Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V Pelhřimově jako ve Finsku

V uplynulém víkendu se neskákalo pouze při Finské rallye, ale také při Rallye Pelhřimov, třetí soutěže zařazené do mistrovství ČR. Po delší době zde také usedl na horké sedadlo Dan Vodička, před lety stálý spolujezdec Karla Trojana a hned navigoval svého ex-pilota k vítězství.

Pistulka - Hofmanová

Trojan - Vodička

Trojan- Vodička

Semerád - Ceplecha

Štauber - Ševčík

Stromšík - Měrka

Triner - Pícha

Pro méně znalé připomeňme, že byť jsme malý stát, tak se u nás pořádají hned tři šampionáty v rallye – Mezinárodní mistrovství ČR, Mistrovství ČŘ a mistrovství ČR v rallysprintu. Díky skvělé organizaci a zajímavým technickým (a hlavně neokoukaným tratím) má pelhřimovská soutěž všechny předpoklady, aby v příštích letech obohatila kalendář nejvyššího šampionátu.
Jednou z největších atrakcí byl jednak vůz Brisk 01 WRC v roli předjezdce, ale hlavně skok v lomu Těchobuz, známý z dřívější soutěže Monte Pacov. Pro největšího letce byly připraveny hodinky, řada jezdců předvedla parádní skoky, a to i s historickými automobily, ale nakonec nejdále doletěl Ivan Pistulka s Fabií TDI. Přistál na hranici 24 metrů, ale tím také pro něj soutěž skončila. Je otázkou zda se mu veleskok, kterým se proslavil, a vyhrané hodinky vyplatily, když za cílem musel vzdát.
Před startem se očekával souboj dvou obstarožních Octavií WRC řízených Flídrem a Trněným, ale oba provázely nejrůznější technické problémy, které nakonec vyvrcholily vyloučením do té době vedoucího Flídra za nedodržení startovacího procesu. Soutěž sice nakonec dokončil jako třetí nejrychlejší, ale diskvalifikace jej neminula. Po prvních pěti zkouškách vedl Karel Trojan s Mitsubishi Lancer, ale pak Flídr zaútočil a dostal se do vedení. Ovšem jen na chvilku, do deváté zkoušky, kdy se do čela opět vrátil Trojan. Svoji pozici si již pohlídal, i když na něj tvrdě útočil Josef Semerád s dalším Mitsubishi, kterému v cíli chybělo ke zlatému věnci 11 sekund, třetí skončil Zdrněk Vlček s takřka minutovou ztrátou a teprve za nimi Trněný s Octavií WRC.
Kategorii historiků vyhrál Ivan Hrubý s BMW 2002, který skončil celkově na velice pěkném 14. místě. Druhý dojel Emil Triner, jenž se zapůjčenou Škodou 130 RC opět bavil diváky, třetí byl Aleš Jirátko s dalším BMW 2002.

Jiří Rohlena, 8.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar