Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tým Bonver Dakar Project pracuje na nové Tatře

Přestože Rallye Dakar 2015 skončila teprve před několika týdny, tým Bonver Dakar Project už zahajuje přípravu na nadcházející ročník nejnáročnější rallye světa a pracuje na čtvrtém dakarském speciálu Tatra.

Příprava čtvrté Tatry je součástí plánovaného programu týmu Bonver Dakar Project po návratu z Rallye Dakar 2015. Tu dokončily všechny tři mezinárodní posádky největšího a nejpočetnějšího českého týmu. Tomáš Vrátný dojel čtrnáctý, Robert Jan Szustkowski devatenáctý a Artur Ardavičus dvaadvacátý.

„Na Dakar jsme jeli se třemi auty. Ty na pohled vypadaly stejně, ale lišily se ve spouště podstatných technických detailů,“ vysvětluje šéftechnik týmu Bonver Dakar Project Milan Holáň. „Chtěli jsme porovnat fungování jednotlivých technických uzlů v náročných podmínkách typických pro Dakar. Testovali jsme odlišné způsoby motorové zástavby, brzdy, různé tlumení a další technické záležitosti.“

„Víme, jaké části fungovaly nejlépe na každém z našich závodních aut. Tyto informace zohledníme při jejich úpravách i při stavbě nového auta. Chceme, aby všechna čtyři auta vypadala stejně a byla identická nejenom z grafického, ale i z technického hlediska,“ plánuje Milan Holáň.

O jezdecké posádce čtvrtého dakarského speciálu Tatra Jamal zatím není jasno. „Jsme v kontaktu s několika domácími i zahraničními i jezdci,“ konstatuje šéf týmu Tomáš Vrátný. „Máme pevný týmový základ v podobě tří jamalek, kromě nich máme k dispozici ještě Tatry v trambusovém provedení. S Mariem Kressem a jeho týmem MKR Technology navíc spolupracujeme na koncepci rovné nápravy, takže máme z čeho vybírat,“ pochvaluje si Tomáš Vrátný. Zatímco Milan Holáň připravuje vše pro stavbu zmiňovaného čtvrtého auta, šéf týmu zahajuje přípravu v dunách.

„Rozhodli jsme se, že jakmile opravíme naše auta po návratu z Dakaru, pošleme dvě z nich do Dubaje, kde máme vytvořené tréninkové centrum a maximální zázemí pro trénování v dunách. Vzhledem k tomu, kolik aut máme k dispozici, můžeme souběžně trénovat v Dubaji i startovat na menších vytrvalostních soutěžích tady v Evropě,“ doplňuje Tomáš Vrátný.


PR 12.2.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar