Tahače na start
Už tento víkend startuje na britském okruhu Donnington Park nový ročník Mistrovství Evropy kamionů FIA. Na půdu ostrovního království se tak šampionát vrací po jedenáctileté přestávce. Desetidílný seriál závodů zavítá koncem srpna tradičně také do Mostu a skončí v říjnu na slavném francouzském okruhu Le Mans.
Naše barvy budou ve startovním poli hájit opět dva špičkové týmy: roudnická Buggyra se sbírkou evropských vavřínů z minulých let a nedaleko v Židovicích sídlící MKR Technology, který loni nečekaně proměnil svůj debut v senzační vítězství v Poháru konstruktérů. Oba týmy přes zimu pilně pracovaly na inovacích a do nové sezony vstupují s velkými ambicemi.
Mistr Evropy z let 2008 a 2009 David Vršecký z týmu Buggyra by rád odčinil loňskou pátou příčku v konečném pořadí a chce znovu bojovat o titul. Novým týmovým kolegou mu bude zkušený Chris Levett, který loni s tahačem MAN skončil na šestém místě právě za Vršeckým. Oba pojedou s novými vozy Buggyra MK R-09 poháněnými 12,5 litrovými motory Gyrtech MK09-3EC o výkonu 773 kW. Německý pilot Uwe Nittel, který startoval s Buggyrou v druhé polovině sezony se letos stal týmovým kolegou úřadujícího mistra Evropy, Španěla Antonia Albacete (MAN).
Tým MKR Technology, jehož zakladatelem a hlavním konstruktérem je bývalý hlavní strůjce úspěchů Buggyry, Mario Kress, letos rozšířil svou stáj na tři vozy a vedle osvědčeného dua Markusů Bösigera a Oestreicha posílil český původ týmu angažováním Adama Lacka, loni sedmého muže v konečném pořadí šampionátu (s tahačem MAN rakouského týmu Algauer). Tři nové Renaulty Premium týmu MKR Technology s motory Dxi 13 objemu 12 800 cm3 o výkonu 810 kW budou nejen obhajovat prvenství v Poháru konstruktérů, ale jejich jezdci jsou horkými favority i na titul mistra Evropy 2011.
S novou sezónou přicházejí také nové předpisy FIA, které se týkají pneumatik. Jejich výhradním distributorem se stává loni založená organizace majitelů týmů TRO (Truck Racing Organization). Pneumatiky jediného dodavatele (s největší pravděpodobností Goodyear) bude TRO týmům přidělovat podle přesně určených pravidel a jejich použití bude mít pod stálou kontrolou. Měly by se tak eliminovat různé spory kolem údajných machinací s pneumatikami, které šampionát provázely v posledních letech.
Kalendář ME 2011
Seznam přihlášených jezdců
Jiří Rameš
Foto Buggyra a MKR
Mistr Evropy z let 2008 a 2009 David Vršecký z týmu Buggyra by rád odčinil loňskou pátou příčku v konečném pořadí a chce znovu bojovat o titul. Novým týmovým kolegou mu bude zkušený Chris Levett, který loni s tahačem MAN skončil na šestém místě právě za Vršeckým. Oba pojedou s novými vozy Buggyra MK R-09 poháněnými 12,5 litrovými motory Gyrtech MK09-3EC o výkonu 773 kW. Německý pilot Uwe Nittel, který startoval s Buggyrou v druhé polovině sezony se letos stal týmovým kolegou úřadujícího mistra Evropy, Španěla Antonia Albacete (MAN).
Tým MKR Technology, jehož zakladatelem a hlavním konstruktérem je bývalý hlavní strůjce úspěchů Buggyry, Mario Kress, letos rozšířil svou stáj na tři vozy a vedle osvědčeného dua Markusů Bösigera a Oestreicha posílil český původ týmu angažováním Adama Lacka, loni sedmého muže v konečném pořadí šampionátu (s tahačem MAN rakouského týmu Algauer). Tři nové Renaulty Premium týmu MKR Technology s motory Dxi 13 objemu 12 800 cm3 o výkonu 810 kW budou nejen obhajovat prvenství v Poháru konstruktérů, ale jejich jezdci jsou horkými favority i na titul mistra Evropy 2011.
S novou sezónou přicházejí také nové předpisy FIA, které se týkají pneumatik. Jejich výhradním distributorem se stává loni založená organizace majitelů týmů TRO (Truck Racing Organization). Pneumatiky jediného dodavatele (s největší pravděpodobností Goodyear) bude TRO týmům přidělovat podle přesně určených pravidel a jejich použití bude mít pod stálou kontrolou. Měly by se tak eliminovat různé spory kolem údajných machinací s pneumatikami, které šampionát provázely v posledních letech.
Kalendář ME 2011
23. – 24.4. | Donington (GBR) |
21. – 22.5. | Misano (ITA) |
4. – 5.6. | Albacete (ESP) |
18. – 19.6. | Nogaro |
8. – 10.7. | Nürburgring (GER) |
30. – 31.7 | Smolensk (RUS) |
27. – 28.8. | Most |
17. – 18.9. | Zolder |
1.– 2.10. | Jarama |
8. – 9.10 | Le Mans |
Seznam přihlášených jezdců
1 | Antonio Albacete | ESP | MAN |
2 | Markus Bösiger | SUI | Renault |
3 | Jochen Hahn | GER | MAN |
4 | Markus Oestreich | GER | Renault |
5 | David Vrsecky | CZE | Freightliner |
6 | Christopher Levett | GBR | Freightliner |
7 | Adam Lacko | CZE | Renault |
8 | Alex Lvov | RUS | MAN |
9 | Uwe Nittel | GER | MAN |
10 | Anthony Janiec | FRA | Renault |
12 | Zoltan Birnbauer | HUN | MAN |
14 | Jean-Pierre Blaise | BEL | Renault |
15 | Erwin Kleinnagelvoort | NLD | Scania |
16 | Mika Mäkinen | FIN | MAN |
17 | Jose Bermejo | ESP | MAN |
18 | Stuart Oliver | GBR | MAN |
19 | Florian Orsini | FRA | Mercedes-Benz |
21 | Jeremy Robineau | FRA | MAN |
22 | Stephanie Halm | GER | Mercedes-Benz |
23 | Mathew Summerfield | GBR | MAN |
Jiří Rameš
Foto Buggyra a MKR
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout