Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tomáš Drásta boj s FAS nevzdává

Před časem jsme vás informovali, jak amatérskému jezdci Tomáši Drástovi byl Disciplinární komisí FAS udělen trest ročního zákazu činnosti za účast na závodě neschváleném FAS. Národní odvolací soud FAS odvolání jezdce zamítl. Jenže Tomáš Drásta je bojovník a rozhodl se bránit všemi legálními prostředky.

„Do toho, co dělám ve svém volném čase a za své peníze mi Federace automobilového sportu nemůže zasahovat, příslušným řádům se podřizuji při účasti na jejich závodech a jinam jejich pravomoc nesmí zasahovat,“ říká a na světě se objevil spor, který řeší státní instituce.
fotografie
„Jistě, na závody se dá jezdit i bez licence. Není to úplně ono být divákem, ale divák ve Finsku je jako Alenka v říši divů. Byl jsem s partou fandů ve Finsku a ještě teď chodím s pusou otevřenou. To co tam jezdci předvádějí je za hranicí fyzikálních zákonů a zdravého rozumu. A to včetně našich kluků Prokopa, Semeráda a Kresty. Říkal jsem si závodník, ale po tomto zážitku se tohoto označení dobrovolně vzdávám. A vlastně za ten výlet vděčím FASu, protože jsem se měl zúčastnit Rally Pačejov – a to u nás bez licence nelze.
Opravdu jsem licenci odevzdal 16. 7. 2010 a od tohoto data ukusuji den po dni roční trest zákazu činnosti. Mezi tím jsem ovšem stihl za pomoci právníků, fandů a kamarádů naštvat a potrápit FAS. S obětavou finanční pomocí Edy Patery vzniklo propracované právní stanovisko od kanceláře JUDr. Sokola. Obvodní soud pro Prahu 1 přijal mou žalobu o určení nezákonnosti rozhodnutí AČR. S nezištnou pomocí kamaráda a rallyfandy JUDr. Kořána jsem podal podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, a také jsem oslovil s žádostí na prošetření stanov a disciplinárního řádu, schvalovatele a nadřízený orgán pro občanská sdružení, Ministerstvo vnitra.
Přes všechnu podporu a pomoc od sympatizantů to bylo docela heroické úsilí všechno takto rozhýbat, pochopitelně za cenu nemalé finanční oběti na naší straně. Pomalu se ze mě stává fundovaný odborník na příslušné zákony a judikaturu. Problém je selsky jasný, ale v právnických uličkách se nejede rovně a naplno, ale je to samá levá 6 a brzda pravá 8 do retardéru. O horizontu full do cíle se prostě mluvit nedá.
Teď jsou na startu veškeré oslovené instituce a jak rozhodnou je jen v jejich kompetenci. Ať to rozhodnou jakkoliv, tak snad bude do budoucna jasné, co může FAS požadovat a nařizovat v rámci svých řádů a co je již za touto hranicí. A snad mi to pak někdy odpustí a pochopí, že tady nejde o mojí licenci č.65 vydanou poprvé v roce 1982. Ale o společný zájem na rozvoji, usměrňování a nikoliv brždění zájmové činnosti o fenoménu zvanému rally, race, drifting, prostě o automobilové závody.“


Pozn.
Vzhledem k tomu, že známe Tomáše Drástu, velkého nadšence automobilového sportu tak mu držíme všechny palce, aby sport dotáhl do vítězného konce. Bylo by to bezpochyby jeho největší životní vítězství, které by jednoznačně zastínilo všechny jeho dosavadní úspěchy. Bylo už konečně na čase, aby FAS přestal rozhodovat o věcech, které rozvoji automobilového sportu jen škodí.
Trnem v oku je mu hlavně České mistrovství v závodech automobilů do vrchu, které pořádá Eda Patera a které se mezi jezdci těší značné popularitě. Více než stovka jezdců na každém závodě a bezvadná organizace jsou nejlepším důkazem. A právě takového závodu se Tomáš Drásta zúčastnil. Je zajímavé, že se zde objevují i jiní jezdci s licencí, ale na ty si FAS nedošlápl.
Tomáši, vydrž…

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar