Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Úvod ME v režii Bassa a Fiatu Punto S2000

Do mistrovství Evropy jezdců v rallye se letos začleňují také vozy kategorie Super 2000. Vstup do šampionátu vyšel nejlépe Fiatu, neboť tovární vůz Fiat Punto Abarth S2000 zřejmě těžko najde v dalším průběhu sezony přemožitele.

 

Nejžhavějším kandidátem na zisk titulu mistra Evropy je Ital Giandomenico Basso s továrním vozem Fiat Punto Abarth. Ten také patří k největšímu favoritu nadcházejícího Rajdu Polského.

Jak to vypadá, tak kromě něho a snad Poláka Solowowa nikdo jiný o titul letos usilovat nebude. Alespoň to nasvědčuje startovní listina Rajdu Polského, kdysi jedené z nejkvalitněji obsazovaných soutěžích Evropy. Třetí podnik ME se odehraje o tomto víkendu na 12 zkouškách (266 km) v oblasti Mazurských jezer.

Pohled do seznamu přihlášených zahraničních účastníků je však více než trisktní - o nejvyšší příčku bude bojovat pouze Basso s přesilou domácích jezdců - Kuzaj, Kuchar, Holowczyc (všichni Subaru Impreza), Solowow (Mitsubishi Lancer). Do první desítky by mohlo promluvit trio jezdců se Subaru - Švéd Svedlund, vzhledem k tomu, že se celá rallye odehrává na šotolině, dále Bulhar Dončev a Belgičan Bruynell.

Z českých jezdců ohlásili na začátku sezony starty v ME hned tři zástupci - Milan Chvojka (Mitsubishi Lancer EVO VIII), Roman Odložilík (Renault Clio S1600) a Antonín Tlusťák (Citroën Saxo Kit Car), ale ani jeden se do Polska nepřihlásil.

Devítidílný seriál ME v rallye tradičně odstartovala MILLE MIGLIA v Itálii. Vedle domácí špičky se prakticky nikdo jiný v Itálii neobjevil. Po úvodním prologu se v čele seřadila trojice továrních Fiatů v pořadí Andreucci, Navarra a Basso. Na start nenastoupil Cunico a velká pohroma favoritů přišla na začátku první etapy. Mistr Evropy Travaglia (Mitsubishi Lancer EVO IX) havaroval, stejně jako Francouz Bouffier, Navarra měl technické problémy, Basso ulomil kolo a převodovka vyřadila Longha. Druhá část první etapy se jela za silného deště, zatímco druhou etapu provázelo slunečné počasí. Andreucci vyhrál stylem start - cíl po šesti letech opět „Tisíc mil." Italové obsadili všechna místa v první desítce. Evropané vyšli zcela naprázdno, do cíle dojel pouze Chvojka na 23. místě, Tlusťák ani Odložilík nedokončili.    

Rovněž FIAT RALLY v tureckém Izmiru přinesla další triumf pro nové Punto. V Turecku se sešlo velmi slabé jezdecké pole, neboť se na start postavilo pouhých 48 posádek. Ital Basso dokázal vyhrát celkem 13 rychlostních zkoušek z celkového počtu 21. Druhý dojel domácí Isik s Puntem S1600, třetí Kazaz se Subaru Impreza.

Průběžné pořadí ME v rally jezdců po 2 závodech: 1. Andreucci, Basso 10, 3. Cantamessa, Isik 8, 5. Sottile, Kazaz 6, 7. Dalavilla, Dinc 5, 9. Ratiglia, Cukurova 4, 11.Perego, Iliev 3, 13. Colombini, Unal 2, 15. Ricci, Avci 1 bod.

 

JL, 9.6.2006

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar