Tým K&K racing ve 24H v Dubaji
Na autodromu v Dubaji se uskutečnil jeden z pěti čtyřiadvacetihodinových závodů. Na startu Dunlop 24H Dubai se představilo osmasedmdesát vozů ze třiceti devíti zemí, četně českého K&K racing ve složení Marcel Kusín, Petr Válek , Štěpán Ládík a Petr Fulín.
Tým K&K racing stál v Dubaji na stupních vítězů v roce 2007, kdy skončil třetí ve třídě. Ze současné čtveřice jezdců se o úspěch zasloužili Marcel Kusín a Petr Válek. V kvalifikaci zajel tým K&K racing s vozem BMW 130i nejlepší čas ve třídě A4 do tří litrů, zatímco pole position získal tým IMSA Performance MATMUT s Porsche 997 GT3.
„V Dubaji už máme s Marcelem Kusínem dost odjetých závodních kilometrů, ale jednoduché to nebylo. S jedničkovým bavorákem jsme na zdejším nejdelším okruhu, který měří 5,39 km, ještě nestartovali, protože jsme jeli s trojkovým BMW. Nebylo jednoduché najít optimální nastavení, aby auto jelo rychle a maximálně se šetřily pneumatiky. Snažili jsme se nastavit vůz tak, aby vydržely minimálně tři stinty, tedy kolem 4,5 hodiny“, řekl po kvalifikaci Petr Válek.
Ve čtvrtek úspěšný pohárový jezdec Petr Fulín potvrdil svoji rychlost i v Dubaji, když zajel nejlepší týmový čas. Stejně rychle jel také v nočním tréninku a vychutnával si souboje se silnějšími soupeři. „To se mi líbilo. Tma je skvělá. Rozdíly ve výkonu motoru se snižují, a hezky jsem si zazávodil s jedním z Astonů Martin. Nechyběl ale také menší kontakt s vozem Porsche, po kterém na dveřích zůstal menší škrábanec. Přiznám se, že jsem byl před prvním tréninkem nervózní, ale po večerní jízdě jsem pookřál. Jednak jsem splnil roli rychlého jezdce a pomohl vyhrát kvalifikaci. Měl jsem radost, že jsme nechali za sebou tým Black Falcon, za který jeli loni dva nejlepší jezdci prestižního evropského poháru Seat Leon Supercopa,“ řekl Petr Fulín.
Štěpán Ládík se loni po delší době vrátil k závodění, a začal méně dravě. Navíc měl před sebou dvě premiéry. Poprvé jel čtyřiadvacetihodinový závod a poprvé s jedničkovým bavorákem. „Vím, že to bude šílené, ale snažil jsem se připravit. Po dlouhé době, kdy jsem nezávodil, jsem nastavení vozu nechal na zkušenějších a svezl se až v kvalifikaci. V domácím šampionátu jsem loni pár závodů v horku absolvoval, ale maximálně hodinu a půl“, dodal Štěpán Ládík.
Petr Fulín po letmém startu držel po celou hodinu a půl vedoucí pozici ve třídě A4 do tří litrů. Na největšího ze soupeřů německý tým Black Falcon s BMW Z4, najel po první hodině něco přes třináct sekund.
Při prvním střídání usedl za volant Ládík, kterému předával vůz Fulín na 45. pozici celkové klasifikace.V prvních kolech jej pozlobila utržená vysílačka ve voze a zdržel se také při tankování, protože u pumpy nebyl volný stojan. Do noci vyrazil Kusín, který uzavřel prvních šest hodin závodu.
V čele nasadily po startu nejostřejší tempo vozy Porsche 997 GT3 obou posádek francouzského týmu IMSA Performace a italské stáje De Lorenzi, které ambice naznačily už v kvalifikaci. Po dvou hodinách měla posádka IMSA (Narac, Pilet a Holzer) náskok jednoho kola na BMW Z4 Coupé japonského týmu Petronas Syntium, ve kterém startoval i Johannes Stuck ml. Třetí jezdil de Lorenzi a čtvrté bylo druhé Porsche IMSA. Šestá příčka pak patřila vítězům posledního ročníku německé stáji Land Motorsport s Porsche 997.
Jakmile se sluníčko schovalo do vln Perského zálivu, vstoupil závod do dramatické noční etapy. V čele závodu se odehrávala bitva obou Porsche 997 francouzského týmu IMSA Performance s BMW Z4 japonské stáje Petronas Syntium. Po osmi hodinách se Petronas ujal vedení a získal dvoukolový náskok, o hodinu později už jen dělily jen dvě minuty. Tým K&k racing po menších problémech a opravách v boxech klesl ve třídě A4 do tří litrů na třetí místo.
Když po dvacáté hodině usedl za volant Fulín, čekal se další útok českého kvarteta na vedoucí pozici týmu Black Falcon. Jenže u auta přestalo fungovat servo. „Jel jsem ještě pět kol, ale pak jsem dostal pokyn zajet do boxů, protože příčinou byl prasklý klínový řemen. Škoda, auto fungovalo dobře a já zajel zatím nejlepší čas v Dubaji. Na druhou stranu jsem měl štěstí. Po natankování jsem najížděl na trať a ve 110 km/h se za boxovou zdí objevilo hořící Porsche a zkřížilo mi cestu. Mezi námi nemohl být ani milimetr“, řekl Fulín. Smůla ale pokračovala. Ládík, který vystřídal, se dostal do menší kolize, kterou odneslo levé boční zrcátko a dveře. Tým po osmi hodinách ztrácel na druhou příčku sedm kol, resp. osmnáct minut. Vedoucí posádka Black Falcon odskočila o šestnáct kol.
Z pohledu týmu přinesla noční část závodu až neuvěřitelné zvraty. Po menší kolizi Ládíka a následné výměně proděravělého chladiče, nastalo uklidnění. Kusín předával v polovině závodu volant Fulínovi se ztrátou deseti kol na druhé místo. Začal opět svižně a jeho časy na kolo výrazně převyšovaly výkony soupeřů. Vylepšil si traťový rekord, ale hlavně se Duwu přiblížil na rozdíl pouhých čtyř kol. V půl čtvrté ráno vypadala situace nadějně. Petra vystřídal Ládík, který stále držel naději na postup. V závěru svého stintu se dostal do kontaktu s vedoucím bavorákem, což skončilo kolizí. „Dojel jsem pomalejšího soupeře, ale nechtěl jsem riskovat předjetí, abych neudělal chybu. Bohužel v nájezdu do zatáčky se najednou objevily žluté vlajky. Mávání bylo opravdu razantní a soupeř přede mnou se asi lekl a přibrzdil. Stačil jsem se ještě vyhnout, ale v zatáčce už nedobrzdil a trefil jeho dveře. Odrazili jsme se od sebe a on pak ještě zezadu ve smyku bouchnul do mého auta“, řekl Ládík. V boxech si mechanici s vozem pohráli hodinu a půl, než mohl Válek vyrazit za svítání znovu na trať. U Falconu stihli opravu asi o patnáct minut dřív. Tým Duwo měl sice v té době také problémy, ale přesto se dostal do vedení s náskokem třinácti kol.
Dramatická bitva pokračovala i v čele závodu. Od poloviny závodu se sice po zbytek noci Porsche francouzského týmu IMSA Perfomance drželo v čele, ale japonská stáj Petronas mu byla v patách. Na třetí příčce ale čeká na svoji šanci saudskoarabský tým Al Faisal s dalším BMW Z4 coupé.
Petr Válek s opraveným autem svůj stint dokončil a přenechal místo za volantem Fulínovi, který zastoupil Kusína, aby si po probdělé noci odpočinul. Zajel opět několik rychlých kol a zdálo se, že by ztrátu na oba vedoucí týmy mohl snížit. Jenže při předjíždění už obstarožní „placky“ Sakeru Sportscar GT TDI nizozemského týmu Henka Thijsena se mu soupeř zezadu doslova vklínil pod vůz, bavoráka nadzvedl a narazil s ním do betonové zdi. „Bylo to asi v padesátikilometrové rychlosti, auto to odneslo rozbitým předkem. Soupeř se přišel omluvit, ale zřejmě ani nebrzdil, protože, když jsem ho vnějškem předjel, tak mi nepochopitelně svojí „plackou“ podjel auto, nadzvedl zadní kola a vrazil se mnou do zdi. S tím nic dělat nešlo. Bohužel jsme ztratili šanci bojovat ještě o místa před námi“, řekl Fulín.
Absolutním vítězem 5. ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu „Dunlop 24H Dubai“ na autodromu v Dubaji se stal francouzský tým IMSA Performance MATMUT s vozem Porsche 997 GT3. Ve třídě A4 do 3000 cm³ obsadila stáj K&K Racing třetí místo.
19.1.2010
„V Dubaji už máme s Marcelem Kusínem dost odjetých závodních kilometrů, ale jednoduché to nebylo. S jedničkovým bavorákem jsme na zdejším nejdelším okruhu, který měří 5,39 km, ještě nestartovali, protože jsme jeli s trojkovým BMW. Nebylo jednoduché najít optimální nastavení, aby auto jelo rychle a maximálně se šetřily pneumatiky. Snažili jsme se nastavit vůz tak, aby vydržely minimálně tři stinty, tedy kolem 4,5 hodiny“, řekl po kvalifikaci Petr Válek.
Ve čtvrtek úspěšný pohárový jezdec Petr Fulín potvrdil svoji rychlost i v Dubaji, když zajel nejlepší týmový čas. Stejně rychle jel také v nočním tréninku a vychutnával si souboje se silnějšími soupeři. „To se mi líbilo. Tma je skvělá. Rozdíly ve výkonu motoru se snižují, a hezky jsem si zazávodil s jedním z Astonů Martin. Nechyběl ale také menší kontakt s vozem Porsche, po kterém na dveřích zůstal menší škrábanec. Přiznám se, že jsem byl před prvním tréninkem nervózní, ale po večerní jízdě jsem pookřál. Jednak jsem splnil roli rychlého jezdce a pomohl vyhrát kvalifikaci. Měl jsem radost, že jsme nechali za sebou tým Black Falcon, za který jeli loni dva nejlepší jezdci prestižního evropského poháru Seat Leon Supercopa,“ řekl Petr Fulín.
Štěpán Ládík se loni po delší době vrátil k závodění, a začal méně dravě. Navíc měl před sebou dvě premiéry. Poprvé jel čtyřiadvacetihodinový závod a poprvé s jedničkovým bavorákem. „Vím, že to bude šílené, ale snažil jsem se připravit. Po dlouhé době, kdy jsem nezávodil, jsem nastavení vozu nechal na zkušenějších a svezl se až v kvalifikaci. V domácím šampionátu jsem loni pár závodů v horku absolvoval, ale maximálně hodinu a půl“, dodal Štěpán Ládík.
Petr Fulín po letmém startu držel po celou hodinu a půl vedoucí pozici ve třídě A4 do tří litrů. Na největšího ze soupeřů německý tým Black Falcon s BMW Z4, najel po první hodině něco přes třináct sekund.
Při prvním střídání usedl za volant Ládík, kterému předával vůz Fulín na 45. pozici celkové klasifikace.V prvních kolech jej pozlobila utržená vysílačka ve voze a zdržel se také při tankování, protože u pumpy nebyl volný stojan. Do noci vyrazil Kusín, který uzavřel prvních šest hodin závodu.
V čele nasadily po startu nejostřejší tempo vozy Porsche 997 GT3 obou posádek francouzského týmu IMSA Performace a italské stáje De Lorenzi, které ambice naznačily už v kvalifikaci. Po dvou hodinách měla posádka IMSA (Narac, Pilet a Holzer) náskok jednoho kola na BMW Z4 Coupé japonského týmu Petronas Syntium, ve kterém startoval i Johannes Stuck ml. Třetí jezdil de Lorenzi a čtvrté bylo druhé Porsche IMSA. Šestá příčka pak patřila vítězům posledního ročníku německé stáji Land Motorsport s Porsche 997.
Jakmile se sluníčko schovalo do vln Perského zálivu, vstoupil závod do dramatické noční etapy. V čele závodu se odehrávala bitva obou Porsche 997 francouzského týmu IMSA Performance s BMW Z4 japonské stáje Petronas Syntium. Po osmi hodinách se Petronas ujal vedení a získal dvoukolový náskok, o hodinu později už jen dělily jen dvě minuty. Tým K&k racing po menších problémech a opravách v boxech klesl ve třídě A4 do tří litrů na třetí místo.
Když po dvacáté hodině usedl za volant Fulín, čekal se další útok českého kvarteta na vedoucí pozici týmu Black Falcon. Jenže u auta přestalo fungovat servo. „Jel jsem ještě pět kol, ale pak jsem dostal pokyn zajet do boxů, protože příčinou byl prasklý klínový řemen. Škoda, auto fungovalo dobře a já zajel zatím nejlepší čas v Dubaji. Na druhou stranu jsem měl štěstí. Po natankování jsem najížděl na trať a ve 110 km/h se za boxovou zdí objevilo hořící Porsche a zkřížilo mi cestu. Mezi námi nemohl být ani milimetr“, řekl Fulín. Smůla ale pokračovala. Ládík, který vystřídal, se dostal do menší kolize, kterou odneslo levé boční zrcátko a dveře. Tým po osmi hodinách ztrácel na druhou příčku sedm kol, resp. osmnáct minut. Vedoucí posádka Black Falcon odskočila o šestnáct kol.
Z pohledu týmu přinesla noční část závodu až neuvěřitelné zvraty. Po menší kolizi Ládíka a následné výměně proděravělého chladiče, nastalo uklidnění. Kusín předával v polovině závodu volant Fulínovi se ztrátou deseti kol na druhé místo. Začal opět svižně a jeho časy na kolo výrazně převyšovaly výkony soupeřů. Vylepšil si traťový rekord, ale hlavně se Duwu přiblížil na rozdíl pouhých čtyř kol. V půl čtvrté ráno vypadala situace nadějně. Petra vystřídal Ládík, který stále držel naději na postup. V závěru svého stintu se dostal do kontaktu s vedoucím bavorákem, což skončilo kolizí. „Dojel jsem pomalejšího soupeře, ale nechtěl jsem riskovat předjetí, abych neudělal chybu. Bohužel v nájezdu do zatáčky se najednou objevily žluté vlajky. Mávání bylo opravdu razantní a soupeř přede mnou se asi lekl a přibrzdil. Stačil jsem se ještě vyhnout, ale v zatáčce už nedobrzdil a trefil jeho dveře. Odrazili jsme se od sebe a on pak ještě zezadu ve smyku bouchnul do mého auta“, řekl Ládík. V boxech si mechanici s vozem pohráli hodinu a půl, než mohl Válek vyrazit za svítání znovu na trať. U Falconu stihli opravu asi o patnáct minut dřív. Tým Duwo měl sice v té době také problémy, ale přesto se dostal do vedení s náskokem třinácti kol.
Dramatická bitva pokračovala i v čele závodu. Od poloviny závodu se sice po zbytek noci Porsche francouzského týmu IMSA Perfomance drželo v čele, ale japonská stáj Petronas mu byla v patách. Na třetí příčce ale čeká na svoji šanci saudskoarabský tým Al Faisal s dalším BMW Z4 coupé.
Petr Válek s opraveným autem svůj stint dokončil a přenechal místo za volantem Fulínovi, který zastoupil Kusína, aby si po probdělé noci odpočinul. Zajel opět několik rychlých kol a zdálo se, že by ztrátu na oba vedoucí týmy mohl snížit. Jenže při předjíždění už obstarožní „placky“ Sakeru Sportscar GT TDI nizozemského týmu Henka Thijsena se mu soupeř zezadu doslova vklínil pod vůz, bavoráka nadzvedl a narazil s ním do betonové zdi. „Bylo to asi v padesátikilometrové rychlosti, auto to odneslo rozbitým předkem. Soupeř se přišel omluvit, ale zřejmě ani nebrzdil, protože, když jsem ho vnějškem předjel, tak mi nepochopitelně svojí „plackou“ podjel auto, nadzvedl zadní kola a vrazil se mnou do zdi. S tím nic dělat nešlo. Bohužel jsme ztratili šanci bojovat ještě o místa před námi“, řekl Fulín.
Absolutním vítězem 5. ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu „Dunlop 24H Dubai“ na autodromu v Dubaji se stal francouzský tým IMSA Performance MATMUT s vozem Porsche 997 GT3. Ve třídě A4 do 3000 cm³ obsadila stáj K&K Racing třetí místo.
| 1.IMSA Performance 1 | Narac/Pilet/Holzer | Porsche 997 GT3 | 608 kol | |
| 2.Petronas | BMW Z4 Coupé | Taniguchi/Yanigada/Hairuman/Stuck | 605 kol | |
| 3. Al Faisal 1 | BMW Z4M Coupé | Hürtgen, Al Faisal | Hartung | 603 kol |
19.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















