Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V Monze vyhráli Priaulx a Farfus

Úvodní dva závody MS cestovních automobilů WTCC přinesly na Monze více než vyrovnané souboje, v některých okamžicích doslova kolo na kolo, dveře na dveře. V dalších závodech se tedy máme nač těšit, neboť jezdci si mezi sebou nedarují ani metr.

 

Nejrychlejší tréninkový čas si dvě minuty před skončením sobotní klasifikace zajistil obhájce titulu Andy Priaulx (BMW), když o 0.106 sekundy předstihl Yvana Mullera (Seat). Ten již nestačil zareagovat, protože stál v boxech kvůli technickým problémům. Druhou řadu vybojovali Farfus jr. a Dirk Müller, tedy jezdci s Alfou Romeo a BMW 320. Pátý nejlepší čas zajel miláček publika Alessandro Zanardi.

V prvním závodě nejlépe odstartoval Priaulx před Dirkem Müllerem. Třetí  Francouz Muller takřka po celých devět kol dotíral na Němce. Tři kola před cílem jej předjel „na brzdy", a záhy se před něj přehnal ještě Thompson. Priaulx si vedení udržel až do cíle a s náskokem 3,5 sekundy zvítězil před Mullerem.  V posledním kole se skvěle jedoucí Augusto Farfus jr. propadl až na osmé, poslední bodované místo. Možná šlo o záměr, neboť do druhého závodu tak mohl startovat z pole position. Prvních osm totiž vyráží do závodu v obráceném pořadí.

Hned od prvních metrů zvedal diváky ze sedadel souboj Farfuse se Zanardim. Na ex-pilota F1 útočil Tarquini, který však nezvládl předjížděcí manévr, udělal hodiny a propadl se o čtyři příčky. Dvě kola před cílem Zanardi zaútočil na Farfuse, ale oba vozy se dostaly do vzájemné kolize, z níž vyšel nejlépe Farfus, zatímco Zanardi musel kvůli poškozenému zavěšení kol zastavit. Za nimi se odehrával tvrdý souboj dvou BMW Priaulxe a Dirka Müllera s Thompsonem. Ve čtvrtém kole z devíti se však všichni tři dostali do kontaktu, po němž oba BMW vyletěly mimo trať a zastavily až o svodidla. Kolize poznamenala i Thompsona, který také přišel o dobré postavení. Druhé místo tak obhájil Muller před Alainem Menu, který s Chevroletem vyjížděl až z desáté pozice. Na čtvrtém místě klasifikovaný Alessandro Balzan vyhrál se Seatem v obou jízdách klasifikaci soukromých jezdců. Český jezdec Janák obsadil s Alfou Romeo 156 21., resp. 18. místo v konkurenci 35 jezdců.

Jak naznačil první závod, v nejlepším světle se ukázaly vozy Seat Leon a dokud jely tak také tovární BMW. Rozhodně je třeba počítat také s Alfou Romeo mladého Brazilce Farfuse a oproti loňsku zaznamenal určité zlepšení také Chevrolet.

 

1.závod                                                                        2.závod

1.Priaulx

BMW 320

1.Farfus

Alfa Romeo

2.Muller

Seat Leon

2.Muller

Seat Leon

3.Thompson

Seat Leon

3.Menu

Chevrolet Lacetti

4.D.Müller

BMW 320

4.Balzan

Alfa Romeo

5.Tarquini

Seat Leon

5.Gene

Seat Leon

6.Rydell

Seat Leon

6.Tarquini

Seat Leon

7.Zanardi

BMW 320

7.Larini

Chevrolet Lacetti

8.Farfus

Alfa Romeo

8.Terting

Seat Leon

9.Balzan

Alfa Romeo

9.Thompson

Seat Leon

10.Menu

Chevrolet Lacetti

10.Morbidelli

Alfa Romeo

 

Jindřich Lasík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar