Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tomáš Vrátný s novým truckem na Baja Aragon třetí

Poněkud netradičně startovala ve španělském Teruelu v pátek 23. července v 8.30 populární rallye Baja Spain neboli Baja Aragon. Závodní team společnosti Fesh Fesh Group Tomáše Vrátného přijel na start s novým speciálem. Je to jedno z „ostrých“ testování na Rallye Dakar.

Ostravský tým si do Španělska dovezl otestovat nový kamion, jehož stavbu dokončil v minulém roce. „Náš nový speciál je postavený na podvozku Tatra a má genetiku Fordu. Vzhledem k použitým komponentům je oficiální značka vozidla Ford“, představuje novinku majitel týmu a zároveň pilot Tomáš Vrátný. „Je to první vývojový stupeň ve stavbě další řady našich závodních speciálů. Proti našim původním jamalkám je např. kabina je posunuta kousek dál za přední nápravu. To dává posádce lepší jízdní komfort a vozidlu lepší stabilitu a ovladatelnost“, pokračuje v charakteristice Tomáš Vrátný.


Vozidlo Ford Cargo Evo I je dlouhé 6 100 mm, široké 2 540 mm, a vysoké 3 310 mm. Rozvor činí 4 290 mm a celková hmotnost vozidla je 8 400 kg. Je postaveno na tatrováckém podvozku 4x4 a je poháněno 13litrovým šestiválcem o výkonu 1 000 k. Hnací trakt je doplněn šestistupňovou automatickou převodovkou Allison. Kabina je použita z modelu Ford Cargo 1848T a kapota je také Ford model L8501. Vozidlo je odpruženo tlumiči Donerre, jejich výrobce patří do skupiny Ostra. Posádku vozidla se startovním číslem 705 tvořil Tomáš Vrátný s mechanikem Jaromírem Martincem a navigátorem polský rallyový profesionál Bartolomiej Boba.


Fesh Fesh Group odjížděl do Španělska s hlavním cílem otestovat techniku před blížící se rallye DAKAR 2022. V kvalitně obsazené kategorii kamionů vybojoval celkové 3. místo.
Rallye se jela na tři etapy. V páteční části pozlobilo posádku ucpané palivové vedení. Po odstranění závady pak posádka s novým speciálem Ford Cargo EVO I odjela velmi slušně druhou etapu, ve které skončila na druhém místě. V sobotní třetí etapě se ale bohužel zopakoval problém s palivovou soustavou a tým Fesh Fesh tak nakonec bral až třetí celkové místo.
„Naši účast hodnotím velmi pozitivně. Je to spousta zkušeností, spousta zážitků. A právě tady máme zažívat problémy, na menších závodech, jako tento, kde se daleko snáz řeší. Abychom se připravili na větších rallye, jako je DAKAR nebo SILK WAY. Tam už by se takové věci stávat neměly. Hodně jsme se prali s tlakem paliva, ale nakonec jsme cíl zvládli,“ komentuje účast týmu Fesh Fesh jeho šéf Tomáš Vrátný, který zároveň řídí celou skupinu Ostra.


„V sobotní etapě jsme při průjezdu jednoho z mostků na trase bohužel špatně odhadli stopu a zavadili jsme střechou o mostní oblouk. Byla to slušná pecka, ale naštěstí to byly pouze vrchní lamináty, a s tím si snadno poradíme,“ doplňuje informace ze závodu Tomáš Vrátný.
Baja Aragon je klasický kratší závod, který mnohé týmy vnímají jako tréninkovou platformu. Jede se v členité krajině středního Španělska v okolí města Teruel, kde terén svým charakterem připomíná Marocké etapy. Trať je poměrně rychlá, ovšem tím zrádnější mohou být rozbité kamenité úseky. Tato rallye je rovněž známá svými zrádnými klimatickými podmínkami – téměř pravidelně posádky zaskočí hustý přívalový déšť, který prašné cesty rázem promění v blátivou klouzačku. O to pestřejší pak celý závod je a proto je mezi příznivci rallye tak oblíbený.



PR 25.7.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar