Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Tatra - 9.místo na Rallye Dakar

Fesh Fesh Group získal se svou Tatrou Jamal s číslem 521 umístění v TOP 10. Mezinárodní posádka Garrouste / Szustkowski / Vojkovský vybojovala deváté místo mezi kamiony a stala se tak nejúspěšnější „tatrovkou“ na Rallye DAKAR 2020.

Nová kapitola legendární Rallye DAKAR se začala psát v Saudské Arábii. Na start pěti tisíc měřených kilometrů se postavilo 5 desítek kamionů. Mezi nimi i dva speciály Tatra Jamal ostravské společnosti Fesh Fesh Group s mezinárodními posádkami v kabině. Vůz Tatra Jamal EVO III s číslem 521, který pilotoval Patrice Garrouste, navigoval Szymon Gospodarzyk a o techniku se staral Petr Vojkovský,. Druhý speciál, Tatra Jamal EVO I, s číslem 510 pilotovaný Robertem Szustkowskim, navigované Jarkem Kazberukem a mechanikem Filipem Škrobánkem na 18. místě uzavíral druhou desítku kamionů, které rallye úspěšně absolvovaly.


Posádky vozidel byly tvořeny členy týmů R-SIX TEAM a FESH FESH. Technika, kterou Fesh Fesh Group vyvíjí, staví, servisuje a pronajímá v rukou zahraničních pilotů prokázala svou kvalitu. Oba vozy dokázaly, že jsou na profesionální úrovní s ambicemi na dosažení sportovních výsledků v nejnáročnějších motoristických soutěžích.


„Úspěšné dokončení Rallye Dakar 2020, stejně jako výborné etapové výsledky i celkové umístění, jsou profesionální prací celého týmu, a to jak pilotů a jejich posádek, tak mechaniků“, doplňuje k mezinárodní spolupráci šéf společnosti Fesh Fesh Group Tomáš Vrátný.


První polovina závodu začala zostra již během tréninku a ostré tempo v náročném kamenitém terénu ve vysokých rychlostech i oblacích prachu dokonale prověřilo zkušenosti pilotů, techniku i práci servisu. Výsledky obou posádek se každou etapou posouvaly o něco výše. Před tzv. dnem volna, který je v polovině závodu, technika dokonce spolehlivě fungovala „pouze“ v režimu standardní běžné údržby!


Etapy druhé poloviny závodu se přesunuly do pouště a dun. Těžký terén tak prověřil zkušenosti a připravenost jednotlivých týmů, a to především v maratónské dvouetapě, která se stala rozhodující. Přestože vůz Patrice Garrouste dokončil závod v poslední spojovací části kvůli poruše motoru „na laně“ za speciálem týmu DE GROOT, obsadil celkové 9. místo a stal se tak nejúspěšnější tatrovkou na letošní Rallye DAKAR.




PR 25.1.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar