Startuje nejtvrdší soutěž - Rallye Kypr
Dva týdny po finské a japonské rallye okusí účastníci MS v automobilových soutěžích Rallye Kypr. Končící třetí čtvrtina seriálu může dát už nyní odpověď na otázku, zda Sebastien Loeb získá další titul mistra světa. Piloty čeká nejpomalejší rallye v celém programu.
Slunce znají jen jako nesnesitelnou výheň v kabině. Jeho síla je schopná porazit kohokoli na drsných cestách pohoří Troodos. Tratě se vinou křížem krážem ostrovem a extrémně pomalé pasáže dokonale prověří motory a jejich chlazení. K tomu vysoké vrstvy štěrku a kamení, do nichž se v prvních průjezdech vyjedou koleje. Sébastien Loeb, opět odstartuje jako první v roli „vymetače" tratě na úvodních kilometrech. Ale velkou hlavu si z toho nedělá.
Xsara už od prvního „výletu" na Kypr prokazuje svou spolehlivost, která ji dovedla k vítězství v roce 2005 díky Loebovi a Elenovi. Oba hodlají loňský úspěch zopakovat, zvláště když v Japonsku porazili největšího soupeře Grönholma o pět sekund.
„Dojet v Japonsku druhý s osmi body by bylo dobré. Ale rozhodli jsme se bojovat až do cíle, bez ohledu jestli získáme rekordní 27. vítězství v mistrovství světa. Na startu poslední zkoušky bylo nutné odrazit útok Grönholma, takže jsme měli jen dvě možnosti - buď se o to pokusit, nebo se nechat předjet. Stále jsme drželi osmisekundový náskok. Přestože jsme byli o dvě sekundy pomalejší než Marcus, získali jsme jedno z nejtěžších vítězství. Sedmadvacet vítězství dosažených se stejným vozem považuji za vítězství Xsary, týmu Citroën Sport a jeho lidí.
A jak vidí šance další jezdci s Citroënem? Xevi Pons: „Kypr je nádherné místo na dovolenou, tak o ostrově přemýšlím. Teď nás žádná dovolená nečeká. Bude to horší než posezení v sauně. Loni jsem jel ve skupině N a zdejší terén dává autům zabrat. Vzhledem k technickým problémům, které jsme tady měli vloni, chci na Kypr rychle zapomenout. Takže ani nemohu říci, že Kypr znám. Trať je hodně pomalá se spoustou kamení, jedna vlásenka navazuje na druhou. Těžký podnik pro auta, piloty i spolujezdce. Dávám přednost rychlým a širokým tratím, ale dobrý řidič musí zvládnout všechno a jakýkoli terén."
Dani Sordo nastupuje na start už jako jistý člen továrního týmu Citroën pro rok 2007. Na Kypru nebude mít rozhodně lehkou práci, neboť jede sbírat body do Poháru konstruktérů. „Teď potřebuji udělat dobrý výsledek a splatit tak důvěru všech. Být součástí nejlepšího týmu se Sébem, je to nejlepší, co mě mohlo potkat. Slyšel jsem, že pláže tam jsou nádherné a já miluji pláže. Ve Španělsku mám moře deset minut od domu. Ale vážně, už před Japonskem jsem se vyptával na podmínky. Dozvěděl jsem se, že nás čekají kameny, nízká rychlost a tvrdé nároky na auta i posádky. Nejdříve musíme získat správný pocit a přirozené tempo. Pokusím se dosáhnout na body do Poháru konstruktérů. Moje práce je hlavně o bodech pro tým".
V soukromých týmech pojedou s Xsarami WRC ještě Toni Gardemeister.
Za Ford byli opět nominováni Grönholm (první v roce 2002) a Hirvonen, Subaru reprezentují Solberg (V roce 2003 zde byl nejrychlejší, když vyhrál průměrnou rychlostí 60 km/h. „Na Kypru se nám vždy dařilo, a tak bych letos rád vyhrál. Musíme zůstat ale realističtí a vyřešit problémy, které nás provázely v posledních soutěžích") a Atkinson, se Škodou Fabia startují Duval, Aigner a Rovanpera, s Peugeotem 307 pak loni úspěšný Stohl a H. Solberg.
JL, 21.9.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout