V Prachaticích se závodilo do vrchu
O víkendu navštívili účastníci B+B Elektro Cupu v závodech do vrchu Prachatice, aby na tamní trati bojovali o nejrychlejší časy na trati, kterou překřtili na „ český Rechberg“. Po mnoha letech se tak rychlé automobily vrátily do podhůří Šumavy.
Superrychlá trať s kvalitním povrchem dávala tušit, že pokud se někdo dostane ve vysoké rychlosti do problémů, následky nebudou tak mírné, jako třeba na pomalejší trati ve Kdyni. Tušení nezklamalo. Několik jezdců, kteří nedokázali opanovat své vášně a z krotit přemíru snahy po rychlejším čase, hodně ublížilo svým strojům.
Organizaci vzali do ruky místní po vedením ředitele závodu Karla Švfece, přičemž trať zabezpečovalo velké množství pořadatelů. Ke spokojenosti jezdců přispělo i to, že chtěl slyšet názory jezdců a reagoval na ně. Proto byl po prvním tréninku posunut cíl a upraven jeden retardér. K závodům bylo přijato 101 jezdců, vedle stálých účastníků zavítalo několik nováčků.
Třída SE 1400
V sobotu byla napínavá pro Tomáše Mészárose, který v prvním tréninku havaroval, ale ohleduplně k závodícím kolegům až za cílem, aby nenarušoval trénink. Suzuki pomohlo několik pádných ran kladivem, naštěstí je z „kujného“ plechu, zbytek obstarala stříbrná lepící páska, nezbytná proprieta každého rychlého jezdce. Nakonec dvakrát zvítězil, poprvé před bratrem Jakubem, a napraveným hříšníkem Antonínem Eliášem, kterému na druhé místo chybělo ani ne pět desetin. V neděli se mezi oba bratry vklínil Ladislav Rosička s Peugeotem a na Eliáše zbyly „brambory“.
Třída SE 1600
Třídě vévodí Radek Chamola s Hondou CRX III, který se zdá neporazitelný. Stříbro bral po oba dny Petr Crhák s Citroënem Saxo VTS. V sobotu si třetí místo vybojoval Antonín Široký s Peugeotem 106, což jej zřejmě namlsalo tak, že v neděli přecenil své schopnosti a po bočním nárazu byl s bolestivou zlomeninou klíční kosti převezen do nemocnice. V neděli předvedl velké zlepšení Tomáš Sosna s Hondou CRX, když po sobotním sedmém místě zabojoval a vyjel si bronzové umístění.
Třída SE 2000
Dva zlaté poháry si z Prachatic do Berouna odváží Jan Semlbauer s Hondou ITR. Zbylé dva stupínky si pro sebe zabrala rodina Klokočkových, Ladislav s Alfou Romeo a Radim s Renaultem Clio. Aby si nezáviděli, tak si svá umístění ze soboty prohodili.
Třída SE +2000
Létající Fin Teemu Tirronen zvítězil po oba dny s bezpečným náskokem. V sobotu patřilo druhé místo nováčkovi v našich závodech Štěpánu Koubovi, díky jemu jsme viděli poprvé závodit nové Subaru Impreza WRX Sti hatchback. Na stupně vítězů se dostal také v neděli, kdy skončil třetí. Bronzovou příčku v sobotu vybojovala Daniela Komárková s Mitsubishi Lancer EvoIX. V neděli „bouchly saze“ ve Viktorovi Kunstovi a přivezl EVO VI na třetí místo.
Třída E 1400
V nejslabší třídě patří double ing. Janu Holečkovi s propracovaným Favoritem, po oba dny stříbrný družecký závodník Milan Andruchovič s krásnou siluetou Š 1000 MB. V sobotu byl třetí místní matador Pavel Kundrát, startující na Fabii, v sobotu se před něho dostal a třetí místo vybojoval Miroslav Havrda, jedoucí stejně jako vítěz na Favoritu.
Třída E 1600
Jednou jsi dole, jednou nahoře, platilo měrou vrchovatou pro Karla Patočku. V sobotu jasný vítěz, v neděli první po první jízdě, ale ve druhé opřel pikapa do svodidel a následoval smutný konec. Druhé místo v sobotu patřilo Vítkovi Novotnému s dalším Pick upem, který v neděli obsadil nejvyšší příčku. Třetí v sobotu skončil Petr Krejza s Hondou Civic, jak už tušíte v neděli se posunul na druhou pozici a tak se na třetí stupínek dostal ještě další Pick up pilotovaný Radimem Kudrem.
Třída E 2000
V této třídě když jede, tak nemá konkurenci Jan Kočiš. Háček je v tom „když jede“, neboť s rozstřelenou Fabií se moc neujede. V sobotu po první jízdě měl nejrychlejší čas, ve druhé, místo klidné jízdy zvolil zbytečný útok na časy konkurence z nejsilnější třídy, přestože se absolutní klasifikace nevyhlašuje. Skončil mimo trať s rozbitým autem. V sobotu zvítězil rychlý Pavel Milan Černý na Hondě ITR před Fordem Fiesta Miloše Langa, který v neděli ve druhé jízdě „zatáhl“ a svého rivala porazil. V sobotu skončil třetí další nováček mezi startujícími, Ondřej Havlík s Peugetom 205 Evo III. V neděli vybojoval třetí místo Martin Čábela, pohár je náplastí za celovíkendový boj s trucující spojkou.
Třída E +2000
O nechtěné vzrušení se postaral ve druhé sobotní závodní jízdě Martin Kožmín, když stylem „panna orel panna orel“ poslal vůz do stráně a své EVO poničil. Titul Demolition Man mu vydržel jen do nedělního dopoledne, kdy odpravil nádherného Jaguára XJS Jaroslav Rejka. Divoká kočka z Coventry ukázala drápy, vymkla se z jezdcovy kontroly, následoval výlet mimo trať, čelní náraz do stoletého pařezu a přemet na střechu. Jezdec byl odvezen do nemocnice na kontrolu, odkud se po chvíli vrátil s límcem kolem krku.
V sobotu nejlépe vyšel z litého boje Pavel Ulman, jehož BMW trať opravdu seděla. Druhý dojel Jan Kotrba na Mitsubishi EVO IX, daní za rychlé časy byla poškozená převodovka, která si postavila hlavu a v neděli už nestartoval. Třetí skončil Aleš Komárek s Mitsubishi EVO MRFQ 600. Čtvrtý byl Eda Patera, kde mechanici dokázali opravit prasklé svody k turbu, ale trénink chyběl.
V neděli došlo k několika změnám. Před kamionem Martina Kožmína se jakoby mávnutím kouzelného proutku objevilo, k převeliké manželčině radosti, další Mitsubishi, které jakoby tomu sobotnímu z reflektoru vypadlo. Také na Edově Subaru mechanici zapracovali, přemluvili turbo ke spolupráci, měnilo se i nastavení podvozku. Aleš Komárek nic řešit nemusel. Bylo jasné, že se bude rozhodovat mezi Komárkem a Paterou. V první jízdě zastavil Patera časomíru na do té doby nejrychlejším čase. Do druhé jízdy však Komárek vsadil vše na jednu kartu a stanovil rekord tratě, ale přestože Paterovo turbo opět zlobilo, náskok z první jízdy mu stačil k vítězství. Pohár za třetí místo si odvezl Martin Kožmín.
H 1300
V historikách dovezl vítězství pro Kožmínův tým Antonín Muzikant na Škodě 130 RS, druhý na dalším boleslavském typu 130 Rapid se umístil Antonín Krameš a trojlístek okřídlených šípů na stupních vítězů doplnil Petr Roman se 130 LR. V neděli dokončili jen dva startující v pořadí A. Muzikant, L. Krameš.
H 1600
V historických šestnáctistovkách bral dvojité vítězství Jiljí Chmelař na Mini Cooperu. V sobotu byl druhý soutěžák František Fadrný na speciálu bývalé skupiny B, Ladě VFTS, před třetím Ladislavem Rosičkou sen. s Toyotou Corolla.
H +1600
Všichni sledují s pobavením boj v týmu Ivo Krále, kde jeho střídač Václav Roll vyvíjí velkou snahu porazit jej. Ale v Prachaticích k tomu dojít nemohlo, Král žádnou chybu neudělal a v každé jízdě svého soka porazil a stále kraluje. Po oba dny bylo obsazení stupňů vítězů identické, když se třetí vždy umístil Jiří Šarocha na žlutém BMW 2002 ti.
JL, 17.6.2009
Organizaci vzali do ruky místní po vedením ředitele závodu Karla Švfece, přičemž trať zabezpečovalo velké množství pořadatelů. Ke spokojenosti jezdců přispělo i to, že chtěl slyšet názory jezdců a reagoval na ně. Proto byl po prvním tréninku posunut cíl a upraven jeden retardér. K závodům bylo přijato 101 jezdců, vedle stálých účastníků zavítalo několik nováčků.
Třída SE 1400
V sobotu byla napínavá pro Tomáše Mészárose, který v prvním tréninku havaroval, ale ohleduplně k závodícím kolegům až za cílem, aby nenarušoval trénink. Suzuki pomohlo několik pádných ran kladivem, naštěstí je z „kujného“ plechu, zbytek obstarala stříbrná lepící páska, nezbytná proprieta každého rychlého jezdce. Nakonec dvakrát zvítězil, poprvé před bratrem Jakubem, a napraveným hříšníkem Antonínem Eliášem, kterému na druhé místo chybělo ani ne pět desetin. V neděli se mezi oba bratry vklínil Ladislav Rosička s Peugeotem a na Eliáše zbyly „brambory“.
Třída SE 1600
Třídě vévodí Radek Chamola s Hondou CRX III, který se zdá neporazitelný. Stříbro bral po oba dny Petr Crhák s Citroënem Saxo VTS. V sobotu si třetí místo vybojoval Antonín Široký s Peugeotem 106, což jej zřejmě namlsalo tak, že v neděli přecenil své schopnosti a po bočním nárazu byl s bolestivou zlomeninou klíční kosti převezen do nemocnice. V neděli předvedl velké zlepšení Tomáš Sosna s Hondou CRX, když po sobotním sedmém místě zabojoval a vyjel si bronzové umístění.
Třída SE 2000
Dva zlaté poháry si z Prachatic do Berouna odváží Jan Semlbauer s Hondou ITR. Zbylé dva stupínky si pro sebe zabrala rodina Klokočkových, Ladislav s Alfou Romeo a Radim s Renaultem Clio. Aby si nezáviděli, tak si svá umístění ze soboty prohodili.
Třída SE +2000
Létající Fin Teemu Tirronen zvítězil po oba dny s bezpečným náskokem. V sobotu patřilo druhé místo nováčkovi v našich závodech Štěpánu Koubovi, díky jemu jsme viděli poprvé závodit nové Subaru Impreza WRX Sti hatchback. Na stupně vítězů se dostal také v neděli, kdy skončil třetí. Bronzovou příčku v sobotu vybojovala Daniela Komárková s Mitsubishi Lancer EvoIX. V neděli „bouchly saze“ ve Viktorovi Kunstovi a přivezl EVO VI na třetí místo.
Třída E 1400
V nejslabší třídě patří double ing. Janu Holečkovi s propracovaným Favoritem, po oba dny stříbrný družecký závodník Milan Andruchovič s krásnou siluetou Š 1000 MB. V sobotu byl třetí místní matador Pavel Kundrát, startující na Fabii, v sobotu se před něho dostal a třetí místo vybojoval Miroslav Havrda, jedoucí stejně jako vítěz na Favoritu.
Třída E 1600
Jednou jsi dole, jednou nahoře, platilo měrou vrchovatou pro Karla Patočku. V sobotu jasný vítěz, v neděli první po první jízdě, ale ve druhé opřel pikapa do svodidel a následoval smutný konec. Druhé místo v sobotu patřilo Vítkovi Novotnému s dalším Pick upem, který v neděli obsadil nejvyšší příčku. Třetí v sobotu skončil Petr Krejza s Hondou Civic, jak už tušíte v neděli se posunul na druhou pozici a tak se na třetí stupínek dostal ještě další Pick up pilotovaný Radimem Kudrem.
Třída E 2000
V této třídě když jede, tak nemá konkurenci Jan Kočiš. Háček je v tom „když jede“, neboť s rozstřelenou Fabií se moc neujede. V sobotu po první jízdě měl nejrychlejší čas, ve druhé, místo klidné jízdy zvolil zbytečný útok na časy konkurence z nejsilnější třídy, přestože se absolutní klasifikace nevyhlašuje. Skončil mimo trať s rozbitým autem. V sobotu zvítězil rychlý Pavel Milan Černý na Hondě ITR před Fordem Fiesta Miloše Langa, který v neděli ve druhé jízdě „zatáhl“ a svého rivala porazil. V sobotu skončil třetí další nováček mezi startujícími, Ondřej Havlík s Peugetom 205 Evo III. V neděli vybojoval třetí místo Martin Čábela, pohár je náplastí za celovíkendový boj s trucující spojkou.
Třída E +2000
O nechtěné vzrušení se postaral ve druhé sobotní závodní jízdě Martin Kožmín, když stylem „panna orel panna orel“ poslal vůz do stráně a své EVO poničil. Titul Demolition Man mu vydržel jen do nedělního dopoledne, kdy odpravil nádherného Jaguára XJS Jaroslav Rejka. Divoká kočka z Coventry ukázala drápy, vymkla se z jezdcovy kontroly, následoval výlet mimo trať, čelní náraz do stoletého pařezu a přemet na střechu. Jezdec byl odvezen do nemocnice na kontrolu, odkud se po chvíli vrátil s límcem kolem krku.
V sobotu nejlépe vyšel z litého boje Pavel Ulman, jehož BMW trať opravdu seděla. Druhý dojel Jan Kotrba na Mitsubishi EVO IX, daní za rychlé časy byla poškozená převodovka, která si postavila hlavu a v neděli už nestartoval. Třetí skončil Aleš Komárek s Mitsubishi EVO MRFQ 600. Čtvrtý byl Eda Patera, kde mechanici dokázali opravit prasklé svody k turbu, ale trénink chyběl.
V neděli došlo k několika změnám. Před kamionem Martina Kožmína se jakoby mávnutím kouzelného proutku objevilo, k převeliké manželčině radosti, další Mitsubishi, které jakoby tomu sobotnímu z reflektoru vypadlo. Také na Edově Subaru mechanici zapracovali, přemluvili turbo ke spolupráci, měnilo se i nastavení podvozku. Aleš Komárek nic řešit nemusel. Bylo jasné, že se bude rozhodovat mezi Komárkem a Paterou. V první jízdě zastavil Patera časomíru na do té doby nejrychlejším čase. Do druhé jízdy však Komárek vsadil vše na jednu kartu a stanovil rekord tratě, ale přestože Paterovo turbo opět zlobilo, náskok z první jízdy mu stačil k vítězství. Pohár za třetí místo si odvezl Martin Kožmín.
H 1300
V historikách dovezl vítězství pro Kožmínův tým Antonín Muzikant na Škodě 130 RS, druhý na dalším boleslavském typu 130 Rapid se umístil Antonín Krameš a trojlístek okřídlených šípů na stupních vítězů doplnil Petr Roman se 130 LR. V neděli dokončili jen dva startující v pořadí A. Muzikant, L. Krameš.
H 1600
V historických šestnáctistovkách bral dvojité vítězství Jiljí Chmelař na Mini Cooperu. V sobotu byl druhý soutěžák František Fadrný na speciálu bývalé skupiny B, Ladě VFTS, před třetím Ladislavem Rosičkou sen. s Toyotou Corolla.
H +1600
Všichni sledují s pobavením boj v týmu Ivo Krále, kde jeho střídač Václav Roll vyvíjí velkou snahu porazit jej. Ale v Prachaticích k tomu dojít nemohlo, Král žádnou chybu neudělal a v každé jízdě svého soka porazil a stále kraluje. Po oba dny bylo obsazení stupňů vítězů identické, když se třetí vždy umístil Jiří Šarocha na žlutém BMW 2002 ti.
JL, 17.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout