Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Racing - dvojnásobný mistr světa FIA WEC

Tým TOYOTA Racing vybojoval oba tituly světového šampióna, ovládl Pohár jezdců i Pohár konstruktérů a závodem 6h Sao Paula na okruhu Interlagos završil úspěšnou sezónu Mistrovství světa vytrvalostních soutěží FIA (WEC).

Osmý a poslední podnik letošní sezóny nabídl napínavou podívanou. Vůz č. 8 TS040 HYBRID, který pilotovali již korunovaní mistři světa Anthony Davidson a Sébastien Buemi, obsadil druhé místo, když bitvu o vítězství překazil safety car, který na trať vyjel v závěru závodu. Posádka druhého vozu (č. 7) ve složení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway skončila po krutém trestu v podobě průjezdu boxovou uličkou na čtvrtém místě a spadli na konečnou pátou příčku.

Celý tým se ale v Brazílii soustředil na jediné - zisk titulu v Poháru konstruktérů. Toyota tak ukončila 15 let dlouhé čekání, když naposledy triumfovala v roce 1999 v Mistrovství světa v rallye. Tento výsledek je historickým okamžikem v historii závodů sportovních vozů. Japonský výrobce totiž slaví premiérový triumf v MS vytrvalostních soutěží od založení této soutěže v roce 1953.
S novými pravidly třídy LMP1, která se zaměřila právě na úsporná opatření, si tedy technologie od Toyoty poradila nejlépe, když vozy TS040 HYBRID vyhrály pět z osmi závodů, čtyřikrát si vyjely pole position, 12x stály na stupních vítězů a čtyřikrát si připsaly nejrychlejší čas na jedno kolo.

Nicméně tento úspěch nebyl ani zdaleka snadný a tým si velmi váží vyrovnaného a souboje s týmy Audi a Porsche, díky kterým přinesla sezóna 2014 úchvatnou a napínavou podívanou. Závod také završil dlouholetou kariéru Toma Kristensena ve vytrvalostních soutěžích. To, čeho dosáhl, je mimořádné.


Alex Wurz: “Auto fungovalo výborně, především ve druhém úseku, kdy jsem byl na trati. Bohužel přišel trest v podobě průjezdu boxovou uličkou, a to za něco, co podle mého názoru jednoduše patří k závodění. Rozhodnutí traťových komisařů samozřejmě jako vždy respektuji, ale je těžké ho přijmout, protože jsme kvůli němu přišli o třetí místo v Poháru jezdců. Letos nám skvěle vyšlo několik závodů, ale chybělo nám trošku víc štěstí."

Mike Conway: „Závod nabídl velký souboj mezi týmy Toyota, Porsche a Audi. Bylo to opravu velmi vyrovnané. Viděli jsme několik různých strategií, ale my jsme chtěli bojovat o stupně vítězů. Jeli jsme naplno, abychom se dostali co nejvýš, takže je velká škoda, že jsme se nedočkali restartu, protože si myslím, že po něm by si obě auta určitě mohla polepšit. Dnešní den je samozřejmě velkým dnem pro Toyotu. Naším cílem pro tento víkend byl zisk titulu v Poháru konstruktérů, což se podařilo, takže všem moc gratuluji. Je krásný pocit být součástí tohoto týmu."

Anthony Davidson: „Titul v Poháru konstruktérů jsme chtěli získat trochu jiným způsobem, ale i tak jsme si závod užili. Nečekali jsme, že budeme bojovat o vítězství, takže to byl pro nás takový bonus navíc. Také to ukazuje, proč jsme se stali světovými šampiony - dnes jsme se prostě ani na chvilku nevzdali a celou dobu jsme na Porsche tlačili. Sice jsme nedostali možnost bojovat až do úplného konce, ale i tak jsme si to moc užili. Gratuluji týmu Porsche, který si o tomto víkendu vedl výborně. Chtěl bych poděkovat našemu týmu za tvrdou práci během celé sezóny. Je skvělé mít možnost podílet se na tomto úspěchu."


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar