Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota slaví světové tituly

Tým Toyota Racing vyhrál 6h závod v Bahrajnu, když v letošním ročníku Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA triumfoval už popáté a Anthony Davidson se Sébastienem Buemim si před posledním závodem sezóny zajistili titul v Poháru jezdců.

Posádka vozu ve složení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway vybojovala díky solidnímu výkonu první vítězství v této sezóně a tým Toyota Racing tak letos ovládl už pátý závod. Anthony a Sébastien obsadili v Bahrajnu 11. příčku, když kvůli technické závadě ztratili spoustu času, ale i to jim stačilo k zisku titulu v Poháru jezdců, protože jeden závod před koncem sezóny mají v průběžném pořadí nedostižný náskok.

Toyota se tak může radovat z prvního titulu světového šampióna v Poháru jezdců od roku 1994, kdy Didier Auriol triumfoval v Mistrovství světa v rallye.

Tímto výsledkem si Toyota zároveň upevnila své postavení v čele Poháru konstruktérů, ve kterém vede před týmem Audi už o 40 bodů a 30. listopadu se bude v Sao Paulu v posledním závodě sezóny bojovat o posledních 44 bodů.

Závod v Bahrajnu nabídl dramatickou podívanou. Hned po startu se Sébastien a Alex, kteří v kvalifikaci obsadili 2., resp. 4. místo, propadli startovním polem. Zaváhání v první zatáčce dokázaly oba vozy TS040 HYBRID brzy dohnat a díky několika úspěšným předjížděcím manévrům Sébastiena Buemiho se jeho posádka usadila už v 7. kole v čele závodu, zatímco stejně bojovně naladěný Wurz se vyšplhal na 3. pozici.

Žluté vlajky, které 30 minut po startu zavlály na okruhu, využili oba piloti k rychlým zastávkám v boxech, ve kterých si nechali vyměnit pneumatiky a doplnit palivo. Díky pomalu jedoucímu startovnímu poli ztratili oba jezdci v boxech jen minimum času a na trať se tak vrátili na 3., resp. 4. místě.

Brzy ale opět začali stoupat a hodinu po startu závodu už opět dominovali. Sébastien na první a Wurz na druhé pozici zajížděli podobné časy a pomalu se zbytku startovního pole vzdalovali.

Po 90 minutách zamířila obě auta ve stejném kole znovu ke svým mechanikům, s odstupem pouhých 9 vteřin. Do kokpitu usedl Conway a Buemi předal volant Davidsonovi, který se z boxů vrátil do čela závodu. To ale nemělo dlouhého trvání. Vůz č. 8 musel brzy opět do boxů kvůli výměně alternátoru. Conway se dostal do vedení, zatímco Davidson se po 30 minutách vrátil do závodu na 26. místě se ztrátou 17 kol.
Conway vytrvale navyšoval svůj náskok a v polovině závodu převzal volant Sarrazin s náskokem už téměř jedné minuty.

Do kokpitu druhého vozu se vrátil Sébastien a pokračoval ve skvělé jízdě, kterou brzy ozdobil nejrychlejším kolem závodu. Sarrazin si s přehledem hlídal vedoucí pozici a na poslední hodinu předal řízení Alexovi. Vůz č. 8 rychle stoupal startovním polem a 50 minut před koncem závodu, kdy Buemiho naposledy vystřídal Davidson, kroužil už na 13. místě.

V závěrečných minutách jela obě auta téměř bok po boku. Wurz proťal cílovou čáru s náskokem 50.460 s a dvojnásobnou radost týmu TOYOTA Racing dovršil Anthony průjezdem pod šachovnicovým praporem.

Alex Wurz: „Jsem šťastný za týmové kolegy, kteří se stali světovými šampióny. Celou sezónu jezdili neskutečně. My jezdci spolu velmi úzce spolupracujeme a panuje mezi námi skvělá atmosféra. Teď, když se stali mistry světa, musí si to pořádně užít. My jsme vyhráli závod a já z toho mám velkou radost. Musím říct, že je to díky Stéphanovi, který nás před tímto víkendem přesvědčil o správném nastavení vozu. Měli jsme výborné auto a odvedli vynikající týmovou práci.“



Anthony Davidson: „Letošní sezóna je neskutečná. Pro mě osobně je toto jednoznačně největší úspěch v mojí kariéře. Ještě nikdy jsem se nestal světovým šampiónem, takže to pro mě opravdu hodně znamená a myslím, že mi to ještě ani pořádně nedochází. Tým odvedl úžasnou práci a připravil nám nejrychlejší auto. Nezískali jsme titul takovým způsobem, jak jsme chtěli, ale nestěžuju si. Chtěl bych poděkovat mechanikům, že dokázali vrátit auto do závodu.Dnešek je báječný den, ale ještě musíme dokončit práci v Brazílii a získat titul v Poháru konstruktérů.“


Toyota 18.11.2014



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar