Štauber poprvé s věncem
Výborný výsledek korunoval dvoudenní boj na Rallye Příbram, v níž si posádka RallyeJournal.cz teamu ve složení Jaroslav Štauber a Miroslav Ševčík si dojela poprvé ve své kariéře pro místo na stupních vítězů. S BMW 2002 skončili mezi historickými automobily třetí.
Do BMW 2002 Ti zamontovali nový motor, který poskládal konkurent Michal Sum z Kroměříže a poprvé jej vyzkoušeli na sprintu v Pelhřimově. Soutěž sice dokončili na pěkném šestém místě, ale s dosahovanými časy nebyli příliš spokojeni. Rallye Příbram ovšem ukázala, že auto funguje s novým motorem o poznání lépe, než na jaře.
„V každém případě cítíme, že v autě je ještě nevyužitý potenciál, který nám dovolí v budoucnosti ještě zrychlit. V úvodu soutěže se na našem výkonu podepsala dlouhá přestávka, kdy jsme v závoďáku neseděli, a tak jsme hned na první vložce dostali od soupeřů pořádnou oblož. Pokusili jsme se zrychlit, což se nám postupně dařilo. Velice mile nás překvapil výsledek z těžké patnáctikilometrové rychlostní zkoušky u Orlíku, která je pověstná svou obtížností. Dost nás mrzelo, že jsme ji mohli projet pouze jednozu. Tahle zkouška je fakt paráda: startuje se kousek za hotelem Orlík, v hlubokém lese na úzké cestě. Vložka se jede na kvalitní asfaltové silnici, většinou úzké tak na jedno auto a s extrémním lokálním převýšení. Často se jede proti velkému kopci a hned za horizontem padá k vodě, kterou pod sebou vidíte z prudkého svahu, vše zakončeno těžkou zatáčkou. Srdcová záležitost. Všude vlhko, v exponovaných místech bláto a štěrk na cestě. V poslední části vložka vjede do obydlené oblasti, a už je to taková česká klasika. Pátý čas absolutně nás potěšil a zjištění, že nám zde například Hájek s výkonným Opelem ujel jen o necelé 3 sekundy, nás zahřálo. Rozparádění jsme se pak vrhli do dalších bojů a výsledkem bylo čtvrté místo v průběžném pořadí v cíli sobotní etapy", říká Jaroslav Štauber.
V neděli měli už jen jediný cíl, udržet čtvrtou pozici před dotírajícími soupeři. Ovšem po chybě a následných technických potížích Petra Hejhala, který v té době jel třetí, se pustili do poslední zkoušky s odhodláním zlikvidovat 20 sekundový náskok. Když v jedné z úzkých pasáží trati poslední zkoušky míjeli odstavené Hejhalovo auto, již tušili, že by to mohlo dopadnout. Přežili ještě jednu krizovku při těžkém odbočení u Zaječova i skok na můstku v dolní části vesnice, kde byli snad metr ve vzduchu a šťastni dorazili do cíle.
Foto: Václav Štauber, RallyeJournal.cz.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout