Kubíček, který v rozjížďkách obsadil třikrát druhé místo a stejné místo obsadil i v semifinále za Stubbem, což mu stačilo na první řadu finále. Bronzová příčka měla cenu vítězství, protože po druhé jízdě se pustili mechanici k výměně motoru kvůli přehřívání. Do první desítky se vešli ještě sedmý Bartoš a desátý Jordák. Smůlu měl domácí Hanák, který vyhrál dvě jízdy, ale v semifinále ujel jen dvě kola. Ještě větším smolařem byl Anacleto, který si připsal prvenství v rozjížďkách i v semifinále, ale do poslední jízdy dne už nenastoupil.

V divizi 1600 podruhé letos vyhrál Petr Nikodém, a nebylo to žádné velké překvapení. První projel cílem, jak ve všech rozjížďkách, tak v semifinále. A ve finále předjel v druhé kolem Tafaního a s velkým náskokem projel cílem předčasně ukončeného závodu. O něj se postaral právě Ital Tafani, který více než polovinu závodu bojoval se soupeři s prázdnou zadní pneumatikou až do chvíle než havaroval. Do cíle v tu dobu chybělo půldruhého kola a závod byl ukončen. A protože platil výsledek posledního dokončeného kola, tak Tafani vystoupil na stupně vítězů jako druhý. Třetí příčka patřila Němci Hannekenovi a jako šestý projel cílem Víťa Nosálek. Smůlu měl Scheibelberger, který se v druhé jízdě postaral o dramatickou podívanou, po níž přišel o kolo a než byla jízda zastavena, tak kroužil po trati po třech. O opravě si vyjel účast i ve finále, v němž projel cílem až desátý.

V divizi cestovních automobilů Touring Autocross se sešlo pouhých deset jezdců, a tak po rozjížďkách následovalo jen finále. A protože nepřijel Pleskovas, tak mezi sebou bojovali o čelní pozice jen domácí autokrosaři. Po dvou prvních místech v rozjížďkách do třetí nenastoupil Martin Samohýl se Škodou Fabia, zatímco jeho největší soupeř Václav Fejfar se stejným automobilem vyhrál jednu a dvakrát byl druhý. Do první řady se vedle postavil Ota Výborný s Mitsubishi Colt. Na startu ale zůstal Samohýl stát a rozjel se teprve když byli všichni soupeři pryč. Od startu výborně vyrazil Fejfar a nikým neohrožován vyhrál před Výborným a Fučíkem, který se postupně propracovával dopředu, respektive před Neumanna s Mitsubishi Lancer a Honzu Brožku se Škodou Fabia.
„Startoval jsem tady po dvouleté pauze a závody se našemu týmu velice vydařily. Napomohla k tomu i velice kvalitně připravená trať. Stejně jako ve druhé jsem zvolil špatné postavení na prostředku, kde to bylo měkké a já dojel sice těsně, ale dvakrát druhý za Martinem Samohýlem. Jsme velice spokojeni, neboť vozy z našeho týmu obsadily první a třetí místo. Před závody v Maďarsku však máme hodně práce zejména na autě Aleše Fučíka a musíme připravit i nové komponenty do vozu Citroën Grity Hennersdorf. Navíc je předpoklad, že se v Nyirádu sejde okolo patnácti vozů. Chci moc poděkovat celému týmu za přípravu vozu, všem partnerským firmám, k nimž přibyl i Fuchs Oil a samozřejmě fanouškům za jejich hlasitou podporu", zhodnotil víkend Václav Fejfar.


Také v divizi Junior Buggy se pro malý počet startujících jelo pouze ve finále, které bohužel předčasně skončilo pro Milana Vaňka, vítěze všech předchozích jízd. Na vině byla kolize s Grencisem, a tak si pro prvenství dojel Adam Prokop.


J.Lasík 16.8.2016

Super Buggy



Finále, body v závodě

1.Stubbe, 35
2.Grencis, 29
3.Kubíček, 26
4.Feuillade, 18
5.Hinnenkamp,
6.Bartelen,
7.Bartoš, 17
8.Anacleto, 20
9.Albers
10. Anacleto



Průběžné pořadí

1.Stubbe 165
2.Grencis 148
3.Bartelen 128
4.Anacleto 124
5.Kubíček 106
6.Feuillade 101



Buggy 1600


1.Nikodem, 35
2.Tafani, 23
3.Hanneken, 29
4.Laubach, 25
5.Makhlof, 20
6. Grandwohl, 18


Průběžné pořadí

1.Tafani 142
2.Nikodem 139
3.Laubach 135
4.Nosálek 121
5.Buddelmayer 111



Touring Autocross

1.Fejfar 34
2.Výborný, 30
3.Fučík, 23
4.Neumann, 25
5.Brožek 22


Průběžné pořadí


1.Fejfar 183
2.Výborný 179
3.Samohýl 144
4.Fučík 139
5.Pleskovas 110



Junior Buggy

1.Prokop A., 32
2.Ovčarov, 27
3.Furažkin, 28
4.Grencis 27
5.Prokop D.



Průběžné pořadí

1.Vaněk 171
2.Grencis 165
3.Pähler 151
4.Furažkin 137
5.Ovčarov 137
6.Prokop A.131

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar