Tarquini a SEAT mistry světa ve WTCC
Tým SEAT Sport dosáhl všech cílů, které si pro poslední závody v sezoně 2009 v Macau stanovil. Značka se stala podruhé v řadě vítězem poháru konstruktérů, jezdci obsadili nejvyšší místa v celkovém pořadí a nejlepší umístění získali také jezdci v tzv. Independents\' Trophy.
SEAT a Gabriele Tarquini jsou mistry světa v šampionátu cestovních vozů WTCC, Yvan Muller se stal vice-mistrem a Tom Coronel zvítězil v Independents’ Trophy. SEAT tak dokázal vyhrávat se dvěma odlišnými vozy – s Leonem TDI a Leonem WTCC – v konkurenci továrních týmů značek BMW, Chevrolet a Lada.
SEAT, který letos obhajoval dva loňské tituly v šampionátu WTCC, dosáhl za Španělsko jednoho z největších sportovních úspěchů roku 2009. Sezona se šťastným koncem byla pro SEAT velmi náročná, několikrát se změnila pravidla, což omezilo možnosti vozů, ale v cíli se projevilo vynaložené úsilí.
Týmová souhra byla klíčová během komplikovaného posledního víkendu sezony. V pátek Gabriele Tarquini a Yvan Muller dokončili kvalifikaci v nemocnici po havárii na trati, po níž byly jejich vozy poškozeny. Díky úsilí mechaniků se povedlo připravit vozy na start nedělních závodů.
V prvním závodě dovolil bezvadný start Tiaga Monteira, Jordi Geného a Gabriele Tarquiniho jezdcům na vozech SEAT kontrolovat situaci ze druhého, třetího a čtvrtého místa. Tarquini dokončil závod na druhém místě, Muller na pátém a Monteiro na šestém.
Druhý závod byl dokonce ještě taktičtější, když jel Muller na třetím místě, následovaný Monteirem, Geném a Tarquinim, který se probojoval na šestou příčku. Gené byl lehce postrčen, čímž se před něj dostal Tarquini. Nehoda na konci „balíku“ vozů přinutila organizátory k vyvěšení červené vlajky dvě kola před koncem závodu, což potvrdilo triumf pro SEAT a Tarquiniho.
V poháru nezávislých vyhrál první závod Tom Coronel, což mu zajistilo jeho druhý titul v Independents’ Trophy pro SEAT.
Gabriele Tarquini se stal historicky sedmým mistrem světa z Itálie, osmnáct let po Teo Fabim. Zařadil se tak ke slavným jménům jakými byly Nino Farina, Alberto Ascari, Mauro Baldi, Roberto Ravaglia a Massimo Biasion. Překonal také obdivuhodný věkový rekord, protože ve 47 letech je nejstarším mistrem světa v historii motoristického sportu, když překonal i Juana Manuela Fangia.
Pro španělskou značku jde o pátý titul mistra světa. Úspěchy v soutěžích z let 1996, 1997 a 1998 s Ibizou Kit Car následovaly tituly v šampionátu World Touring Car Championship v letech 2008 a 2009.
Gabriele Tarquini po závodě řekl: „Je to báječné získat titul po tak dlouhé závodní kariéře. Začal jsem víkend s problémy, ale dokázal jsem se vrátit. Mimořádná práce našich mechaniků mi umožnila nastoupit do závodu a dala mi příležitost, kterou jsem jednoduše nemohl zmeškat. Byl to velmi náročný šampionát, velmi napínavý. K tomu abych zvítězil nad tak silnými soupeři jakým je Yvan Muller a Augusto Farfus bylo nezbytné sbírat body v každém závodě.“
Na závěr si připomeňme, že Tarqunimu stačily k vítězství pouze tři první místa, tři druhá a pět třetích. O jedno vítězství i druhé místo byl úspěšnější Yvan Muller. Pokud jde o počet vyhraných závodů, tak tady byl nejlepší Augusto Farfus s BMW, který si z letošní sezony odváží šest zlatých věnců. Byl také jediným jezdcem, který mohl až do finálového závodu pomýšlet na titul. Tři první místa vybojoval Huff, dvě Menu a po jednom Rydell, Hernandez, Zanardi a Larini.
Konečné pořadí jezdců WTCC
Pohár konstruktérů WTCC 2009
JL, 24.11.2009
SEAT, který letos obhajoval dva loňské tituly v šampionátu WTCC, dosáhl za Španělsko jednoho z největších sportovních úspěchů roku 2009. Sezona se šťastným koncem byla pro SEAT velmi náročná, několikrát se změnila pravidla, což omezilo možnosti vozů, ale v cíli se projevilo vynaložené úsilí.
Týmová souhra byla klíčová během komplikovaného posledního víkendu sezony. V pátek Gabriele Tarquini a Yvan Muller dokončili kvalifikaci v nemocnici po havárii na trati, po níž byly jejich vozy poškozeny. Díky úsilí mechaniků se povedlo připravit vozy na start nedělních závodů.
V prvním závodě dovolil bezvadný start Tiaga Monteira, Jordi Geného a Gabriele Tarquiniho jezdcům na vozech SEAT kontrolovat situaci ze druhého, třetího a čtvrtého místa. Tarquini dokončil závod na druhém místě, Muller na pátém a Monteiro na šestém.
Druhý závod byl dokonce ještě taktičtější, když jel Muller na třetím místě, následovaný Monteirem, Geném a Tarquinim, který se probojoval na šestou příčku. Gené byl lehce postrčen, čímž se před něj dostal Tarquini. Nehoda na konci „balíku“ vozů přinutila organizátory k vyvěšení červené vlajky dvě kola před koncem závodu, což potvrdilo triumf pro SEAT a Tarquiniho.
V poháru nezávislých vyhrál první závod Tom Coronel, což mu zajistilo jeho druhý titul v Independents’ Trophy pro SEAT.
Gabriele Tarquini se stal historicky sedmým mistrem světa z Itálie, osmnáct let po Teo Fabim. Zařadil se tak ke slavným jménům jakými byly Nino Farina, Alberto Ascari, Mauro Baldi, Roberto Ravaglia a Massimo Biasion. Překonal také obdivuhodný věkový rekord, protože ve 47 letech je nejstarším mistrem světa v historii motoristického sportu, když překonal i Juana Manuela Fangia.
Pro španělskou značku jde o pátý titul mistra světa. Úspěchy v soutěžích z let 1996, 1997 a 1998 s Ibizou Kit Car následovaly tituly v šampionátu World Touring Car Championship v letech 2008 a 2009.
Gabriele Tarquini po závodě řekl: „Je to báječné získat titul po tak dlouhé závodní kariéře. Začal jsem víkend s problémy, ale dokázal jsem se vrátit. Mimořádná práce našich mechaniků mi umožnila nastoupit do závodu a dala mi příležitost, kterou jsem jednoduše nemohl zmeškat. Byl to velmi náročný šampionát, velmi napínavý. K tomu abych zvítězil nad tak silnými soupeři jakým je Yvan Muller a Augusto Farfus bylo nezbytné sbírat body v každém závodě.“
Na závěr si připomeňme, že Tarqunimu stačily k vítězství pouze tři první místa, tři druhá a pět třetích. O jedno vítězství i druhé místo byl úspěšnější Yvan Muller. Pokud jde o počet vyhraných závodů, tak tady byl nejlepší Augusto Farfus s BMW, který si z letošní sezony odváží šest zlatých věnců. Byl také jediným jezdcem, který mohl až do finálového závodu pomýšlet na titul. Tři první místa vybojoval Huff, dvě Menu a po jednom Rydell, Hernandez, Zanardi a Larini.
Konečné pořadí jezdců WTCC
1.Gabriele Tarquni | SEAT León TDI | 127 |
2.Yvan Muller | SEAT León TDI | 123 |
3.Augusto Farfus | BMW 320si | 113 |
4.Andy Priaulx | BMW 320si | 84 |
5.Robert Huff | Chevrolet Cruze | 80 |
6.Jörg Müller | BMW 320 si | 76 |
7.Rickard Rydell | SEAT Leon TDi | 64 |
8.Jordi Gené | SEAT Leon TDI | 48 |
9.Tiago Monteiro | SEAT leon TDI | 44 |
10.Alain Menu | Chevrolet Cruze | 39 |
Pohár konstruktérů WTCC 2009
1. SEAT | 314 |
2. BMW | 311. |
3. CHEVROLET | 215 |
4. LADA | 83 |
JL, 24.11.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout