Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tomečkovy Tatry po technické přejímce Dakaru

Minulý týden absolvovaly všechny tři vozy Letka Racing Teamu úspěšně technické přejímky pro nadcházející ročník rallye Dakar. Oba ostré vozy posádek Tomáše Tomečka a Andrého Azeveda i doprovodná Tatra Petra Vodáka jsou dnes už na cestě přes oceán do Buenos Aires.

Na cestu se konvoj tří Tater a doprovodného osobního auta vydal v pondělí večer z Kopřivnice a poté v úterý ráno z Prahy. Po přenocování v Remeši jsme dorazili ve středu odpoledne do Le Havru a „zakotvili“ na přípravném shromažďovacím parkovišti poblíž hal, kde přejímky už druhý den probíhaly. Provedli jsme nezbytnou údržbu našich vozů po cestě a poslední drobné přeskupení materiálu. Vše probíhalo v poklidu, takže nám zbyl čas podívat se na samotné přehlídky. S lehkým údivem jsme zjistili, že zmíněný poklid panuje i tady. Tím, že u přejímek vozidel nemusely být kompletní posádky, vše najednou vypadalo daleko liduprázdněji, než jsme zvyklí.
Přesto jsme stáli u brány do areálu už lehce před osmou hodinou, ačkoliv náš nástupní čas zněl 8.15. Přejímkový ruch toho dne se teprve rozbíhal, a tak jsme jednoduše a rychle propluli jejich administrativní částí, kde nám na několika stanovištích zkontrolovali dokumentaci k vozům, obdrželi jsme GPS navigaci, bezpečnostní komunikační zařízení iritrak, krátkovlnnou vysílačku pro předjížděcí manévry, tzv. sentinel – a bylo hotovo. Po obdržení výstupního razítka jsme se vrátili k autům, všechny přístroje namontovali, nechali si je zkontrolovat komisaři a mohli jsme najet dovnitř do haly. Tam nás nejdříve čekalo polepení aut startovními čísly a povinnými reklamami partnerů soutěže. Poté jsme najeli na tenzometrickou váhu a následně nám technický komisař Fabien Calvet zkontroloval plombu na turbodmychadle. Nad plombováním bloku motoru a rámu naší Tatry víceméně mávl rukou se slovy „pokud byste během rallye vy u náklaďáku měnili motor nebo rám, buďte si jisti, že bych se o tom dozvěděl“.
Pak už následovala jen rychlá kontrola bezpečnostního vybavení a přejímka byla skončená. S Tomášem a Petrem jsme se shodli na tom, že byla o dost benevolentnější než co jsme kdy zažili. Popravdě – když jsme viděli, co za „sériové“ vozy k přejímkám přijely a jak se k homologacím staví další týmy, nemohlo to být vlastně jinak. Je otázkou, kam tento vývoj povede, každopádně přes všechna loňská prohlášení Fabiena Calveta, že nastaví přísný a hlavně jednotný metr pro všechny, je realita spíše opačná…
Ale zpátky k přejímkám – po opuštění haly nás čekala už jen asi tříkilometrová cesta do vyhrazeného prostoru v přístavu, kde jsme vozy postavili do fronty, vyklidili kabinu, zamkli, odpojili akumulátory a spolu s instrukcemi pro nastartování jsme odevzdali klíč pořadatelům. Oni sami zajistí nalodění. Tím pro nás přejímky definitivně skončily a zatímco nás čekala přibližně čtrnáctihodinová cesta domů, Tatry se vydaly na 25 dní dlouhou plavbu na druhý konec světa.

Jaromír Martinec, LRT
5.12.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar