Švédská rallye - Grönholm nebyl k poražení
Po druhém podniku světového šampionátu v rallye vyrovnal vítězný Grönholm stav souboje s Loebem na 1:1, stejné je skór také mezi Citroënem a Fordem. Desáté místo vybojovala ve Švédské rallye desáté místo z Monte Carla posádka Kopecký – Schovánek.
Jak ukázaly první dvě letošní soutěže, o titul mistra světa se opět bude rozhodovat mezi Grönhomem a Loebem, jedině při vhodné konstelaci byl hvězd by mohl v některých soutěžích uspět Petter Solberg, zvláště pokud bude nové Subaru konkurence schopné. Mistrovství světa se tak pomalu stává F1. zatímco Fin i Francouz jedou na samé hranici, ostatní za nimi zaostávají ne o sekundy, ale o minuty.
Ve Švédsku se sice o první překvapení postaral Gardemeister s letitým Mitsubishi Lancer, který vyhrál úvodní diváckou zkoušku před Grönholmem a Loebem. Ještě po prvních dvou sobotních zkouškách, které vyhráli P. Solberg a Galli, to vypadalo na zajímavý souboj. Po čtvrté zkoušce vedl Solberg na Subaru před Grönholmem, Gardemeistrem a Loebem, ale pak Fina zajel dva nejlepší časy´a na čele vystřídal Solberga a pop první etapě vedl s náskokem 11 sekund před Loebem.
V sobotu vyhrál první zkoušku ještě Loeb, ale pak si s Fordem připsal šest vítězství Grönholm, a protože si vybudoval více než půl minutový náskok, tak pak vsadil už jen na jistotu. Mezitím dlouhých 14 minut dolovat své Subaru ze závěje Solberg, pak sice pokračoval dál, ale záhy jej vedení týmu raději stáhlo ze soutěže. Naději na zisk bodů byla nulová. Na třetí místo poskočil tak Hirvonen s druhým továrním Fordem. Soutěž začala pomalu postrádat na dramatičnosti a v neděli si jezdci už jen drželi svoje postavení, ačkoliv první dvě zkoušky vyhráli Atkinson a Henning Solberg s Fordem. Loeb od poloviny soutěže vsadil raději na jistotu, protože viděl, že na Grönholma tenkrát nestačí.
Fin Marcus Grönholm dosáhl ve Švédsku již svého 26.vítězství, čímž se jako druhý nejúspěšnější jezdec historie dostal na úroveň s Carlosem Sainzem. „Byl to perfektní bezproblémový víkend jak pro auto, tak pro mě,“ říká Grönholm. „Získal jsem zde páté vítězství a jsem na něj patřičně hrdý. V sobotu dopoledne jsme měl možnost zvýšit svůj náskok, což se mi podařilo. Během dvou rychlostních zkoušek jsem svou výhodu více než zdvojnásobil a mohl trochu vydechnout. Jediným problémem byly nedělní nízké ranní teploty (až – 22 ºC). Byla taková zima, že jsme měli zamrzlé přední okno zevnitř. I přes ohřívače jsem měl tak zmrzlé nohy, že jsem skoro necítil pedály.“
Šéf týmu BP-Ford Malcolm Wilson k tomu dodal. „Od Marcuse to byl dominantní výkon. Největší posun udělal v polovině druhé etapy, kdy odjel Loebovi během dvou rychlostních zkoušek o téměř 20 sekund. Od té chvíle byl na tahu. To byl zlomový bod celé soutěže. Mikkovi se druhá etapa také vydařila a usadil se na třetím místě. Díky oběma jsme jako tým dosáhli dobrého výsledku.“
Výborný výkon podal Carlsson se soukromou Xsarou WRC na pátém místě před Gardemeisterem, který na 6.místo poskočil, když se Atkins dvě zkoušky před cílem octl mimo trať a skončil až osmý.
Hned za první desítkou dojeli Flodin, Sordo, Galli a Schie, na 16.místě pak vítěz produkčních vozů Svedlund před Antony Alenem, oba na Subaru Impreza WRX.
Více info na www.ewrc.cz
JL, 12.2.2007
Ve Švédsku se sice o první překvapení postaral Gardemeister s letitým Mitsubishi Lancer, který vyhrál úvodní diváckou zkoušku před Grönholmem a Loebem. Ještě po prvních dvou sobotních zkouškách, které vyhráli P. Solberg a Galli, to vypadalo na zajímavý souboj. Po čtvrté zkoušce vedl Solberg na Subaru před Grönholmem, Gardemeistrem a Loebem, ale pak Fina zajel dva nejlepší časy´a na čele vystřídal Solberga a pop první etapě vedl s náskokem 11 sekund před Loebem.
V sobotu vyhrál první zkoušku ještě Loeb, ale pak si s Fordem připsal šest vítězství Grönholm, a protože si vybudoval více než půl minutový náskok, tak pak vsadil už jen na jistotu. Mezitím dlouhých 14 minut dolovat své Subaru ze závěje Solberg, pak sice pokračoval dál, ale záhy jej vedení týmu raději stáhlo ze soutěže. Naději na zisk bodů byla nulová. Na třetí místo poskočil tak Hirvonen s druhým továrním Fordem. Soutěž začala pomalu postrádat na dramatičnosti a v neděli si jezdci už jen drželi svoje postavení, ačkoliv první dvě zkoušky vyhráli Atkinson a Henning Solberg s Fordem. Loeb od poloviny soutěže vsadil raději na jistotu, protože viděl, že na Grönholma tenkrát nestačí.
Fin Marcus Grönholm dosáhl ve Švédsku již svého 26.vítězství, čímž se jako druhý nejúspěšnější jezdec historie dostal na úroveň s Carlosem Sainzem. „Byl to perfektní bezproblémový víkend jak pro auto, tak pro mě,“ říká Grönholm. „Získal jsem zde páté vítězství a jsem na něj patřičně hrdý. V sobotu dopoledne jsme měl možnost zvýšit svůj náskok, což se mi podařilo. Během dvou rychlostních zkoušek jsem svou výhodu více než zdvojnásobil a mohl trochu vydechnout. Jediným problémem byly nedělní nízké ranní teploty (až – 22 ºC). Byla taková zima, že jsme měli zamrzlé přední okno zevnitř. I přes ohřívače jsem měl tak zmrzlé nohy, že jsem skoro necítil pedály.“
Šéf týmu BP-Ford Malcolm Wilson k tomu dodal. „Od Marcuse to byl dominantní výkon. Největší posun udělal v polovině druhé etapy, kdy odjel Loebovi během dvou rychlostních zkoušek o téměř 20 sekund. Od té chvíle byl na tahu. To byl zlomový bod celé soutěže. Mikkovi se druhá etapa také vydařila a usadil se na třetím místě. Díky oběma jsme jako tým dosáhli dobrého výsledku.“
Výborný výkon podal Carlsson se soukromou Xsarou WRC na pátém místě před Gardemeisterem, který na 6.místo poskočil, když se Atkins dvě zkoušky před cílem octl mimo trať a skončil až osmý.
Hned za první desítkou dojeli Flodin, Sordo, Galli a Schie, na 16.místě pak vítěz produkčních vozů Svedlund před Antony Alenem, oba na Subaru Impreza WRX.
Více info na www.ewrc.cz
1.Grönholm – Rautiainen | Ford Focus WRC | 3:08.40,7 |
2.Loeb – Elena | Citroën C4 WRC | +0.53,8 |
3.Hirvonen – Lehtinen | Ford Focus WRC | +1.41,5 |
4.H.Solberg – Menkerud | Ford Focus WRC | +2.09,8 |
5.Carlsson – Giraudet | Citroën Xsara WRC | +3.37,8 |
6.Gardemeister – Honkanen | Mitsubishi Labcer WRC | +3.54,2 |
7.Stohl – Minor | Citroën Xsara WRC | +5.12,5 |
8.Atkinson – MacNeall | Subaru Impreza WRC | +6.04,7 |
9.Östberg – Umrud | Subaru Impreza WRC | +7.47,0 |
10.Kopecký – Schovánek | Škoda Fabia WRC | +7.52,5 |
JL, 12.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout