Toyota Celica - 800 k pro Goodwood
Toyota Celica s motorem o výkonu 800 k byla nejrychlejším vozem na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2011. Přístupovou cestu k hlavnímu sídlu Goodwoodu o délce 1,6 míle pokořila za pouhých 48,07 s. Vůz postavil někdejší britský rallyový šampion Jonny Milner, který též usedl za jeho volant.
K dosažení úspěchu musela Celica ukázat záď celé řádce slavných závodních vozů, včetně moderních monopostů Formule 1. V předchozích ročnících Milnerovi uniklo vítězství jen o vlásek, a tak se letos vrátil s vozem posíleným o dalších 100 k, a suverénně zvítězil v kategorii FTD (Fastest Time of the Day – nejrychlejší čas dne) před davy fanoušků, které přilákala přítomnost dalších hvězd, jako např. mistra světa F1 Lewise Hamiltona.
Technicky náročná trať překonává od startu do cíle výškový rozdíl přibližně 100 m, a tak vystavuje dovednosti nejlepších světových pilotů a závodníků zkoušce vrcholné koncentrace. Drobná chyba někdejšího britského rallyového šampiona Milnera znamenala, že mu jen o vlásek uniklo vítězství v závodě konaném v neděli odpoledne za velkého zájmu televizních štábů, nicméně jeho čas dosažený téhož dne byl na této prestižní třídenní akci absolutně nejlepším ze všech 200 nasazených vozů.
Milnerův speciál postavený na modelu Celica šesté generace vyniká extrémně nízkou hmotností, která činí jen 1 050 kg. Kvůli lepšímu rozložení hmotnosti se pozice jezdce posunula vzad cca o 30 cm a též se snížilo těžiště vozu zvednutím podběhů a horních úchytů zavěšení kol. K většímu přítlaku napomohla plochá podlaha a zadní difuzor.
Motor pocházející z Corolly ověnčené vítězstvím ve WRC je nově vybaven kompresorovým přeplňováním Rotrex, které napomohlo zvýšit maximum výkonu přes 800k. Systém vstřikování oxidu dusného pomohl omezit prodlevu přeplňování s ohledem na co nejrychlejší akceleraci při rozjezdu. Důležitou roli při přenosu mohutného výkonu na vozovku sehrály i extrémně měkké a hladké pneumatiky Michelin určené pro rallycrossové soutěže.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec WRC čtyřválec
Objem: 1 998 cm³
Turbodmychadlo: Garrett GT35/42
Kompresor: Rotrex, poháněný řemenem
Kompresní poměr: 9,7 : 1
Výkon: 700 k při 5700/min (800 k s podporou oxidu dusného)
Objem palivové nádrže: 15 l
Hmotnost: 1 050 kg
Převodovka: 5st. manuální Mactrack s třílamelovou spojkou Fensport
Brzdy: Kotouče Corolla WRC s odvětráváním vpředu 343 mm, vzadu 295 mm,
JL, 19.7.2011
Technicky náročná trať překonává od startu do cíle výškový rozdíl přibližně 100 m, a tak vystavuje dovednosti nejlepších světových pilotů a závodníků zkoušce vrcholné koncentrace. Drobná chyba někdejšího britského rallyového šampiona Milnera znamenala, že mu jen o vlásek uniklo vítězství v závodě konaném v neděli odpoledne za velkého zájmu televizních štábů, nicméně jeho čas dosažený téhož dne byl na této prestižní třídenní akci absolutně nejlepším ze všech 200 nasazených vozů.
Milnerův speciál postavený na modelu Celica šesté generace vyniká extrémně nízkou hmotností, která činí jen 1 050 kg. Kvůli lepšímu rozložení hmotnosti se pozice jezdce posunula vzad cca o 30 cm a též se snížilo těžiště vozu zvednutím podběhů a horních úchytů zavěšení kol. K většímu přítlaku napomohla plochá podlaha a zadní difuzor.
Motor pocházející z Corolly ověnčené vítězstvím ve WRC je nově vybaven kompresorovým přeplňováním Rotrex, které napomohlo zvýšit maximum výkonu přes 800k. Systém vstřikování oxidu dusného pomohl omezit prodlevu přeplňování s ohledem na co nejrychlejší akceleraci při rozjezdu. Důležitou roli při přenosu mohutného výkonu na vozovku sehrály i extrémně měkké a hladké pneumatiky Michelin určené pro rallycrossové soutěže.
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec WRC čtyřválec
Objem: 1 998 cm³
Turbodmychadlo: Garrett GT35/42
Kompresor: Rotrex, poháněný řemenem
Kompresní poměr: 9,7 : 1
Výkon: 700 k při 5700/min (800 k s podporou oxidu dusného)
Objem palivové nádrže: 15 l
Hmotnost: 1 050 kg
Převodovka: 5st. manuální Mactrack s třílamelovou spojkou Fensport
Brzdy: Kotouče Corolla WRC s odvětráváním vpředu 343 mm, vzadu 295 mm,
JL, 19.7.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









