Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Úspěšný víkend pro VW Race Touareg

Jak jsme již informovali, v uplynulém víkendu se čtyři soutěžní vozy VW Race Touareg zúčastnily dvou významných závodů a v obou si vedly znamenitě. V Portugalsku vyhrál Carlos Sainz, a v Americe zase zanechali Miller a de Villiers výborný dojem.

V klasickém offroadovém závodě Baja 500 obsadily posádky Miller – Pitchford a de Villiers – von Zitzewitz první dvě místa ve své kategorii a celkově skončily na 11. a 16. příčce z 273 odstartovaných posádek. Volkswagen uchvátil všechny především moderní technologií TDI, neboť jako jediná dvě vozidla, absolvovala celou trať dlouhou 420 mil (675 km) bez jediné zastávky na tankování paliva. „Představení Race Touaregu v tak neobyčejně tvrdém závodě se vydařilo. Úspěch dokazuje robustnost a spolehlivost obou vozů, které jely perfektně, pouze jednou bylo třeba měnit pneumatiky“, říkal Kris Nissen, šéf rýmu VW Motorsport.
Už při technické přejímce byly Touaregy středem pozornosti široké veřejnosti. Vůz vyvinutý původně pro Dakar působil proti truckům a buggy se silnými osmiválci velice kompaktně. Po projetí tratě před závodem, v rámci tzv. Pre-Runs, se nechal de Villiers slyšet, že celá trať je natolik brutální, že bude úspěch, když oba vozy dojedou do cíle. Ani samotní Američané jim nedávali příliš šancí, ale s každou mílí se jejich nadšení pro VW zvyšovalo.
„Je fantastické, jak dobře naše Touaregy na tvrdém terénu jely“, prohlásil Mark Miller, čtvrtý muž z letošního Dakaru a pětinásobný vítěz Baja 500. A moc dobře ví o čem mluví. „Jsem hrdý na to, že jsem mohl s Touaregem startovat na Baja a úspěšně demonstrovat schopnosti vozů. Zatímco konkurence tankovala dvakrát třikrát, my jsme nemuseli ani jednou“.
K tomu Giniel de Villiers jen dodal: „Jen na extrémně zvlněných úsecích jsme byli oproti americkým strojům s velkými pružinami v nevýhodě. Dakarské předpisy takové pérování nepovolují. Jinak jsme s nimi dokázali držet tempo, někdy jsme byli dokonce rychlejší, ale kvůli prachu a úzkým cestám se prakticky nedalo předjíždět. Nechtěli jsme zbytečně riskovat“.
Oba jezdci, kteří během závodu provedli ještě drobné úpravy podvozku, by se rádi v listopadu zúčastnili závodu Baja 1000, ale vzhledem k přípravě na Dakar to asi nebude možné.

Sainz vyhrál první maraton
Na portugalské půdě při Rallye Transiberico obhájil Volkswagen loňské prvenství, tentokrát zásluhou Carlose Sainze, jenž vyhrál tři ze čtyř etap a po 1200 měřených kilometrech měl v cíli náskok 7.43 minuty před Nani Romou s Mitsubishi Pajero. Třetí dojel Carlos Sousa s dalším Touaregem před Lucem Alphandem s Mitsubishi.
Pro 285 koní silný pětiválcový turbodiesel to bylo šesté vítězství ve Světovém poháru. Kromě toho od roku 2000 vyhrál Touareg 54 etap. Zatímco Carlos Sainz vyhrál svůj první maraton, jeho spolujezdec Michel Perin si připsal už pětadvacáté prvenství. Hned na začátku si Sainz vytvořil náskok, který si pak už jen kontroloval. „S Carlosem se spolupracuje skvěle. Protože oba pocházíme z klasických rallye, napsali jsme si během prvních průjezdů rychlostních zkoušek rozpis pro druhé kolo a z toho jsme pak těžili. Rallye byla hodně namáhavá především díky rychlým a extrémně tvrdým zkouškám. K tomu dlouhé spojovací etapy a minimální odpočinek“, hodnotil soutěž Michel Perin.

Jindřich Lasík, 5.6.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar