Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V Mostě nepojedou jen trucky, ale také NASCAR a cesťáky

AUTODROM MOST nabídne svým návštěvníkům od pátku 2. září do neděle 4. září závody nabitý víkend, kdy si na své přijdou fanoušci okruhových tahačů i příznivci silných osmiválců NASCAR, a také milovníci svižných soubojů mezi cestovními vozy v regionálním šampionátu TCR Eastern Europe.

NASCAR Whelen Euro Series se jezdí s licencí nejpopulárnější severoamerické motoristické organizace NASCAR, a pod dohledem FIA. Na startovní rošt v Mostě se postaví stejně jako na amerických oválech vozy, jejichž základem je prakticky identický trubkový rám. Ten má vpředu usazen atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litru, který disponuje výkonem 298 kW (400 k) a prostřednictvím manuální čtyřstupňové převodovky, s typickým „háčkovým“ řazením, roztáčí kola zadní nápravy.


Karoserie, jejichž tvary a rozměry jsou identické, podobně jako pod nimi ukryté trubkové rámy, mohou mít díky zvolené grafice jednu ze tří schválených podob, a to Chevrolet Camaro, Ford Mustang nebo Toyota Camry. Specialitou evropské série je pak vzhled s označením EURONASCAR FJ, který se nehlásí k žádné konkrétní automobilové značce, a Shadow DNM8, který odkazuje na bývalý tým formule 1, a především vozy ze slavné závodní série Can-Am. Automobily s celkovou délkou 5 080 mm, šířkou 1 950 mm, mají rozvor náprav 2 740 mm, pohotovostní hmotnost 1 225 kg a dosahují nejvyšší rychlostí 245 km/h.


Pro české publikum pak budou ještě atraktivnější díky účasti loňského šampiona kategorie EuroNASCAR 2 Martina Doubka, který se představí i v hlavní třídě EuroNASCAR PRO. České kořeny má i Aliyyah Koloc ze stáje Buggyra, která bude pilotovat Ford Mustang v kategoriích EuroNASCAR PRO a EuroNASCAR 2.


TCR Eastern Europe

TCR Eastern Europe jde do finále v pořadí již čtvrté sezóny a o titul budou bojovat i čeští jezdci. V předchozích třech ročnících se cestovní vozy při návštěvě České republiky proháněly na brněnském okruhu, ale letos se finálová bitva odehraje na AUTODROMU MOST.

Atraktivitu série pro české fanoušky maximalizuje řada českých jezdců a týmů. Nejvýraznějšími, a zároveň i nejlepšími z pohledu bodového hodnocení, mezi nimi jsou Petr Semerád a Václav Janík z Hyundai Janík Motorsport, kteří s Hyundai i30N TCR budou v Mostě bojovat o titul v absolutním pořadí mezi jezdci i týmy.

Dalším českým jezdcem, který má stále ještě také určitou šanci na titul, je Petr Čížek, který sedlá CUPRA León Competición TCR týmu Fullin Race Academy. Českou republiku pak bude ve startovním poli zastupovat i Radim Adámek s Audi RS3 LMS TCR týmu Aditis Racing a Vít Smejkal s CUPRA León TCR týmu Express Auto Racing.

TCR Eastern Europe fanouškům nabízí závody cestovních automobilů, vycházejících z aktuálních sériových vozů nižší střední třídy. Pravidla uvádí, že základem musí být čtyř- nebo pětidveřová karoserie produkčního modelu, a pohonnou jednotkou musí být přeplňovaný motor o objemu do 2,0 litru s výkonem 257 kW (350 k). Na závodních okruzích se pak prohánějí sedany a hatchbacky, které vychází z běžných rodinných vozů značek Alfa Romeo, Audi, Hyundai, Peugeot, Renault, Volkswagen a dalších.




PR 1.9.2022





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar