V Estonské Rally se jezdilo až 230 km/h
Piloti vozů ŠKODA Fabia Super 2000 nasbírali ve „vysokorychlostní“ rally v Estonsku důležité body do šampionátu, když Esapekka Lappi/Janne Ferm navýšili pátým místem vedení v celkovém hodnocení ERC.
Jejich nejbližší pronásledovatelé jsou kolegové Sepp Wiegand a Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Deutschland: ti obsadili s druhou tovární Fabií sedmé místo a jsou nyní celkově druzí. Rally Estonia byla letos nováčkem v kalendáři ERC. Tomu odpovídala motivace obou posádek továrních vozů ŠKODA Fabia S2000 na šotolinových tratích v blízkosti zimního střediska Otepää v jižním Estonsku. Hned bylo jasno, že jde o nejrychlejší tratě ERC. Rychlostní průměry kolem 127 km/h byly zcela obvyklé po oba soutěžní dny. Vítězem se stal domácí matador Ott Tänak s Raigo Mõlderem.
„Tohle byla skutečně šíleně rychlá rally. Prakticky pořád jsme jeli na šestý rychlostní stupeň. Tohle neznám ani z domácího Finska,“ říká Lappi. „Abychom tady mohli soupeřit s místními jezdci, museli bychom s rizikem zajít příliš daleko. Na konci desáté zkoušky například pršelo tak silně, že jsme téměř nic neviděli. Bylo rozumnější s ohledem na vývoj šampionátu tolik neriskovat. Pozitivní je, že jsme před startem ve Zlíně navýšili své vedení v mistrovství.“
V další soutěži ERC ve Zlíně se objeví již jako druhý jezdec celkového hodnocení Sepp Wiegand. „Tentokrát to sice neklaplo s pódiem, ale byla to nejúžasnější rally, kterou jsem doposud jel,“ řekl Wiegand. Nasbíral jsem tady dost nových zkušeností, neboť takhle rychlé tratě nejsou nikde v Evropě. Kromě toho mě těší zisk bodů do šampionátu.“
Maximální počet otáček vozu ŠKODA Fabia Super 2000 je 8.250/min – poté elektronika motoru agregátu o výkonu 279 k automaticky sníží. Na žádné jiné rally ERC k tomu nedochází tak často, jako na těchto extrémně rychlých šotolinových tratích v Estonsku. Nejvyšší rychlost naměřená organizátory byla 230 km/h.
Škoda 22.7.2014
„Tohle byla skutečně šíleně rychlá rally. Prakticky pořád jsme jeli na šestý rychlostní stupeň. Tohle neznám ani z domácího Finska,“ říká Lappi. „Abychom tady mohli soupeřit s místními jezdci, museli bychom s rizikem zajít příliš daleko. Na konci desáté zkoušky například pršelo tak silně, že jsme téměř nic neviděli. Bylo rozumnější s ohledem na vývoj šampionátu tolik neriskovat. Pozitivní je, že jsme před startem ve Zlíně navýšili své vedení v mistrovství.“
V další soutěži ERC ve Zlíně se objeví již jako druhý jezdec celkového hodnocení Sepp Wiegand. „Tentokrát to sice neklaplo s pódiem, ale byla to nejúžasnější rally, kterou jsem doposud jel,“ řekl Wiegand. Nasbíral jsem tady dost nových zkušeností, neboť takhle rychlé tratě nejsou nikde v Evropě. Kromě toho mě těší zisk bodů do šampionátu.“
Maximální počet otáček vozu ŠKODA Fabia Super 2000 je 8.250/min – poté elektronika motoru agregátu o výkonu 279 k automaticky sníží. Na žádné jiné rally ERC k tomu nedochází tak často, jako na těchto extrémně rychlých šotolinových tratích v Estonsku. Nejvyšší rychlost naměřená organizátory byla 230 km/h.
1.Tänak – Mõlder | Ford Fiesta R5 | 1.49.36,4 |
2.Lukyanuk – Arnautov | Mitsubishi Lancer Evo X | + 47,1 |
3.Kõrge – Pints | Ford Fiesta R5 | + 55,4 |
4.Aus – Koskinen | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 2.11,7 |
5.Lappi – Ferm | ŠKODA Fabia S2000 | + 2.17,2 |
6.Kruuda – Järveoja | Peugeot 208 T16 | + 2.56,8 |
7.Wiegand – Christian | ŠKODA Fabia Super 2000 | + 3.24,1 |
8.Murakas – Adler | Mitsubishi Lancer Evo X | + 3.41,8 |
9.Chardonnet – De La Haye | Citroën DS3 R5 | + 4.27,7 |
10.Sohlberg – Flythström | Ford Fiesta R5 |
Škoda 22.7.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout