Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Štauber poprvé s věncem

Výborný výsledek korunoval dvoudenní boj na Rallye Příbram, v níž si posádka RallyeJournal.cz teamu ve složení Jaroslav Štauber a Miroslav Ševčík si dojela poprvé ve své kariéře pro místo na stupních vítězů. S BMW 2002 skončili mezi historickými automobily třetí.

 

Po smolném začátku sezóny, kdy během Rallye Vltava přišli o motor, se v závěru roku dostavil po pravdě řečeno nečekaný úspěch. Při pohledu do startovní listiny takový výsledek nečekali. Ovšem opět se potvrdilo zlaté pravidlo automobilových soutěží, že rallye končí až na cílové rampě.

Do BMW 2002 Ti zamontovali nový motor, který poskládal konkurent Michal Sum z Kroměříže a poprvé jej vyzkoušeli na sprintu v Pelhřimově. Soutěž sice dokončili na pěkném šestém místě, ale s dosahovanými časy nebyli příliš spokojeni. Rallye Příbram ovšem ukázala, že auto funguje s novým motorem o poznání lépe, než na jaře.

„V každém případě cítíme, že v autě je ještě nevyužitý potenciál, který nám dovolí v budoucnosti ještě zrychlit. V úvodu soutěže se na našem výkonu podepsala dlouhá přestávka, kdy jsme v závoďáku neseděli, a tak jsme hned na první vložce dostali od soupeřů pořádnou oblož. Pokusili jsme se zrychlit, což se nám postupně dařilo. Velice mile nás překvapil výsledek z těžké patnáctikilometrové rychlostní zkoušky u Orlíku, která je pověstná svou obtížností. Dost nás mrzelo, že jsme ji mohli projet pouze jednozu. Tahle zkouška je fakt paráda: startuje se kousek za hotelem Orlík, v hlubokém lese na úzké cestě. Vložka se jede na kvalitní asfaltové silnici, většinou úzké tak na jedno auto a s extrémním lokálním převýšení. Často se jede proti velkému kopci a hned za horizontem padá k vodě, kterou pod sebou vidíte z prudkého svahu, vše zakončeno těžkou zatáčkou. Srdcová záležitost. Všude vlhko, v exponovaných místech bláto a štěrk na cestě. V poslední části vložka vjede do obydlené oblasti, a už je to taková česká klasika. Pátý čas absolutně nás potěšil a zjištění, že nám zde například Hájek s výkonným Opelem ujel jen o necelé 3 sekundy, nás zahřálo. Rozparádění jsme se pak vrhli do dalších bojů a výsledkem bylo čtvrté místo v průběžném pořadí v cíli sobotní etapy", říká Jaroslav Štauber.

V neděli měli už jen jediný cíl, udržet čtvrtou pozici před dotírajícími soupeři. Ovšem po chybě a následných technických potížích Petra Hejhala, který v té době jel třetí, se pustili do poslední zkoušky s odhodláním zlikvidovat 20 sekundový náskok. Když v jedné z úzkých pasáží trati poslední zkoušky míjeli odstavené Hejhalovo auto, již tušili, že by to mohlo dopadnout. Přežili ještě jednu krizovku při těžkém odbočení u Zaječova i skok na můstku v dolní části vesnice, kde byli snad metr ve vzduchu a šťastni dorazili do cíle.

Foto: Václav Štauber, RallyeJournal.cz.

 

 

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar