Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Yaris na vodík při belgické rallye

Speciální verze závodní Toyoty GR Yaris H2 s vodíkovým spalovacím motorem se představila v rámci devátého podniku mistrovství světa v rallye v belgickém Ypres. Byla to první předváděcí jízda ještě nedokončeného vozu na vodíkový pohon na veřejných komunikacích mimo Japonsko.

Za volantem speciálu seděl prezident Toyoty Akio Toyoda alias Morizo. Jako spolujezdec se k němu připojil bývalý finský jezdec a čtyřnásobný šampion WRC Juha Kankkunen, který kdysi vyhrál s Toyotou titul mistra světa.


GR Yaris H2 nastoupil na trať rallye jako testovací vůz v rychlostní zkoušce během druhého dne. Patnáctikilometrová erzeta vedla po extrémně úzkých silničkách, které vedly podél polí a mezi domy. Byla tak náročná i pro profesionální mistry WRC.



Cesty byly podle Moriza kluzké a úzké a podobaly se tratím japonské rallye. „V Belgii jsme měli také Mirai na vodíkové palivové články, které předvádělo externí napájení. Věřím, že dohromady s jízdou s vodíkovým spalovacím motorem jsme v Evropě dokázali zdůraznit potenciál vodíku jako možnosti dosažení uhlíkové neutrality," uvedl.


Přestože Morizo po těchto silnicích v Belgii nikdy nejel, ani neměl možnost je prozkoumat, než se vydal na cestu, spoléhal se na Kankkunenovo vedení a byl schopen reagovat na extrémně kluzké a neustále se měnící povrchy vozovek.



„Vodíkový motor poskytl solidní točivý moment, čímž se neliší od benzínového motoru. Protože navíc vypouští nulové CO2, věřím, že se vodíkové motory stanou jednou z možností, jak dosáhnout uhlíkové neutrality nejen ve světě motorsportu, ale i ve světě každodenních aut," dodal Kankkunen.



Toyota 23.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar