Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Tomečkovy Tatry v přípravě na Dakar

Rally Dakar je u nás známa zejména díky úspěchům nákladních vozů Tatra a Liaz. Právě proto je z našeho pohledu kategorie kamiónu sledována nejvíce. Na startu 6.ledna v Lisabonu nebudou ani tentokrát chybět týmy Petrobras a Livescore, které spolu úzce spolupracují.

 

Důvod spolupráce je prostý, obě Tatry připravuje příborský Letka Racing Team zkušeného jezdce a nadšence Tomáše Tomečka. V  nejtěžší rallye světa může obstát jen nejkvalitnější technika, perfektně připravené vozy, ale k úspěchu je zapotřebí také trocha závodnického štěstí. Právě to chybělo letos Tomáši Tomečkovi, a tak čest vozů Tatra zachraňoval Brazilec André de Azevedo, s nímž absolvoval celou soutěž Jaromír Martinec.V posledním ročníku dorazilo do cíle ze 69 kamionů pouhých 48 procent, mezi nimiž nechyběla brazilsko-česká posádka.

Sympatický Brazilec absolvoval první Dakar  už v roce 1990 v kategorii motocyklů a hned dojel ve třídě „šestistovek" druhý. O rok později zvítězil v kategorii maraton. Od té doby startovala na černém kontinentě už čtrnáctkrát, přičemž po šesti startech s KTM vyměnil řidítka za místo v kamionu Tatra. Od roku 1999 spolupracuje Azevedo s českým týmem, nejdříve v roli spolujezdce česko-brazilské posádky, aby poté usedl sám za volant.

Zatím největším úspěchem Brazilce v kamionech je druhé místo z roku 2003 v roli navigátora společně s Tomečkem a Martincem a čtvrté místo z letošního roku, už jako jezdec.

Nedávno Andre de Azevedo, který v Brazílii závodí s Mercedesem, absolvoval dlouhou cestu do Evropy, aby se na „slovenské Sahaře" zúčastnit testování svého zeleného vozu. Písečný polygon Záhorie, simulující podmínky Sahary, je pro zkoušení automobilu ideálním prostředím. Rychlé rovné úseky střídají rozbité, nechybějí ani klasické písečné duny. Na malém prostoru se najde prakticky vše. Skromný a sympatický André v sobě rozhodně nezapře svůj původ.

 Desetitunový kolos řídí agresivně, ale přitom bezpečně. Celé testování provázela velmi přátelská a uvolněná atmosféra. A jak hodnotí Azevedo po skončení testování naděje pro Dakar 2007?  „S autem jsem vážně spokojený. V porovnání s poslední verzí došlo k celkovému zlepšení zavěšení. Velmi spokojený jsem také s převodovkou. Pokud nás nebudou provázet problémy a budeme mít trochu štěstí, můžeme udělat super výsledek. Tatra na to rozhodně má!" André de Azevedo odstartuje v lednu 2007 opět s Maykelem Justou a Jaromírem Martincem.

V příštích dnech vyrazí do Senice také Tomáš Tomeček, jenž první Dakar absolvoval v roce 1995, ještě jako spolujezdec Karla Lopraise, dnes jednoho z největších soupeřů. Tehdy zvítězili absolutně. Posledních sedm ročníků odřídil už s Tatrou, s níž zatím vybojoval druhé, třetí a čtvrté místo. Do nadcházejícího ročníku vyrazí s Vlastou Morávkem a Ladislavem Lálou.

 

JB + JL, 13.10.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar