Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Únor bílý, pole sílí aneb bez Hlávky ani ránu

Druhou únorovou neděli se všichni zamilovaní do motosportu sešli na autodromu v Sosnové. Počasí se moc zimně netvářilo, nicméně trať byla tentokrát velice zrádná. Byly na ní totiž zbytky ledu a většinou co čert nechtěl zrovna v zatáčce.

Takže si na své přišli nejenom diváci, fotografové a kameramani, ale i týmoví mechanici. To s tím únorem platí možná v zemědělství, v motorsportu však únorové závody bývají právě kvůli podobným podmínkám nejméně navštěvované, a proto příjemně překvapilo, že se nakonec na start postavilo 78 závodníků.

Již od seznamovacích jízd se pořadatelé nezastavili při rovnání pneumatik vytyčujících trať, která postupem času tála. Když se k tomu přidal v průběhu dopoledne ještě déšť, byly podmínky opravdu náročné.

Od rána se s nimi nejlépe vypořádal mladý Petr Semerád, který své soupeře před sebe za celý den nepustil a zvítězil. Na druhé místo absolutně se postupem času propracoval Václav Bumbálek, který svým humorem opět všechny bavil při závěrečném ceremoniálu.

O třetí místo svedli velký setinový souboj hned tři závodníci, z nichž nejšťastnější byl nakonec Michal Nový, který o 10 s odsunul na čtvrté místo Miloše Feigla, jenž skončil 43 setin před pátým Vladimírem Hanzlem.

I ve dvoukolkách zuřil souboj mezi Lukášem Krupičkou, Filipem Strahalem a Leošem Hradilem. V tomto pořadí nakonec i dojeli do cíle, což se v případě tohoto závodu rozhodně o všech napsat nedá. Druhý z tréninku Milan Gregor poškodil své Mitsubishi a ze závodu odstoupil.


Dříve než vysvětlím druhou část nadpisu, podívejme se na úspěšné vítěze jednotlivých tříd. Ve třídě 11 zvítězil i přes technické problémy ve třetí sérii Pavel Kolář (Škoda), ve třídě 12 byl nejrychlejší Jan Klinger (Škoda), třídu 21 opanoval Filip Strahal (Honda), ve třídě 22 zvítězil po velkém souboji Lukáš Krupička (Ford), ve třídě 31 zvítězil překvapivě Martin Polák (Ford), třídu 32 ovládl Jiří Boček (Citroen), ve třídě 41 byl nejrychlejší Michal Suk (Ford), ve třídě 42 s přehledem zvítězil uzdravený Petr Kolář (BMW), třída 51 se stala, jak je poslední dobou zvykem, kořistí Václava Bumbálka (Mitsubishi) a ve třídě 52 se z vítězství neradoval Petr Semerád.

Ano, čtete správně – neradoval, protože v poslední sérii vedle něj zasedl jeho stálý spolujezdec Jiří Hlávka a hned v prvním okruhu své Mitsubishi rozbili. A protože v té samé, úplně poslední jízdě, havaroval i další závodník s autem od Pepy Semeráda, Jan Skála a jeho Mitsubishi zůstalo napříč přes trať, musela se po odklizení vraků jízda po půlhodině opakovat. I takový může být motorsport.

Důležité je, že jsou všichni v pořádku a budeme doufat, že Pepa se s těmi plechy nějak popasuje. Mladý Petr Semerád je i přes nedělní chybu pořád náš největší současný talent, a proto všichni věříme, že se podaří najít nějakého strejdu „Janečka“, který by mu pomohl otevřít dveře do velké rally.

Že to Petr dá, když bude mít kvalitního spolujezdce a finanční podporu o tom myslím není pochyb. Ale vraťme se teď od emocí, kterých bylo v neděli v Sosnové opravdu vrchovatý kýbl, zpět k ARS. Kompletní výsledky se všemi časy na kolo stejně jako i průběžné pořadí absolutně, v kategoriích i ve třídách najdete na webu autoklubbohemiasport.cz, který je pořadatelem Autodrom Rally Série.

Pátý, předposlední závod se koná v neděli 10. března. Vy, rychlou jízdou posedlí, proto už mnoho šancí svézt se v bezpečném prostředí autodromu nemáte a proto neváhejte, a včas se přihlaste na další závod.

Podrobné výsledky a další informace včetně přihlášky najdete na www.autoklubbohemiasport.cz


PP
14.2.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar